Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolemelk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-07, 23:10   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Vi fikk også med lapp hjem i dag og her koster melken 560,- for hele skoleåret. Lettmelk. Synes det er et fint tilbud og har akkurat betalt.
Denne melken er jo kun til det første måltidet så jeg kommer uansett til å sende med en flaske vann også.
Vi har også fått tilbud om frukt men har ikke lest hva det koster enda..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:13   #22
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolemelk

Vi betaler 520,- for skolemelken for skoleåret 07/08. Syns ikke det er så ille. Det som er nytt i år er at vi betaler for hele året med en gang.

Jeg er glad barna har tilbudet. Vi bestemmer jo selv om vi vil benytte oss av det. Syns det er en selvfølge at vi som foreldre holder ungene våre med mat og frukt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:34   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Vi betaler 520,- for skolemelken for skoleåret 07/08. Syns ikke det er så ille. Det som er nytt i år er at vi betaler for hele året med en gang.

Jeg er glad barna har tilbudet. Vi bestemmer jo selv om vi vil benytte oss av det. Syns det er en selvfølge at vi som foreldre holder ungene våre med mat og frukt.

Jeg er også glad for at vi har tilbudet, og for meg personlig er det ikke noe problem å betale dette. Men, jeg ser at det er et problem når andre av øknomiske grunner ikke kan bestemme selv om de vil delta, når de ikke kan fordi de ikke kan betale regningen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:44   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har også fått tilbud om frukt men har ikke lest hva det koster enda..

Må bare skryte litt av kommunen vår da; alle grunnskoleelevene her får gratis frukt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:49   #25
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolemelk

Vi må be om å få betale etter fristen, vi har ikke 1000 kroner til det nå..
Prisen har gått opp i år, betalte 360 ifjor for samme varen og nå ble det 500 pr barn for samme melken.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 00:31   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolemelk

Mine har hatt melk første året, etter det har de nektet.
(greit nok når de kunne velge annet en lettmelk, noe de ikke lengre kan)

Noen ganger hadde de for mye melk og mel ble stående ute og var små lunken og ikke alltid like god smak heller.
For oss var det en effektiv måte for å få de til å slute å drikke melk, om det hadde vært et mål for oss da vel og merke.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 00:44   #27
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skolemelk

Jeg har vært i den situasjonen at melkebetalinga har vært en bøyg - og nesten vært glad for at jentungen ikke kunne ha det fordi hun fikk vondt i magen av det... I tillegg kom frukt til 500,- året. Har noen ggr betalt frukten, andre perioder sendt frukt med i matpakka.
Selvfølgelig kan man velge begge deler bort, men mine barn (spesielt jenta mi) reagerer ihvertfall på å ikke skulle få dette som ikke kan kalles luksus, akkurat.

Nå kan jeg betale begge deler uten problemer og kjenner glede over det. Men syns IKKE det er ok at slikt skal koste penger...

  Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 00:45   #28
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Må bare skryte litt av kommunen vår da; alle grunnskoleelevene her får gratis frukt.

Hey!

  Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 07:16   #29
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Må bare skryte litt av kommunen vår da; alle grunnskoleelevene her får gratis frukt.

I Drammen også.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 07:37   #30
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Hvorfor det?

Fordi jeg synes det er et bra tilbud, og ikke minst et godt alternativ til alle saftflaskene som blir dratt opp av sekken. At barn får noe drikke gratis, utover vann, synes jeg velferdsNorge bør ta seg råd til.
Sier ikke at jeg synes 2-3 kr per melk er mye, men det er faktisk noen som ikke klarer den engangssummen det koster. Selv om det ikke kanskje ikke er deg og meg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 07:50   #31
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Det slo meg også i går når lappen om melk kom hjem. Jeg merker det godt på lommeboka når tre barn etterhvert skal ha det. 1500 kr er mye penger på en liten trygd, men det går.

