Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-07, 00:51   #101
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Og DET skal jeg ha sagt: INGEN får noen gang høre meg klage over at det er for kaldt!

Og DET skal jeg ha sagt: INGEN får noen gang høre meg klage over at det er for VARMT.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 01:00   #102
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Og DET skal jeg ha sagt: INGEN får noen gang høre meg klage over at det er for kaldt!

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Og DET skal jeg ha sagt: INGEN får noen gang høre meg klage over at det er for VARMT.

Og JEG klager over begge deler...

: optimal temperatur er midt i mellom:

  Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 01:01   #103
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Arbeidstiden er vel i henhold til Arbeidsmiljøloven 40 t pr uke.
Så lenge matpause ikke er betalt blir den ikke tatt med i timeantallet (i loven da). De færreste jobber 40 timers uke, men som ved endel andre ting så kan man gi gunstigere forhold en arbeidsmiljøloven, men man kan ikke gi dårligere betingelser.

Ganske mange yrkesgrupper er på mange punkter unntatt fra arbeidsmiljøloven hva gjelder maks timeantall, støy m.m.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 01:04   #104
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Hva som er 100% arbeid varierer jo, da.

Som sykepleier i turnus er det 35,5 timer i uka. Allikevel er det 2 uker mer per år enn det en skiftarbeider jobber i 100% stilling. Det er vel derfor mange mener at det er et likestillingsspørsmål når man snakker om å likestille skift og turnus.

Selv synes jeg det er betenkelig at 100% stilling som nattevakt er såpass krevende og tar såpass mye av livet at de aller færreste orker det i lengden. Ihvertfall ikke når det skal kombineres med barn og familie. Det får meg til å tenke at kanskje nattevaktstillinger har en belastning som er større enn hva som er riktig for en 100% stilling. Skal man opp i samme belastning ved å jobbe dag/kveld tror jeg man skal opp i minst 120% jobb. Kanskje mer.

Så der tror jeg definitivt det burde ha vært justert.

Veldig viktig det du tar opp her!! Helt enig med deg!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 01:04   #105
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

En klaging jeg synes kan være irriterende, er av typen "kos med misnøye". Ikke at jeg nødvendigvis tror at mine forslag til løsninger er det eneste rette, men når det virkelig ikke er noen interesse for å finne en løsning på problemet så kan jeg gå litt lei til slutt. Det kommer selvsagt an på mengde og hyppighet, da. Noen utblåsninger må folk få ha. Men å sitte på ansvarsgruppemøte der det er "kos med misnøye" og null interesse for å i det hele tatt diskutere løsningsforslag som dukker opp, krever at jeg har evnen til å telle til 10 inni meg.

Heldigvis er det ikke alltid sånn.

Ja, "kos med misnøye" er absolutt det verste!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 01:07   #106
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

En klaging jeg synes kan være irriterende, er av typen "kos med misnøye". Ikke at jeg nødvendigvis tror at mine forslag til løsninger er det eneste rette, men når det virkelig ikke er noen interesse for å finne en løsning på problemet så kan jeg gå litt lei til slutt. Det kommer selvsagt an på mengde og hyppighet, da. Noen utblåsninger må folk få ha. Men å sitte på ansvarsgruppemøte der det er "kos med misnøye" og null interesse for å i det hele tatt diskutere løsningsforslag som dukker opp, krever at jeg har evnen til å telle til 10 inni meg.



Er du ikke en del av løsningen så er du en del av problemet

  Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 12:01   #107
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

67 åringer som jobber full stilling på småbarns avdeling i barnehager er jo umulig hvis en ikke er ekstremt sprek da. Når de på 30 på dauslitne av en hel dag i barnehagen så er det ikke rart mange førtidspensjonerer seg. I hvert fall i omsorgsyrker.

Det som ville vært lurt, var vel om de som hadde stått lenge i jobben og hadde bøttevis av erfaring kanskje kunne jobbe noe administrativt etterhvert? De vet jo gjerne masse om hvordan ting burde være.

Opprinnelig lagt inn av Alioli, her.

fremdeles tullete at man skal ha 100% betalt i en 80% jobb.. fremdeles tåpelig at vi skal tjene over 200 kr/t også spør du meg

Jeg jobber 150% eller mer og har 100% lønn.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kan finne på å "klage" over at noe er latterlig dyrt, selv om jeg i og for seg har råd til tingen. Det er ikke det det handler om liksom. Det stritter i hele vestkantpietistsjela mi når dukkeklær koster det mangedoblede av babyklær, for eksempel. Det er noe SYKT ved det.

Vestkantpietister, det finnes vel ikke? En vestlandspietist, derimot...

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 15:46   #108
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kan finne på å "klage" over at noe er latterlig dyrt, selv om jeg i og for seg har råd til tingen. Det er ikke det det handler om liksom. Det stritter i hele vestkantpietistsjela mi når dukkeklær koster det mangedoblede av babyklær, for eksempel. Det er noe SYKT ved det.

Det mest syke ved det er vel at babyklær er latterlig billig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 15:57   #109
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Jeg jobber 150% eller mer og har 100% lønn.

100% for de 150% eller 100% for 100% jobbing (altså 50% for lite)?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det mest syke ved det er vel at babyklær er latterlig billig.

Hvorfor det?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 16:34   #110
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hvorfor det?


Fordi det skaper et helt sinnsykt overforbruk. Vi handler klær og handler klær mens søppelberget vokser og miljøet går til helvete. Klær som er produsert av underbetalte fattige i østen og små sultne barn.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 18:12   #111
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vestkantpietister, det finnes vel ikke? En vestlandspietist, derimot...

Et lite tilfelle av rolleforvirring der. Mente vestlandspietist, ja.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:28   #112
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Fordi det skaper et helt sinnsykt overforbruk. Vi handler klær og handler klær mens søppelberget vokser og miljøet går til helvete. Klær som er produsert av underbetalte fattige i østen og små sultne barn.

Nemlig. Det er faktisk moderne slaveri satt i system. Helt ille.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:37   #113
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

MM: skal love deg at de over 55 er livredd for datamaskiner og administrative oppgaver. Det ble rabalder uten like da alle journaler skulle dataføres, de nektet å gå på datakurs. De ville ha det slik de hadde hatt det i de 30 årene de hadde jobbet der.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:14   #114
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Det er ikke lov til å klage på at det er slitsomt å være gravid når du er sammen med noen som har prøvd å bli gravide i årevis.

Nå er lykkeligvis denne personen jeg tenker på omsider gravid, så da klager jeg lykkelig i vei over svangerskapskvalme i uke 30 og bekkenløsning.

Det er ikke de personene jeg tenker på. Dessverre.

Men jeg føler heller ikke at jeg har noe å klage på da, så jeg ville ikke klaget uansett. Jeg er heldig

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:49   #115
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Jeg synes det er synd for meg at så mange butikker har så mye fint tøy i min størrelse . Har liksom ikke en chance for å spare litt penge eller noe, når alt det lekre smiler ad meg overalt hver gang jeg bevæger meg rundt i byen.

Og bare så det er sagt: det dyreste sitter best. Hver gang. Stakkars meg.

Nå var jeg vel PU, eller ?

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 00:04   #116
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.


Nå var jeg vel PU, eller ?

På plass med en liten realitets-orientering der, ja

  Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 11:38   #117
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Jupp dib. Deilig PU.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no