Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Leverandør av TV og bredbånd

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-15, 09:20   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Leverandør av TV og bredbånd

Jeg har kjøpt ny leilighet, og her har det ikke bodd noen tidligere.
Må ha bredbånd og TV her, og sjekket litt hos GET i går, som er en leverandør i området.
Jeg har hatt GET tidligere, og er veldig fornøyd med de.

Men tenkte jeg kunne sjekke litt mer rundt.
Noen som har innspill på feks RiksTV. Leverer de også bredbånd?
Dette er første gang jeg må ta stilling til, og bestille dette selv, så lurer på om noen har noen gode råd.

Angående TV skal jeg bare ha den minste pakken med kanaler. Jeg jobber innenfor IT og sitter mye hjemme og jobber, så jeg er ganske avhengig av stabilt nett. Her jeg bor nå er det NextGentel, og de er jeg ikke spesielt imponert over.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 09:48   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Leverer Altibox der du bor, vil jeg uten tvil anbefale det. Stabilt hos meg iallefall siden 2004.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 14:00   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Her har jeg Nextgentel på internett og fasttelefon og Canal digital på parabol.

Der jeg bodde før hadde jeg GET. Der var det ustabilt. Men det varierer nok fra sted til sted. Altibox var bedre, men det var dyrt.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 23-10-15 kl 22:27.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 14:17   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.860
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Vi har hatt bredbånd fra NextGenTel i... *regne*... 15 år og er veldig fornøyde, kommer neppe til å bytte. Alltid stabilt, jeg kan ikke engang huske sist det var problemer. Men ser du er misfornøyd, så da hjelper kanskje ikke den anbefalingen selv om du flytter til nytt sted.

Vi har kabelTV fra Get og er fornøyd der også. Skal du ha bredbånd fra Get må du betale for kabelTV også, mens du kan ha kabelTV uten å ha bredbånd. Det er greit å vite når du velger leverandør.
Kanskje du kan spørre noen av naboene hva de har og er fornøyde med?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 14:24   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Naboen hadde Get internet, og det var veldig ustabilt. Men vi har veldig gamle kabler i vårt boligfelt, jeg kunne ikke ha digitaltv fordi det bare forsvant hele tiden.

Vi har nett fra telenor, det har vi ikke hatt noen problemer med. Har ikke kabeltv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 14:29   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Vi har fiber fra Get og er strålende fornøyd. Stabilt, veldig god hastighet på nettet, og god kundeservice.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 14:29   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Vi er veldig fornøyde med Altibox.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 14:35   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Get kan være helt greit helt frem til du trenger support, der er de virkelig, virkelig helt elendige. Jeg tror jeg aldri i mitt liv har vært borte i dårligere kundebehandling enn den jeg fikk der i periode hvor nettet på kontoret til bedriften min var ekstremt ustabilt. De lovte å komme, men gjorde det ikke, og når de endelig kom for å reparere så hadde ikke tekniker informasjon om saken, sånn at ingenting ble gjort og sånn var det i en evig runddans i flere måneder. Endte opp med en ettergivning av faktura på mange måneder, men det var ikke før jeg hadde brukt timer på timer på timer for å få ryddet opp og til slutt endte opp med å skjelle dem ut (ikke mitt beste øyeblikk). Jeg har sverget dyrt og hellig at jeg aldri frivillig skal ha noe med Get å gjøre noensinne igjen.

Så om du har andre muligheter så ville jeg definitivt undersøkt andre alternativ.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 14:45   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Jeg kan si det samme som Adrienne sier om Get om Canal Digital.

De kom en fredag 15 og koblet ut nettet mitt. La en lapp i postkassen om at det sendte støy og at siden det ikke var noen hjemme hadde de koblet ned. De var tre personer hjemme, alle merket at nettet gikk ned, de ville nok merket en ringeklokke også. Da vi ringte og klagde kunne de forsøke å sende en tekniker på onsdag... Da de til slutt kom var selvsagt støysendingen heller ikke fra oss.

Har også hatt flere tilfeller av null nett, og insistering over dager fra CD på at feilen lå inne hos meg. Selv da jeg sa at naboen heller ikke hadde nett ga de seg, "vi kan jo ikke vite om det er sant".

Jeg jobber en del hjemmefra og trenger stabilt nett og god service. Kunne jeg valgt noe annet ville jeg gjort det. Det kan jeg dessverre ikke.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 15:24   #10
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.010
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Hvis du skal spare penger, så ville jeg heller ha satser på å kun ha en rask bredbåndslinje og heller bare sett på nett-tv. Da får du jo inn alle kanalene til NRK, og det er rimeligere å betale TV2-sumo abonnement enn å abonnere på en kanalpakke fra en TV-leverandør.

GET har nå også begynt å selge bredbånd uten å kreve at man har TV-pakke på kjøpet. Hvis du blomberer TV-en kan du i tillegg slippe unna NRK-lisensen, med mindre du av solidariske grunner fremdeles ønsker å betale til NRK da.

Selv hadde jeg klart meg helt fint med kun NRK og Netflix.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 21:42   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leverandør av TV og bredbånd

Vi har Lyse/Altibox. Jeg har stort sett vært veldig fornøyd med bredbåndet , etter litt innkjøringsproblemer har det vært veldig stabilt og raskt. Jeg jobber også en del hjemmefra og er avhengig av at det både er stabilt og raskt. Når det gjelder tv-pakkene er jeg mindre fornøyd. Her har de stadig vekk endret på innholdet og prisene er, etter min mening, altfor høye. Vet ikke om andre leverandører er bedre da.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no