Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan pynter man smågutter?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-13, 13:13   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?


Er det en tulletråd?

Man pynter gutter med fine bukser, med skorter i all verdens farger å mønster, med vester og jakker, blesere og slips. Med snasne sløyfer og morsomme hatter. Med bukseseler og smykker.
Min femåring er lykkelig eier av en rosa glittervest med lik sløyfe, den har han gledet seg til å pynte seg med i mange dager. Mine bruker dress eller bunad på de store dagene.

At det er vanskelig å pynte gutter sitter i hodet på foreldrene.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 14:43   #42
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Jeg har aldri hatt problemer med å pynte gutta.
Da yngste var baby, hadde han nissedress i velour.
Ellers liker jeg pene bukser i cordfløyel, chinos e.l., mørke bukser.
i feks. sort, marine, olivengrønn eller brun.
Pene skjorter, ensfargede, striper eller ruter, med en pen cardigan eller finstrikket vest over.
I år skal de "dresse seg opp" litt mer med slips, skjorte og dressjakke,
da de var yngre syntes jeg at dette ble litt for voksent.
Gleder meg til å se dem ferdig pyntet etterpå.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 14:51   #43
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Sønnen min elsker å pynte seg. Han fikk visst en vest av Julenissen i dag morges, så nå har han på seg lyseblå skjorte med hvite stjerner på, svart bukse, rødt slips og brun tweed-vest.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 15:01   #44
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Jeg er nok av den sjeldne sorten, for jeg synes det er så fantastisk mye fint til gutter. Til jenter derimot, finner jeg bare alt for glorete klær. Jeg liker det veldig stilrent, ikke for mye farger eller dill.

Her bruker de chinos, sorte bukser, skjorter og pene gensere. Det går de i til vanlig også, så vi bruker pentøy året rundt. Har jo noe som selvf også er litt ekstra pent, men stort sett kan de bruke det meste til hverdags. De to eldste er ekstremt opptatte av hva de har på seg, og har alltid sagt klart i fra hvis jeg har kommet med noe de ikke liker.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 21:27   #45
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.


Er det en tulletråd?

Man pynter gutter med fine bukser, med skorter i all verdens farger å mønster, med vester og jakker, blesere og slips. Med snasne sløyfer og morsomme hatter. Med bukseseler og smykker.
Min femåring er lykkelig eier av en rosa glittervest med lik sløyfe, den har han gledet seg til å pynte seg med i mange dager. Mine bruker dress eller bunad på de store dagene.

At det er vanskelig å pynte gutter sitter i hodet på foreldrene.

Sa hun som har lang erfaring med FIRE gutter. Jeg har knapt ett års erfaring med en. Og har ikke vært så mye i butikker å sett heller. Ofte ser jeg at gutter kommer i olabukse der jentene er stivpyntete, så det virker som det ikke er like mange alternativer til gutter.

Men jeg skal jakte på chinos og tweedbukser! Og bukseseler.

I kveld ble han forøvrig svært så stilig med svart bukse, body med sløyfe og svart vest.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 21:32   #46
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Man tar med seg ønsket gutt inn på badet, låser døren før han rekker å løpe ut igjen. Henter ham fram fra under vasken, mens man lirker den ene armen ut av genseren han har på. Plukker ham ned fra dolokket mens man lirker ut den andre armen, prøver å holde fast en liten blekksprut som er forbausende sterk og gummiaktig helt plutselig.
Lokker nevnte smågutt med tutt om man bare får tatt genseren over hodet, drar genser over hodet, sørger for at den lekesitterfast slik at man får dratt av buksen mens man lekedrar genseren av hodet. Så river man av bleien og skvetter litt vann på de mest nødvendige stedene, gir ungen en vaskeklut til å tørke seg med før man trer en bleie på hodet til sitt og ungen før man klarer å vikle en på rumpen hans og.
Så grabber man første og beste plagg som ser ut som om det kan tillhøre en guttehvalp før man starter prosessen med å tre en 17 armers blekksprut inn i en liten skjorte/genser mens han utviser talenter for magedans bare egyptiske fristerinner som har øvet i mange år klarer å vise frem.
Så må man feste på bleien igjen, overtale krapylet om at den skal være på, holder bleien på plass med en hånd mens man iherdig prøver å lirke et buksebein mellom gulvet og en liten guttepote som står som plantet på flisene. Når den ene foten er på så letter poten på mystisk vis slik at buksen faller av igjen, denne prosedyren gjentas til det koker lett bak pannebrasken og gutteslampen løftes opp, legges i fanget og buksen dras på.
Så oppdager du en liflig duft og ser det umiskjennelige rødlige lille fjeset foran deg, så er det bare å begynne på nytt.


