Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Utrolig gode boller

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 14:58   #101
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Ja, det står max en kg mel i bruksanvisningen til min KA, som også er av den helt vanlige typen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:10   #102
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Disse bollene må testes i helga. Lager noe vanlige, noen med vaniljekrem inni og i noen putter jeg en bit Smil sjokolade inni.

Men så genialt at de skal heve så kort. Det stemmer virkelig? 10 minutter hvile bare? Nå ser jeg at de skal heve til dobbelt størrelse etterpå, men sånn ca. hvor lenge er det siden de har hevet så kort på forhånd?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:14   #103
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utrolig gode boller

De skal jo etterheve til dobbel str da...

Edit: du så det ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:17   #104
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

De skal jo etterheve til dobbel str da...

Edit: du så det ja.

Så det etterpå. Men det kan jo ikke være så lenge det heller da siden en skal sette på ovnen når en begynner å lage deigen? Hva er poenget med å sette på ovnen når en begynner? Min ovn tar 5 minutter å få varm bare.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:17   #105
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nå ser jeg at de skal heve til dobbelt størrelse etterpå, men sånn ca. hvor lenge er det siden de har hevet så kort på forhånd?

Mine sto lenge, bortimot en time. Men så ble de utrolig flotte også, da, og jeg er egentlig håpløs med gjærbakst.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:18   #106
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Mine sto lenge, bortimot en time. Men så ble de utrolig flotte også, da, og jeg er egentlig håpløs med gjærbakst.

Men hvorfor i alle dager er da trinn 1 at en skal sette ovnen på 250 grader?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:21   #107
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hvorfor i alle dager er da trinn 1 at en skal sette ovnen på 250 grader?

Det tenkte jeg også, så da ventet jeg med det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:22   #108
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hvorfor i alle dager er da trinn 1 at en skal sette ovnen på 250 grader?

Kanskje for å se om man har en ovn som virker? Kjedelig å styre med bolledeig ellers.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:26   #109
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Kanskje for å se om man har en ovn som virker? Kjedelig å styre med bolledeig ellers.

Eller kansje bake poteter i mellomtiden? Jeg må i alle fall teste disse bollene i helga uansett hvor lang tid de tar.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:41   #110
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Viser bildet igjen av deigen i min KA:

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:45   #111
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Viser bildet igjen av deigen i min KA:

Min surra seg opp i toppen på maskinen, ble bare gris.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 16:52   #112
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Måtte prøve denne. Nå står bollene i ovnen. Eg må sei at eg blingsa litt på hevinga - kanskje fordi eg også har glutenfrie boller i sving. Så bollene blei bakt ut nokså raskt etter den der 10 -minutters kvilinga, og så fekk dei heve kanskje i 15 minutt. Men dei ser veldig flotte ut likevel! Nå lagde eg megastore boller, så kanskje eg blir lurt av at dei er så store... Time will tell - det lukar i alle fall godt her nå.

Stussa på manglande egg, men stoler på at det skal vere sånn...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 18:28   #113
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Jeg bakte også disse i dag og de ble veldig gode med vaniljefyll og sjokoladefyll i alle fall. Jeg slet litt med stekingen for de måtte steke så kort i min ovn på 250 grader og jeg måtte også skru ned temperaturen litt etter de hadde stått en liten stund i ovnen. Syntes det var litt knapt med 5 minutter. Så da måtte jeg ned med gradene litt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 18:30   #114
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Det er slett ikke egg i alle bolleoppskrifter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 18:34   #115
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Kan melde om gode, store, luftige boller! Deg nå litt kvalm av krem.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 20:11   #116
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Jeg lagde boller i dag. Ikke disse, men vil bare dele tips om 2 ts bakepulver i tillegg til gjær.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 20:53   #117
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Takk for oppskrift! Ble flotte fastelavnsboller! (Men jeg måtte bruke en del mer mel).

Ang. dette med å skru på ovnen - det gjør jeg alltid tidlig, for det er genialt å la bollene stå å heve oppå en ovn om er varm inni.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 21:34   #118
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utrolig gode boller

250 grader vart da altfor varmt! Bollane var svidd etter 8 minutt. På det siste brettet skrudde eg ned til 225, og da var dei ok etter omlag 10 minutt.

Fekk ikkje tak i korkje rosiner eller vaniljekrem, men det vart supergode fastelavensbollar likevel.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 07:22   #119
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ang. dette med å skru på ovnen - det gjør jeg alltid tidlig, for det er genialt å la bollene stå å heve oppå en ovn om er varm inni.

Eller man kan sette dem på badegulvet med varmekabler. Det er imidlertid viktig å lukke baderomsdøren skikkelig, slik at ikke hunden kommer seg inn og setter tennene i samtlige boller på det ene brettet, med det resultat at all lufta går ut av bollene og erstattes med hundesikkel og tannmerker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 10:17   #120
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no