Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolemelk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-07, 07:52   #61
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Interessant! Makelig anlagt som jeg har jeg aldri sjekket - men sa i går til min skuffede pode at han ikke fikk sjokolademelk på skolen fordi det er sukkerholdig og usunt. Men da er det ikke så ukurant likevel, da?
Gjett om han hadde blitt glad hvis mora gjorde helomvendig her

Jeg er kjip nok til at jeg ikke vil at de skal drikke sjokolademelk hver dag uansett. Også for at de ikke skal venne seg til at ting må søtes.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 08:16   #62
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Skolemelk

Jeg synes godt den sjokomelken og jordbærmelken kunne vært fjernet.
Må alt tilsettes sukker?
Det er ingen god vane spør du meg.
Og ellers kunne det godt vært gratis, men jeg tar heller gratis skolelunsj, gjerne varm, (dersom det er kvalitet over maten) og gratis frukt.
Men jeg skjønner at det kan være en vanskelig utgiftspost for noen.
Her var det vel rundt 500,- for skolemelken har jeg hørt, lik pris burde det være, men forskjellene er tydeligvis store.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 08:32   #63
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolemelk

Det positive med sjokomelken de har, er jo at noen barn som ikke tåler vanlig melk, kan drikke den. Skulle de gitt den laktosereduserte melken, som er uten noe sjokolade i, så hadde nok de fleste ungene steilet.

De kanskje skulle hatt soyamelk istedet. Det er jo en ide. Men det hadde blitt dyrt, vil jeg tro.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 08:36   #64
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Her tilbys det nå kun lett og ekstra lett på skolen. Tine skal visstnok slutte å lage små H-melk, og skolen vil ikke lenger tilby jordbærmelken. Eller var det omvendt?

Jeg syns iallefall det er synd at det ikke tilbys H-melk lenger.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 08:37   #65
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Nabbe

Det positive med sjokomelken de har, er jo at noen barn som ikke tåler vanlig melk, kan drikke den. Skulle de gitt den laktosereduserte melken, som er uten noe sjokolade i, så hadde nok de fleste ungene steilet.

De kanskje skulle hatt soyamelk istedet. Det er jo en ide. Men det hadde blitt dyrt, vil jeg tro.

Vanlig laktoseredusert melk er vel det de fleste med laktoseintoleranse får.
De årene jeg har jobbet i bhg. og på SFO/barneskolen har det vært sånn.
Ingen sjokomelk der nei.
De er jo vant med den laktosereduserte fra de er små gjerne.
Evnt. kunne foreldrene sende med soyamelk også.
Så, nei, jeg er ikke enig i at den trengs uansett.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 08:49   #66
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolemelk

Jeg syns ikke det høres dyrt ut. Jeg hadde sagt opp internettabonnementet hvis jeg ikke hadde hatt råd til melk til ungene.

For oss er det uansett uaktuelt - Poden drikker ikke melk, og Lillebror tåler det ikke. Bonus skal være en baby bestandig, og skal aldri begynne på skolen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 09:15   #67
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Jeg ble litt satt ut av denne tråden i går, for jeg har ikke hørt noe som helst om skolemelk. Spurte min ferske 1.klassing når hun kom hjem, og ja, de får melkekartong til lunsj. I og med at vi ikke har hørt noe som helst virker det som dette er gratis hos oss.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 09:33   #68
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Vanlig laktoseredusert melk er vel det de fleste med laktoseintoleranse får.
De årene jeg har jobbet i bhg. og på SFO/barneskolen har det vært sånn.
Ingen sjokomelk der nei.
De er jo vant med den laktosereduserte fra de er små gjerne.
Evnt. kunne foreldrene sende med soyamelk også.
Så, nei, jeg er ikke enig i at den trengs uansett.

Joda, de fleste barn med intolleranse eller allergi mot laktose, er jo vant med den reduserte melken, det er klart, men ikke alle... Jeg synes selv den smaker øgle...

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 16:40   #69
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Skolemelk

Her er det 500,- for skoleåret i skolemelkordning. Fredager får de melk med kakao (som referert til over; 1 % sukker og ikke hva man kaller sjokolademelk), men dette kunne man reservere seg mot da. Poden er meldt på, sammen med fruktordning.
Ja, en utgift der og da, men med litt planlegging så bør man klare å sette av dette til august måned og skolestart. Også slipper man å tenke på det resten av året. Vannflaske sender vi med uansett, men greit å slippe lekkasje av melk/juice/saft whatever i skolesekken som ødelegger innhold. Det kan bli dyrere...

Skjønner heller ikke hvorfor det er forskjell på 1-10/ungdomsskoler kontra rene barneskoler når det gjelder fruktordningen... Kastes det mer frukt på barneskolene??? Poden min er iallefall fruktoman, så jatakk!!

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 17:38   #70
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolemelk

Her er det 240 kr i halvåret for melk.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 17:59   #71
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg ble litt satt ut av denne tråden i går, for jeg har ikke hørt noe som helst om skolemelk. Spurte min ferske 1.klassing når hun kom hjem, og ja, de får melkekartong til lunsj. I og med at vi ikke har hørt noe som helst virker det som dette er gratis hos oss.

Vi har heller ikke fått noe info ennå, men barna får allikevel melk nå i starten.
De får gratis melk nå helt i starten får melkeordningen kommer igang.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 18:12   #72
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolemelk

Jeg vil ikke akkurat kalle kakaomelken for "sjokolademelk". Den smaker egentlig ganske vondt, det er i hvert fall min mening.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 19:25   #73
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi har heller ikke fått noe info ennå, men barna får allikevel melk nå i starten.
De får gratis melk nå helt i starten får melkeordningen kommer igang.

Jepp, det skjønte jeg i dag. I sekken lå regning for skolemelkordningen.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no