Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Barnesymaskin - singer start?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-16, 17:42   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnesymaskin - singer start?

Jentungen snart 7 liker håndarbeid og hobbygreier og har annonsert at hun ønsker seg symaskin til bursdagen. Jeg har kikket litt på sånne lekemaskiner og noen av dem virker ok, men så har obs Singer Start til 799 denne uka.

Bør jeg heller kjøpe ordentlig maskin til henne og hoppe over lekemaskin? Eller er hun for liten til å mestre en voksensymaskin? Hva er erfaringen deres med lekesymaskiner?

Hun er veldig ivrig, men dessverre ikke selvgående i hobbyentusiasmen sin, så jeg må nok uansett belage meg på å assistere en del.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 17:50   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Jeg hadde ikke latt en 7-åring få bruke en ordentlig symaskin uten skikkelig oppsyn. Det er litt for stor fare for å sy fingrene. Jeg hadde heller ikke kjøpt den Singer-maskinen. Datteren min fikk en slik da hun var 11, og den gikk i stykker inløpet av et år.

Jeg hadde valgt en lekesymaskin, med fingerbeskyttelse, hvis jeg skulle kjøpt noe til en 7-åring. Også hadde jeg kjøpt en bedre symaskin enn den Singeren, hvis interessen fortsatt var der etter noen år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 17:51   #3
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Ordentlig symaskin, gir mye mere syglede. Og de kan du og få kjøpt med fingerbeskyttelse om du er redd for at hun skal sy fingeren.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 17:54   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Det er ikke mye syglede i de Singermaskinene altså. Det er et rakkel av en maskin, som knapt er brukbart til noe, etter min mening.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 18:07   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Lille E fikk en Janome-barnemaskin til en eller annen bursdag. Helt lik en ordentlig symaskin, bare mindre. Syr pent og sakte.

Her er flere andre maskiner beregnet til barn.
http://www.symaskiner.no/barne-og-nybegynner-symaskiner

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 20:50   #6
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Barnesymaskin - singer start?

Takk for tips og gode råd, jeg dropper den billige singeren og leter etter en lekemaskin tror jeg, jeg har jo min egen Bernette stående på boden også, hun kan jo prøve seg litt på den i stedet. Under oppsyn selvfølgelig

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 20:53   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Jeg hadde latt en 7-åring sy på skikkelig maskin. Først under oppsyn og med god veiledning så på egenhånd etterhvert som teknikken sitter. Det skal strengt tatt litt til for å få til å sy seg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 20:58   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Bernetten er fin.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 21:00   #9
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Barnesymaskin - singer start?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Bernetten er fin.

ja, og så enkel at selv mor greier det

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 21:18   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Jeg driver en del med barn og symaskiner igjennom ung husflid. En 7 åring klarer fint å håndtere symaskinen, erfaringsvis sliter de med å tre nåla og spole undertråd, det trenger de gjerne litt hjelp til. Også greit om symaskinen har mulighet til å justere hastigheten. De maskinene vi har minst problemer med og som de aller fleste klarer og håndtere- og ikke minst robuste til ivrige barnehender som drar litt ekstra i stoffet er Brother sin - http://www.symaskiner.no/brother-sym...andmade-norges

Den ligger en del høyere i pris. Jeg skal ikke dømme Singer nord og ned, men erfaringen min tilsier at billigere maskiner er mer til irritasjon enn glede. De har liten vekt som gjør maskinen ustabil, bobinehusene har lett for å låse seg, de syr ikke pent i tynnere stoffer og syr ikke pent igjennom f.eks. olastoff. Justering av trådspenning er heller ikke lett på den type maskiner, hvilket gjør at sømmene ikke blir pene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 21:21   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Den Brother-maskina er kjempefin, god å sy på og lett å lære.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-16, 13:21   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Jenta mi er åtte, har en kjempefin symaskin, jeg skal ta bilde og se på navnet. Den er digital og genial.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-16, 13:44   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Styr for all del unna slike barne-/lekesymaskiner. De syr ekstremt dårlig og har så mye sikkerhetsgreier at de er umulig å operere; både for barn og voksne. Snuppa fikk en slik at besteforeldrene sine. Det var godt ment, men skapte bare frustrasjon. Hun klarte bedre å bruke min maskin (og hun er av den forsiktige typen som ikke gjør farlige ting). Hun var sikkert 7-8 år den gang.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-16, 14:09   #14
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jenta mi er åtte, har en kjempefin symaskin, jeg skal ta bilde og se på navnet. Den er digital og genial.

Kjempesnilt om du kan det!
I dag er det planleggingsdag og hun er hos mormor og syr så det hadde vært stas om vi fikk tak i en brukbar maskin til henne. Hun er ikke noen typisk leker, ikke interessert i lego, Barbie, dokkehus, pet shop o.l., og ønsker seg sjelden noe, i motsetning til lillebroren som har stor glede av leker og alltid har masse konkrete ønsker. Så er villig til å legge litt i en bursdagsgave som vil bli brukt.


Sist redigert av Galathea : 11-08-16 kl 14:14.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-16, 14:23   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Det er mormoren her også som har utstyrt henne. Jeg er ikke så veldig interessert, men jeg har sett at den fungerer mye enklere enn de jeg har vært borti tidligere!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-16, 14:41   #16
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Samme her, håndarbeidsgenet har visst hoppet over en generasjon

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 10:22   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Vil ikke anbefale en sånn lekemaskin. Ødelegges fort, og syr ikke pent.

Du kan jo sjekke Finn for å se om du finner noe bra brukt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 11:18   #18
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Lekesymaskinen her har bare skapt frustrasjoner. Både hos stor og liten så nå sparer vi til en som er god å bruke for både liten og stor. Følger med videre i tråden for anbefalinger.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 00:37   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesymaskin - singer start?

Den heter Brother BC2100 Computer.

Det var en min mor ikke trengte lenger da de solgte ferieboligen sin, så jeg aner ikke prisklassen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no