Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Fortell meg om wifi på hytta

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-16, 21:06   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Fortell meg om wifi på hytta

Vi har kjøpt fjellhytte som kommer til å være i bruk hele året. Av ymse årsaker kommer vi i perioder til å ha bruk for å ha delvis raus tilgang på mobildata i en eller annen form. Jeg har lett litt rundt etter alternative løsninger, i all hovedsak tilbys det abonnement med fast datamengde i måneden.

En god, blomstrende, venninne av meg har hytte i Sverige og der har de en løsning der de kan kjøpe datapakker ved behov. Finnes i det noen som leverer liknende tjenester i Norge? Eller er det andre som har løsninger der grunnpris og grunnpakke er liten, men det er enkelt å kjøpe til eller oppgradere datamengden ved behov. Jeg vil anta vi har behov for mye data 2-4 måneder i året.

Dere som har wifi eller mobildataløsninger i fritidsbolig, hva slags løsning har der, og hva er erfaringene?

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 21:11   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Eg trudde ICE-nett hadde ein modell kor ein kjøper og aktiverer datapakker ved behov. Vi har snakka om å seie opp månadsabonnementet etter ferien og gå over til å kun betale for det dei månadane vi bruker det. Nå når eg ser på nettsida deira finn eg det ikkje, men eg skal høyre med mannen. Det var han som skulle bestille det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 21:18   #3
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Vi har bygget hytte på et "vintersportssted", og kommer til å bruke den hele året. Det er lagt fiber i hele hyttefeltet, så vi har abonnement fra Home nett. Har ikke TV-abonnement, og tror vi betaler 349,- for en hastighet som funker fint til nett-tv, surfing og hjemmekontor for en familie på fem.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 21:30   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Vi har 10Gb i måneden fra Telenor på mobilt bredbånd med router, og kan kjøpe ekstra datapakker ved behov. Tror Netcom har et tilsvarende med 20 Gb (Netcomdekningen er ikke strålende der vi har hytta, derfor har vi ikke byttet.) Vi hadde Ice før det, men var ikke fornøyd verken med router, kundeservice eller dekning.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 22:56   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Jeg klarer ikke finne annet enn faste abonnement fra ice, jeg, nokon.

Fiber finnes ikke der vi har hytte, det må bli en løsning ala den Adrienne skisserer.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 23:08   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Chess har som kan stilles opp og ned som man ønsker. Fra 5 til 100GB mener jeg det er.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 23:11   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Vi har Telenor mobilt bredbånd. Vi hadde ICE tidligere, men byttet av en grunn jeg ikke husker nå. Mulig det var fordi vi også gikk over til Telenor-abonnement på alle mobilene også? Veldig fornøyd med Telenor, de har bedre hastighet enn vi hadde med ICE. Og vi kjøper større datapakker ved behov. Lange hytteferier og camping og sånn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 07:18   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har Telenor mobilt bredbånd. Vi hadde ICE tidligere, men byttet av en grunn jeg ikke husker nå. Mulig det var fordi vi også gikk over til Telenor-abonnement på alle mobilene også? Veldig fornøyd med Telenor, de har bedre hastighet enn vi hadde med ICE. Og vi kjøper større datapakker ved behov. Lange hytteferier og camping og sånn.

Eller når kompisens 12 år gamle sønn ikke hadde fått med seg at det var youtubeforbud da de lånte hytta.

Jeg bestiller ekstra datatrafikk fra mine sider hos Telenor, og der kan jeg også holde et øye med forbruket.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 08:30   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Eller når kompisens 12 år gamle sønn ikke hadde fått med seg at det var youtubeforbud da de lånte hytta.

Jeg bestiller ekstra datatrafikk fra mine sider hos Telenor, og der kan jeg også holde et øye med forbruket.

Haha.

Kan jeg få spørre hva slags regler dere har og hvor stort forbruk?
Vi har vurdert ekstra datapakker til mobilabonnementet, men jeg klarer ikke lande. Litt fordi antall ukjente er for stor, tror jeg.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 09:10   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

ICE er fint hvis du ikke har ferie samtidig med alle andre, men ellers kan du glemme det - alle konkurrerer om samme båndbredde. Det vil uansett ikke ha kapasitet til streaming. Det synes jeg ikke mobilt bredbånd har heller, men til mail og vanlig nett går det fint hvis det er stabil dekning. Å være på noen form for VPN-løsning med ustabilt nett er ... Frustrerende.

