Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mads ringer kommentarfelttrollene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-15, 15:14   #41
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mads ringer kommentarfelttrollene

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Det er vel ytterst få av de som kommenterer i sånne kommentarfelt som tenker over at de kan måtte stå til rette for det de har sagt en dag.

Dette har jeg også tenkt. Folk kommenterer uten filter, noe jeg velger å tro de bare gjør beskyttet bak en skjerm på nettet. En syk måte å skulle 'tøffe' seg på.
Det som da skremmer meg litt, er når VG ringer de, opplyser om sending, leser opp deres fulle navn, og de fortsatt slenger ut slike hatefulle ytringer....
Man forventer egentlig att personen skal unnskylde seg, si det ikke er h*n som skrev det+++. Men de står faktisk for det.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 15:29   #42
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mads ringer kommentarfelttrollene

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Dette har jeg også tenkt. Folk kommenterer uten filter, noe jeg velger å tro de bare gjør beskyttet bak en skjerm på nettet. En syk måte å skulle 'tøffe' seg på.
Det som da skremmer meg litt, er når VG ringer de, opplyser om sending, leser opp deres fulle navn, og de fortsatt slenger ut slike hatefulle ytringer....
Man forventer egentlig att personen skal unnskylde seg, si det ikke er h*n som skrev det+++. Men de står faktisk for det.

Ja, jeg ble litt overrasket over at de faktisk sto for det de hadde sagt i kommentarfeltene, selv da de ble oppringt, men det var jo positivt at de torde si det på tv. Kanskje den sendingen kan gi folk litt å tenke på framover. Man MÅ ikke på død og liv si det man mener i det offentlige rom, selv om det ser ut til at mange tenker at "her kan jeg si det jeg vil, uten å tenke meg om, det får jo ingen konsekvenser, det er jo bare på vg". Neste gang kan det hende folk modererer seg aldri så litegrann, i frykt for å bli oppringt og måtte stå for det de har sagt?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 17:24   #43
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mads ringer kommentarfelttrollene

Et kult programkonsept hadde vært hvis man fikk folk som virkelig hadde greie på sakene til å ringe opp. Type leger ringer til antivaksinefolk, historikere ringer til folk som sier alt var bedre før, etc. Ikke for å "ta" dem, slik det ble en tendens til i det innslaget, men for å drive god gammeldags folkeopplysning.

Jeg er enig i at det var feil å ikke si fra at dette tas opp på bånd og vises på vgtv. Det burde de gjort. Kanskje burde de også fått mulighet til å forberede seg. Men jeg ser overhodet ikke hvordan det å intervjue folk som ytrer seg er å begrense ytringsfriheten. (Og så tar jeg forbehold om de som er i gruppen "bør beskyttes mot seg selv", eks. de med psykiske lidelser).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 09:48   #44
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mads ringer kommentarfelttrollene

Jeg kan gjerne ringe folk som mener det er bedre før. En periode hadde jeg barnedødelighetsstaistikken fra 50-tallet i vesken, i tilfelle noen kom med "det gikk bra med oss"-talen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 12:16   #45
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mads ringer kommentarfelttrollene

Jeg blir helt svett av slike brøhuer.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 12:32   #46
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mads ringer kommentarfelttrollene

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

En periode hadde jeg barnedødelighetsstaistikken fra 50-tallet i vesken, i tilfelle noen kom med "det gikk bra med oss"-talen.

Fantastisk.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no