Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Babyteppe på skrå, hvor mye ekstra garn bør man satse på?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-16, 23:14   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Babyteppe på skrå, hvor mye ekstra garn bør man satse på?

Si man skal strikke av 4 nøster, Nøstebarns diagonale babyteppe. Øker til jeg har brukt opp to av nøstenem og tar deretter inn til jeg har brukt de to siste. Flott i teorien. Men hva hva hvis jeg strikker litt løsere etterhver og mangler en meter på slutten? Hvor mye margin må jeg legge inn?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 10:10   #2
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Babyteppe på skrå, hvor mye ekstra garn bør man satse på?

Pkt 1 vei alle nøstene uten banderolen (båndet). 100g er nødvendigvis ikke 100 gram.

Forutsatt at alle veier like mye ville jeg snudd når det gjenstod 10 gram av nøste nr 2. Om du får igjen en liten rest kan du strikke lue eller votter.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 10:21   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babyteppe på skrå, hvor mye ekstra garn bør man satse på?

Jeg har nettopp strikket av seks nøster babysilk og snudde da det var nok garn igjen til to rader. Da holdt det til hele veien tilbake.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 10:50   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babyteppe på skrå, hvor mye ekstra garn bør man satse på?

Jeg har aldri giddet å strikke til jeg har mer enn 200 masker, da snur jeg uavhengig om hvor mye garn jeg har igjen, for teppet blir mer enn stort nok. En gang drøyde jeg til nesten 220 masker, og det ble gigasvært. Men så er jeg en makelig anlagt strikker også, da.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 11:52   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babyteppe på skrå, hvor mye ekstra garn bør man satse på?

Jeg snur mellom 200 og 220 masker. Det blir rester av garnet, men stort nok teppe...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 12:13   #6
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Babyteppe på skrå, hvor mye ekstra garn bør man satse på?

Jeg har strikket et i voksenstørrelse. Da hadde jeg 320 masker da jeg snudd og hadde på det tidspunktet brukt 180 gram. Totalt gikk det med 360 gram.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 18:08   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babyteppe på skrå, hvor mye ekstra garn bør man satse på?

Takk for svar, alle sammen!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no