Men det var kanskje ikke det du spurte om?
:har ikke lest tråden:



Tøff dag?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 14:09   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.


Er det en tulletråd?

Man pynter gutter med fine bukser, med skorter i all verdens farger å mønster, med vester og jakker, blesere og slips. Med snasne sløyfer og morsomme hatter. Med bukseseler og smykker.
Min femåring er lykkelig eier av en rosa glittervest med lik sløyfe, den har han gledet seg til å pynte seg med i mange dager. Mine bruker dress eller bunad på de store dagene.

At det er vanskelig å pynte gutter sitter i hodet på foreldrene.

Øøh, hæ? Ja, selvsagt er det i hodet til foreldrene, det er jo tross alt foreldrene som skal kjøpe penklær og pynte guttene når de er i ettårsalderen. Det er ikke vanskelig å finne penklær til en gutt, og det er ikke noe problem å få kledd på en ettåring. Det største problemet er vel å finne noe man liker, som er passe pyntet, når man ikke liker å kle ut en babygutt som en voksen mann i miniatyr, med dress eller skjorte med snipp og slips. Folk har jo forskjellig smak. Og da er det vel ikke så rart å spørre om tips til andre typer penklær, og hvor man får kjøpt slike.

Gutten min hadde en periode i treårsalderen hvor han ikke ville pynte seg. Men nå liker han det. Jeg synes ellers det er lettere å finne penklær til han nå, som passer til en seksåring, enn det var da han var liten/baby. Nå synes jeg han er fin med skjorte og vest etc, men syntes ikke det passet da han var baby.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-12-13 kl 14:18.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 14:22   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Jeg skjønner spørsmålet. Jeg liker heller ikke dresskledde smågutter og de fleste reklamer viser festkledde jenter og tøffe gutter. Og mange kler enten opp gutter i dress eller tenker at de ikke trenger pentøy, de kan like godt ha noe "tøft". Hvilket gjør at det ikke er helt enkelt å finne det man ser etter når man foretrekker søte smågutteklær.

Men. Bukser. Knebukser. Shorts med strømpebukser under. Skjorter i ulike utgaver, gjerne uten krage når de ikke er så stivpyntet. Litt emil-stil, evt med lapper på albuene. Bukseseler. Skjerf kan være fint, slips når de er stivpynta, sløyfer. Skyggeluer kan være fint. Vester. Både strikkavest-type med ulikt design og mer dressvesttype.

memini har mye fint til smågutter. Ikke billig, men det er pent uten at det er galla eller tøft. Pomp delux har også litt selv om de har lite til gutt i forhold til jenter. Miniature har endel. HM kan ha litt hvis man leter godt, som regel i LOGG-delen av butikken. DEt samme med lindex. Men kjedebutikkene har litt tøffeguttsyken over det hele så det er ikke lett å finne passe pene penklær der alltid. Mexx har endel fint.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 14:41   #49
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Jeg kan melde at eldste her endte med grårutete dressbukse, tilhørende vest, og hvit skjorte med lyseblå lapper på albuene og lyseblått for i kragen. Lillebror nekta skjorte og vest, og fikk derfor grårutete bukse og lyseblå strikkegenser. Grå sokker, ingen sko. Alt fra Nameit.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 14:42   #50
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Litt glitter og et par julekuler på toppen så blir de så fine at.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 14:48   #51
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Vi var så heldige at min fekk ei veldig fin (på ein søt måte) ballongbukse i blått med kvite striper til 1-årsdagen. Så det blei den buksa, kvit skjorte (noterer skjortebody på handlelista) og eit fargerikt slips.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 17:59   #52
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Jeg synes det er veldig snålt å ikke kunne kle gutter i dress, mens jentene ser ut som de skal på ball. Jeans og chinos er ikke penklær i mine øyne, det er det jeg kler på ungen min helt vanlige søndager. Er dere som ikke vil kle guttene deres i dress, mens bruker jeans og chinos, de samme som ikke vil kle ungene deres i joggebukser i barnehagen? Hva bruker dere i så fall til halvpent?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 18:19   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

