Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jobbklær

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-08, 21:34   #21
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jobbklær

Jeg er inne i en jeans periode. Når jeg bare skal være på kontoret er det helt akseptabelt med en skjorte, tunika, topp eller genser til. Når jeg skal treffe kunder kler jeg meg litt mer opp, avhengig av hvem jeg treffer og hvilken anledning det er. Kundene våre (oljebransjen)er ofte veldig laidback i stilen også, så da blir det gjerne jeans og dressjakke på halvformelle møter. For meg er det greit å matche dem litt også.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:38   #22
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jobbklær

Jeg jobber i helsevesenet, og der går vi i helsedresser som blir vasket av et vaskeri. Ganske praktisk spør du meg.

  Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 22:15   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbklær

Jeg er yngst (!) på jobben, og en av de løsere i klesstilen enda jeg er temmelig konservativ av meg. De siste årene er det blitt litt mer ledig stil, men sneakers og jeans betyr at du skal sitte litt bortgjemt på kontoret hele dagen og ikke treffe folk
Formelle møter på huset er alltid dress+slips for gutta, tilsvarende for meg. Ute er det litt avhengig av hvor offisielt det skal være. Drakt noen steder, kjole og støvletter er ok i litt mindre formelle settinger. INgen lave sko og jeans å se blant damene jeg vanker blant...
Skal jeg møte forskere stiller jeg forresten gjerne i jeans

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:40   #24
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbklær

Jeg jobber på et forskningsinstitutt, og her er det ingen kleskode.

Jo, forresten - etter at en svimete forsker ble observert med små trange shorts fra 80-tallet, kom det et skriv ala "dekk skuldrene og ikke vis rumpeballene".

Når det er kundemøter, tar man på seg representativt tøy. Dvs ren terrylenbukse og slips (men ikke det "artige" juleslipset).

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:43   #25
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jobbklær

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg jobber på et forskningsinstitutt, og her er det ingen kleskode.

Jo, forresten - etter at en svimete forsker ble observert med små trange shorts fra 80-tallet, kom det et skriv ala "dekk skuldrene og ikke vis rumpeballene".

Når det er kundemøter, tar man på seg representativt tøy. Dvs ren terrylenbukse og slips (men ikke det "artige" juleslipset).

Nå visualiserer jeg høylydt.

Herregud... bildene... jeg blir aldri kvitt dem.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 00:08   #26
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Jobbklær

Ikke (veldig) utrigning, klær nedenfor knærne, dekke skuldrene, ikke glippe mellom topp/bukse, ikke joggebukser el. og ikke sko uten hæl. Altså representable hverdagsklær.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 00:13   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbklær

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Labfrakk, vernebriller og crocs. Noen ganger, i hvert fall.

Uten noe under? You dirty woman!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 19:41   #28
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobbklær

Der jeg jobber er det ingen dresscode. Jeg pynter meg likevel litt for å gå på jobb, er ganske bevisst det at jeg står foran en forsamling mennesker og snakker med alles blikk på meg (i hvert fall ideelt sett. ) Men jeg kler meg ikke formelt, jeg går gjerne i olabukse, kule topper/bluser, cardigan e.l. og er nøye med tilbehøret. Det er krise hvis jeg ikke rekker å ordne håret, eller hvis jeg har glemt øredobber. Jeg har faktisk gått til "hittegodsavdelingen" og bedt om å få låne noe der i slike tilfeller.
På planleggingsdager og andre dager når jeg ikke har undervisning kan jeg gå litt mer casual.
Jeg ville ikke brukt veldig korte skjørt, ei heller noe med for lav utringning. (Lite fristende uansett når mannfolkene man møter stort sett enten er under 19 eller over 50..)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 20:26   #29
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbklær

Eg brukar som regel tunika, jeans med smale bein og converse.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 20:32   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbklær

Jeg har kledd på meg alt mulig i årenes løp. Ingen kleskode og få møter.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jo, forresten - etter at en svimete forsker ble observert med små trange shorts fra 80-tallet, kom det et skriv ala "dekk skuldrene og ikke vis rumpeballene".

ille er det ikke her det må jeg medgi! Jeg skremte vannet av en kollega ved å gå i et mini-mini-mini skjørt da vi skulle jobbe alene. (Kjøpt inn på charterferie, jeg hadde ingen andre rene klær den dagen.) Tror nesten ikke han snakket med meg siden den gang ... Vel, det siste jeg hørte fra han var at han var misjonær. Var det jeg som satte kursen for han den gangen?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:28   #31
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobbklær

Gurimalla, jeg er glad jeg har sykepleieruniformen min Selv om jeg har en søt mannlig kollega som har det med å dytte overdelen ned i buksa.
Når jeg er på jobb som datansvarlig eller leker politiker kler jeg mer litt mer formelt. Gjerne skjørt og støvletter og lang tunika eller bluse.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no