Vi har fått lagt inn kabel på både sommer- og vinterhytten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 09:17   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

ICE er fint hvis du ikke har ferie samtidig med alle andre, men ellers kan du glemme det - alle konkurrerer om samme båndbredde. Det vil uansett ikke ha kapasitet til streaming. Det synes jeg ikke mobilt bredbånd har heller, men til mail og vanlig nett går det fint hvis det er stabil dekning. Å være på noen form for VPN-løsning med ustabilt nett er ... Frustrerende.

Vi har fått lagt inn kabel på både sommer- og vinterhytten.

I følge mannen min er ikke dette et problem lenger, fordi ICE også bruker 4G nå? De brukte noe annet før, jeg husker ikke hva. Da merket man godt at hastigheten var dårlig.

Våre barn får streame på Telenor-bredbåndet som vi har nå, men vi er jo ikke på hytte hver helg, liksom. Vi kjøpte større datapakke i fjor sommer, etter da var vi tilsammen 2,5 uke på hyttetur/camping.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 09:20   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Ja, vi ER jo på hytta hver helg og uker i strekk, så det blir litt annerledes. Jeg trodde ICE var på NMT-nettet, og at det var derfor de hadde dekning steder ingen andre hadde, men det kan godt være gammel intel, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 09:21   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Uansett hvilken løsning dere velger er det lurt å sjekke dekningsforhold først.

Vi hadde ICE, men slet veldig med det Candy beskriver. Det problemet oppstår fortsatt, selv om det er 4G i området, på grunn av kapasitet.

Vi har landet på at det beste er å øke mengde data på Telenor-abonnementet, da dette fungerer best i vårt område.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 09:22   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, vi ER jo på hytta hver helg og uker i strekk, så det blir litt annerledes. Jeg trodde ICE var på NMT-nettet, og at det var derfor de hadde dekning steder ingen andre hadde, men det kan godt være gammel intel, altså.

Det er ikke lenge siden de byttet til 4G. Mulig det var i fjor.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 09:24   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg klarer ikke finne annet enn faste abonnement fra ice, jeg, nokon.

Fiber finnes ikke der vi har hytte, det må bli en løsning ala den Adrienne skisserer.

Eg har sjekka med Mannen. Han hadde konkludert med at det lønner seg å ha 1GB-grunnabonnement og kjøpe datapakker dei månadane vi bruker det, og skal avbestille det vi har nå til 399.-/mnd. Så då beklager eg, eg hadde misforstått.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 09:25   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er ikke lenge siden de byttet til 4G. Mulig det var i fjor.

Det var omtrent ved studiestart i fjor. Vi fekk ny router.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 09:29   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det var omtrent ved studiestart i fjor. Vi fekk ny router.

Man skulle nesten tro jeg følger med!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 09:39   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Haha.

Kan jeg få spørre hva slags regler dere har og hvor stort forbruk?

Ingen har lov til å se streamet innhold, det vil si Netflix, Nrk nett-TV og Youtube, og så skrur jeg av automatisk oppdatering av apper på alt av dingser, for man lever fint med å ikke oppdatere appene de dagene man er på hytta. Ellers står man fritt til å surfe og spille så mye man vil. Det er kun i jula, hvor vi er der lenge og vi har en del besøk at vi har opplevd at vi trenger mer enn 10 GB med disse reglene, men da bruker mannen stort sett ikke nettet på hytta, han bruker datatrafikken han har på mobilen (for han har en ganske raus kvote der, betalt av arbeidsgiver).

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 10:08   #19
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Ingen streaming og ikke Skype i flere timer. Nedlasting av apper er heller ikke lov, det trekker mye. Ene ungen her klarte å bruke opp 10g på et døgn ved å Skype.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 12:51   #20
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om wifi på hytta

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Kan jeg få spørre hva slags regler dere har og hvor stort forbruk?

Hos oss har vi forbud mot alt som er video og bildeoverføring, musikk også. Det er ikke lov med youtube, spotify, netflix, skype, facetime osv. Videoer på snapchat tror jeg ikke tar så mye data, men det bør jeg finne ut av.

Det som går veldig greit er 4-5 barn som joiner på minecraft, spiller clash of clans osv.

Vi har også forbud mot nedlasting av nye spill/apper. Drar til butikk med åpent nettverk og parkerer barna i inngangspartiet sånn at de kan laste ned nye, kule spill som kan spilles uten nett.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no