"Halvpent" hos oss er rene, hele jeans og en litt hverdagslig skjorte, evt. en pen (gjerne ensfarget) t-skjorte. "Pent" er bukse som ikke er jeans og en ikke fullt så hverdagslig skjorte. "Veldig pent" er f.eks. hvit (eller svart) skjorte og vest og/eller slips, og en noenlunde matchende pen bukse. Dress kan jeg ikke tenke meg at vi kjøper til ham før en eventuell konfirmasjon.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 18:25   #54
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Halvpent for meg er mørke, smale jeans (jeg synes ikke vide/med strikk er til halvpenbruk) eller mørke smale chinos (kan bruke lysere på sommeren men ikke på vinterstid ), pen skjorte med f.eks cardigan eller vest over. Dress har jeg aldri kjøpt fordi jeg synes ikke det finnes noen kule og fine dresser til barn. De har alltid så pussig snitt, i mine øyne. Dessuten liker jeg å bryte opp med ulike materialer/mønster/farger.
Joggebukse utgår med mindre man skal jogge/trene.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 18:31   #55
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Junior (6,5 år) bruker cordfløyelsbukse og skjorte til pent. I år ble det mørkeblå cord bukse og hvit skjorte med mørkebla striper. Noen ganger har han hatt pen vest over, men han er så varm, så det brukes sjelden nå mer. Om sommeren brukes gjerne en pen skjorte med krave. Ryktene sier han skal få blazer til 17. mai.

Joggebukse brukes så godt som aldri. Til hverdags går det mye i jeans og bomullsbukser. Superduperpentøy er det sjelden vi har behov for å kle oss i.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 18:33   #56
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Halvpent for meg er mørke, smale jeans (jeg synes ikke vide/med strikk er til halvpenbruk)

Poden liker ikke smale jeans og kler i grunnen også bedre slike med rette ben (bootcut eller noe sånt). Han blir frustrert av penbukser, som nesten alltid er smale i bena. Han er på ingen måte tykk, men har kraftige legger (som meg), og en del bukser får han faktisk ikke på seg fordi de er for trange i leggene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 18:36   #57
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Knerten har stilt i festdrakt julaften siden han var et år, i år var det dress siden festdrakta var for lita. Han liker dressen sin da, og føler seg "fin, sånn som pappa".

Til andre dager blir det "mørk bukse og skjorte/fin genser" (til bursdager, og særlig på andre deler av året enn dette, bukser i alle slags farger, men i juleselskaper blir det gjerne mørk bukse)

Det er absolutt lettere med lillesøstra ja, hun har en kjole til enhver anledning og vet hvilken hun vil ha.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 18:42   #58
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Hva er galt med dress på smågutter? Min 5-åring hadde i går svarte olabukser, hvit skjorte, julerødt slips og pinstriped svart dressjakke. Han var helt objektivt veldig kjekk. Dressen kjøpte jeg brukt her inne for et par år siden, og dette er første gang han bruker jakka, mens vesten har vært brukt i alle bursdager og finere middager i to år. Gutten liker å pynte seg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 18:47   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Jeg liker ikke dress på babyer/toddlere, men etter det kan de gjerne ha dress for min del. Minstegutten her hadde tidlig lyst til å pynte seg med dress, antagelig fordi han har mye eldre brødre som hadde det på julaften og 17. mai og i selskaper. Han både følte seg fin og var skikkelig fin i dress. Nå har han vokst fra den forrige, men hvis han spør skal han få en ny.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 20:09   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter man smågutter?

Knerten hadde "dress" som baby. Han var fire mnd gammel, det var ei svart, myk bukse og en body med svart "vest" på liksom. Det var jo bare... søtt.

Neste dress fikk han fire år gammel, for han skulle i bryllup. Hadde ellers glatt kunnet ha i mellomtiden også, men hadde festdrakt som passet alle "fin-siutasjoner" vi hadde i perioden. Han føler seg fin i dressen sin, dog hadde han egentlig tenkt at han skulle ha nissedrakt i går... vi ble enige om den på dagtid og dress på kvelden. og en ytterligere diskusjon om hvorvidt kvelden var "til middag" eller "til vi skal gå rundt juletreet", men det ble så bra så. Dress og julenisselue rundt treet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no