Tenker også på de som faktisk har enda strammere økonomi en det jeg har. Jeg har nå tross alt mannen ved siden av med grei økonomi, men hva med de som er alene med 2-3 små.

Det er så mye snakk om dårlig kosthold her i landet, syns det burde vært et gratis måltid, melk eller juice og frukt til barna. Nettopp for å også forebygge helsen til våre små, mange som går hele dagen uten mat. Noe som kan føre til fedme o.l i senere år.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 08:12   #32
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg er også glad for at vi har tilbudet, og for meg personlig er det ikke noe problem å betale dette. Men, jeg ser at det er et problem når andre av øknomiske grunner ikke kan bestemme selv om de vil delta, når de ikke kan fordi de ikke kan betale regningen.

Jeg har selvfølgelig heller ingen problemer med å se at noen ikke får valget, pga dårlig økonomi.

Det er jo også et spørsmål om det skal gå inn under gratis skole. Men personlig syns jeg det fungerer greit.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 08:15   #33
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Fikk "melkelapp" i går og det koster 370,- for hvit melk (dvs lettmelk,ekstra lettmelk) og 470,- for brun melk (sjokolademelk)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:52   #34
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolemelk

Er det bare meg som synes det er rart at "brun melk" er et alternativ ?? Synes det er helt unødvendig at barn skal få tilbud om å drikke sjokolademelk hver dag på skolen.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:57   #35
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Er det bare meg som synes det er rart at "brun melk" er et alternativ ?? Synes det er helt unødvendig at barn skal få tilbud om å drikke sjokolademelk hver dag på skolen.

Hvis disse barna som ikke drikker vanlig melk, drikker brus eller saft istedet for brun melk, så syntes jeg brun melk er langt å foretrekke.
Mitt barn får ikke brun melk, men jeg syntes det er helt ok at det finnes valgalternativer

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:01   #36
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Er det bare meg som synes det er rart at "brun melk" er et alternativ ?? Synes det er helt unødvendig at barn skal få tilbud om å drikke sjokolademelk hver dag på skolen.


Hos oss er sjokomelken laktoseredusert, så vidt jeg vet. Og da syns jeg det er et greit nok alternativ.

Nå er vi så heldige at skolen hvor eldstejenta vår går på, er plukket ut som forsøksskole for utvidet skoledag. Det inkluderer også gratis skolemat, med varmmat tre dager i uka.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:03   #37
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Nå er vi så heldige at skolen hvor eldstejenta vår går på, er plukket ut som forsøksskole for utvidet skoledag. Det inkluderer også gratis skolemat, med varmmat tre dager i uka.

Jeg er veldig spent på kvaliteten på den varmmaten. Kanskje du kan skrive litt om det når det er gått noen måneder?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:08   #38
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg er veldig spent på kvaliteten på den varmmaten. Kanskje du kan skrive litt om det når det er gått noen måneder?

Jeg er i det hele tatt veldig spent på maten de får. Maten på SFO er litt både og, men jeg håper og tror at maten de får i skoletida blir bedre. Ulempen med denne ordningen er at vi kanskje får mindre innblikk i, og kontroll over hva ungene spiser enn før.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:10   #39
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Storebror begynte på ungomsskolen i går, og der har de kantine hvor det er frokost (gratis) tre dager i uken
Flott tilbud

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:17   #40
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

HAr ikke fått noe info om dette ennå, men begge to hadde ihvertfall bestemt seg for sjokolademelk. Ingen av de drikker melk til vanlig, og sjokomelk er bedre enn ingen melk eller??

Fra skolemelk sine sider:

Sitat:

Jordbærmelken og kakaomelken er en smakssatt melk. I motsetning til hva mange tror (spesielt foreldre), har denne melken veldig lite tilsatt sukker (1 g pr 100 g melk) og det er lite fett (0,7 %) i den. I tillegg er den laktoseredusert og beriket med vitamin D.

Her får de gratis frukt hver dag. Det gjenstår bare å se på kvaliteten på frukten.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no