Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

XXL forskjellsbehandlet elever

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-15, 07:54   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

XXL forskjellsbehandlet elever

Dette er en lokalsak som diskuteres mye i mitt nærmiljø om dagen. De fleste mener dette er rasisme, mens noen mener det bare er ubetenksomhet fra XXL.


Hva mener FP?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 08:03   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Jeg syns det er merkelig at det kun var de etnisk norske som gjorde en ekstra innsats og dermed blir belønnet ekstra.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 08:43   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Hvis det, mot formodning, bare var de hvite elevene som gjorde en god innsats og ikke de mørkhudede, så er det så borti hampen idiotisk å påskjønne de lyse, men ikke de mørke, at XXL fortjener like mye tyn for hinsides dumskap som de ellers ville fortjent for rasisme. Det kan være det samme hva som lå til grunn, for slikt gjør man bare ikke uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 08:46   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Men selvsagt tror jeg det er ubetenksomhet grunnet i rasisme som ligger til grunn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 08:54   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Jeg er enig med Teofelia. Uavhengig av grunn så var det en utrolig dårlig avgjørelse av XXL.
Og å be gruppen elever som fikk ekstra gavekort om å ikke si noe til de andre er jo helt idiotisk.

Jeg tror også det er ubetenksomhet som ligger til grunn, men jeg tror at den type ubetenksomhet ikke forekommer om du ikke har et snev av rasistiske holdninger i deg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:00   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Tror dere virkelig det var ubetenksomhet? Jeg klarer nemlig ikke helt å tro akkurat det.
.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:01   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Jeg vil ikke tro noe annet. Men jeg tror jo at det ligger rasisme til grunn likevel.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:12   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Jeg så noen som hadde regnet sannsynlighet for at dette skulle skje og de kom frem til at det var 0,17 % sjanse for at både alle de etnisk norske skulle gjøre en ekstra god innsats og at alle de ikke etnisk norske skulle gjøre en dårligere innsats samtidig.

Det er jo godt mulig at det ikke er snakk om bevisst rasisme fra denne lederen sin side. Men jeg nekter å tro at det ikke handler om holdninger som påvirker hvordan denne personen har vurdert innsatsen til de ulike elevene. Og jeg tenker at dersom man kommer frem til en slik fordeling bør man gå i seg selv og tenke over om man faktisk blir påvirket til å vurdere de to gruppene ulikt.

Og etter å ha observert hvordan XXL sentralt håndterte denne saken på Facebook kan jeg ikke si at jeg er imponert. De brukte alt for lang tid på å komme med svar og har i tillegg bare kommet med bortforklaringer. Er heller ikke spesielt imponert over elevenes rektor.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:22   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns det er merkelig at det kun var de etnisk norske som gjorde en ekstra innsats og dermed blir belønnet ekstra.

Nei. Dette er en veldig liten gruppe. Det finnes ikke rart eller merkelig. Det er ikke rarere eller merkeligere enn at hvis jeg kaster mynt og krone så blir det fem mynt og fem kroner.

Dette gjelder jo heller ikke bare årets elever, i og med at de har kjørt dette i 9 år. Så jeg har ingen problemer med at dette skal være tilfeldig. Det er også verd å merke seg at forklaringene spriker på flere punkter, feks om hvordan summen ble gitt: XXL sier at forutsetningene var klare på forhånd, eleven sier at han fikk vite det via en medelev.

Vi har egentlig ikke noen forutsetninger for å vite hva som er skjedd eller ikke, dette er typisk bare en en påstand mot påstand sak: 1 sier x og 2 sier y. Hvem man velger å tro på er selvfølgelig opp til hver enkelt, men dette er absolutt ikke slik at det er statistiskk usannsynlig at i en slik gruppe var det de som gjorde en god innsats som tilfeldigvis var hvite.

NB! Merk dere at jeg ikke sier at det ikke var rasisme - alt jeg sier er at det er umulig å vite om det er det eller ikke ut fra artikkelen. (Tror snart jeg må slutte å lese aviser - jeg kommer til å få et blodtrykksproblem)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:25   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Det som ikke fremkommer i artikkelen er om det er "alle de etnisk norske" eller "bare etnisk norske" som fikk belønning for ekstra innsats. Det siste kan jo være helt greit, det er rasisme å ta hudfarge med i betraktning for utdeling av snillisme også.

Det som er mest betenkelig her synes jeg er at de blir tatt til side og får beskjed om å ikke si det til noen. Hvorfor det når det var et kjent system?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:31   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Dette er en lokalsak som diskuteres mye i mitt nærmiljø om dagen. De fleste mener dette er rasisme, mens noen mener det bare er ubetenksomhet fra XXL.

Det er også et tredje alternativ og det er at det er greit av XXL. Jeg sier ikke at det er det, men hvis man skal diskutere hvilke alternativer som er greie, så er det kanskje en ide at alle alternativene er fremme.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:40   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Dette er i mitt nærområde også, så jeg har også fått med meg mange av sidediskusjonene på FB.
Jeg er på Hims linje her. Det er snakk om totalt 10 elever. Sannsynligheten for at en gruppe venner har gjort en god innsats og at den andre gruppa med venner ikke har gjort det, er absolutt til stede. Butikken har gjort dette på lik måte tidligere år, uten at det da har vært påstander om rasisme eller skjevdeling mellom etnisk norske og andre.
Jeg har ikke førstehåndsopplysninger til akkurat årets elevgruppe der, eller hvordan det har skjedd, så jeg kan selvsagt ikke utelukke at det her har skjedd noe uheldig. Men jeg synes vel dette har blitt en litt vel stor sak basert på et noe tynt grunnlag (en elev som føler seg urettferdig behandla).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:40   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Hva om han faktisk har gjort en elendig innsats? Skulle han likevel fått ekstra påskjønnelse bare fordi han ikke er etnisk norsk?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:43   #14
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva om han faktisk har gjort en elendig innsats? Skulle han likevel fått ekstra påskjønnelse bare fordi han ikke er etnisk norsk?

Det ser slik ut, i alle fall om man er redd for å bli stemplet som rasist.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:53   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Jeg syns det er elendig håndtert, både overfor elevene og overfor media. Selvfølgelig kan det hende akkurat denne eleven ikke jobbet veldig bra, men det har han altså fått skryt for underveis. Og sannsynligheten for at det bare er de norske som har jobbet bra er forsvinnende liten. Det var slik at alle de etnisk norske fikk ekstra, og ingen av dem med innvandrerbakgrunn. De kan ha rett i at dette er en god forberedelse til voksenlivet riktignok, for sjansen for at de med innvandrerbakgrunn vil fortsette å bli diskriminert i arbeidslivet er jo stor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 10:04   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Jeg er også enig i at saken ble håndtert dårlig, og ser ikke helt hvorfor det skulle hemmeligholdes at noen fikk mer penger enn andre hvis det var kjent på forhånd at de som jobbet best skulle få mest. Samtidig er det, som him er inne på, snakk om en så liten gruppe at det slett ikke er usannsynlig at det akkurat denne gangen tilfeldigvis var bare etnisk norske som jobbet bra.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 10:07   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva om han faktisk har gjort en elendig innsats? Skulle han likevel fått ekstra påskjønnelse bare fordi han ikke er etnisk norsk?

Selvsagt ikke. Men det er ikke så rart at måten de har gjort det på skaper reaksjoner. Hvis den ene halvdelen har vært jenter og den andre gutter hadde det også skapt reaksjoner. Eller hvis den ene gruppen hadde vært homofile og den andre heterofile.

At man tviler på at det medfører riktighet at alle med hvit hud har gjort en strålende innsats, mens de med farget hud ikke har gjort det (og da spesielt når noen har fått skryt underveis), syns jeg er veldig naturlig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 10:12   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvfølgelig kan det hende akkurat denne eleven ikke jobbet veldig bra, men det har han altså fått skryt for underveis.

Hvem er kilden til denne informasjonen? Det er eleven. Dette er en påstandsak. Han sier en ting, butikken sier en annen. Det er helt umulig å stå på utsiden og vite hvem som snakker sant.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah

Og sannsynligheten for at det bare er de norske som har jobbet bra er forsvinnende liten. Det var slik at alle de etnisk norske fikk ekstra, og ingen av dem med innvandrerbakgrunn.

Nei, det er ikke en lav sannsynlighet. Dette er en alt for liten gruppe til at det overhode er mulig å bruke statistikk for å forutsi hva et resultat vil bli.

Igjen - det kan godt hende dette er rasisme. Men dette er en artikkel som helt klart spiller på følelsene. Ta feks dette med om ungene er eller ikke er informert om belønningssystemet på forhånd. Dette hadde det jo vært mulig for avisen å sjekke ut (vi som lesere har ingen mulighet. Skal jeg ringe opp de andre ungene?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 10:12   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

At man tviler på at det medfører riktighet at alle med hvit hud har gjort en strålende innsats, mens de med farget hud ike har gjort det, syns jeg er veldig naturlig.

Tja, dugnad er jo et veldig norsk ord, og en veldig norsk handling, så slik sett er det vel ikke så rart om etnisk norske stiller mer opp i slike sammenhenger, rett og slett fordi de skjønner konseptet? Yngstemanns klasse arrangerte 17. mai på skolen i fjor, og der var det bare etnisk norske som gjorde en innsats, selv om det ble sendt ut mailer, laget FB-sider og invitert til flere foreldremøter.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 10:13   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: XXL forskjellesbehandlet elever

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Selvsagt ikke. Men det er ikke så rart at måten de har gjort det på skaper reaksjoner. Hvis den ene halvdelen har vært jenter og den andre gutter hadde det også skapt reaksjoner.

Hvis jeg ikke husker feil, så hevder rektoren at det kun var jenter som fikk ekstra penger? Jeg har litt erfaring med ungdom i den alderen, og det høres ikke usannsynlig ut at jentene har gjort en god innsats mens guttene ikke har det.
Jeg syns premieringssystemet til XXL som er feilslått. Blir spennende å se om de gjennomfører dette til neste år.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no