Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-08, 20:19   #41
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup...

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg ville gått i den og gitt F i dresskoder. Dresskoder er faktisk det tåpeligste jeg vet, når jeg tenker meg om.


SIGNERER!!

I mitt bryllup skal de få ha på seg det de føler seg vel i!

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 20:24   #42
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Jeg syntes heller ikke denne går inn under dresskoden: mørk dress. Jeg er av den typen som ikke gir F... i slikt men heller prøver å tenke på at dette er brudeparets dag og kler meg slikt de ønsker (men selvfølgelig innenfor mine egne grenser og ønsker).
Denne kjolen ser jeg heller for meg i et utendørsbryllup hvor dresskoden er hakket mer uformell.
Du spør, jeg svarer.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 21:29   #43
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg syntes heller ikke denne går inn under dresskoden: mørk dress. Jeg er av den typen som ikke gir F... i slikt men heller prøver å tenke på at dette er brudeparets dag og kler meg slikt de ønsker (men selvfølgelig innenfor mine egne grenser og ønsker).
Denne kjolen ser jeg heller for meg i et utendørsbryllup hvor dresskoden er hakket mer uformell.
Du spør, jeg svarer.


Jeg er veldig enig med det Schnuppa skriver.
Kjolen var nydelig, men jeg syntes også den var for hverdagslig som flere skriver.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 21:32   #44
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Jeg synes den ser helt fint ut, jeg.

(Men nå er jeg jo ikke helt til å stole på, jeg gifta meg i en tunika fra bikbok ...)

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 21:41   #45
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg syntes heller ikke denne går inn under dresskoden: mørk dress. Jeg er av den typen som ikke gir F... i slikt men heller prøver å tenke på at dette er brudeparets dag og kler meg slikt de ønsker (men selvfølgelig innenfor mine egne grenser og ønsker).

Klart man gjør stas på brudeparet med å pynte seg.
Men jeg heller faktisk mot å mene at det er drøyt å stille for store krav til gjestenes påkledning.
Nå blir jo ikke det gjrot i dette tilfellet (mørk dress er vanlig pent) - men at det skal være smoking og galla og alle i hvitt (har jeg også hørt om) etc - det syns jeg er for selvsentrert og over the top.

Nå giftet vi oss i utlandet, men om jeg skulle invitert til stort bryllup, hadde jeg utelatt dresskode fullstendig og hatt full tillit til at gjestene mine hadde vett på å iføre seg noe helt,rent og pent - som de selv følte seg fine i.
*blomsterbarn*

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 21:21   #46
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Den virker som "deg", og med fin frisyre, litt sminke og en staut mann i mørk dress (!!!) ved siden av, så blir det nok bra!

Jeg har forøvrig ikke noen formening eller synspunkt i forhold til kleskoder. Vi var sjeleglad for at folk orket å reise til vårt bryllup, og stolte på at folk pyntet seg ut fra hvordan de ønsket.

Jeg hadde forstått at noen reagerte om noen kom helt upynta, men går det virkelig folk rundt og vurderer feil og riktig antrekk i bryllup og sånn? Blant "vanlige" folk? For at folk har ulik stil er jo en ting. Det lever man jo med hver dag også. Men at en person som har brukt tid og penger på å pynte seg ut fra egen smak, liksom skal nedvurderes i en slik setting? Ja det hørtes jo trivelig ut.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 21:38   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Jeg synes det viktigste er at man selv føler seg komfortabel med det man har på seg og så lenge du er fornøyd er det vel ikke noe problem.

Om du synes kjolen passer i bryllupet så bruk den.

Jeg stod utenfor kirken i et bryllup der lillesøsteren til min bardomsvenninne giftet seg og gratulerte da de kom ut. Og der hadde alle de nærmeste jentene/damene leid gallakjoler. Jeg er aldeles ikke typen til å gå i sånn type jålekjole og ville følt meg veldig utilpass om jeg skulle hatt på meg en sånn kjole fordi det var bestemt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 11:17   #48
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Det synes jeg.
Man kan kle opp og ned en kjole.. med høyhælte sko og stæsj blir du fin!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 14:45   #49
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg stod utenfor kirken i et bryllup der lillesøsteren til min bardomsvenninne giftet seg og gratulerte da de kom ut. Og der hadde alle de nærmeste jentene/damene leid gallakjoler. Jeg er aldeles ikke typen til å gå i sånn type jålekjole og ville følt meg veldig utilpass om jeg skulle hatt på meg en sånn kjole fordi det var bestemt.

Samme her! Jeg synes en del sånne gallakjoler er på grensen til komiske og passer nok bedre inn i kjolen på bildet til TM.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:50   #50
Oschi
Nykommer
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Innlegg: 138
Oschi er litt kul
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Samme her! Jeg synes en del sånne gallakjoler er på grensen til komiske og passer nok bedre inn i kjolen på bildet til TM.

I vårt bryllup var det tre jenter som dukket opp i lik (og leid) gallakjole. to av de var i tillegg samme farge.
Da er det bedre at gjestene kler seg litt mer personlig, etter min mening.

Men for all del. Husker jeg var veldig rørt over at alle hadde pyntet seg sånn på vår dag.

__________________
Oschi fra Oschlo
Oschi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:28   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Det hadde ikke stått mørk dress på invitasjonen hvis brudeparet ønsket uformelt antrekk, så dette synes ikke jeg passet. Men jeg elsker å pynte meg til bryllup. Jeg er sikker på at dersom brudeparet ønsker en mindre tradisjonelt, uformelt og annerledes bryllup, så hadde de gitt uttrykk for det og ikke skrevet mørk dress på invitasjonen. Jeg reagerer når jeg ser gjester komme i kjoler og skjørt som jeg kunne gått i på jobb eller en vanlig dag hjemme.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:22   #52
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg reagerer når jeg ser gjester komme i kjoler og skjørt som jeg kunne gått i på jobb eller en vanlig dag hjemme.

Men vi har jo ulike stiler. Noen går på jobb i klær som jeg syns er festantrekk, og noen festantrekk ville jeg følt meg utilpass i. Hvis du ser at gjesten har pyntet seg, og har på klær som hun syns er fine, så må vel det være bra? Mørk dress krever ikke lang kjole, og hvis HI liker denne stilen, så syns jeg hun skal gå for den!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:23   #53
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men vi har jo ulike stiler. Noen går på jobb i klær som jeg syns er festantrekk, og noen festantrekk ville jeg følt meg utilpass i. Hvis du ser at gjesten har pyntet seg, og har på klær som hun syns er fine, så må vel det være bra? Mørk dress krever ikke lang kjole, og hvis HI liker denne stilen, så syns jeg hun skal gå for den!

Nix, ikke når det står mørk dress eller smoking.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 23:17   #54
Oschi
Nykommer
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Innlegg: 138
Oschi er litt kul
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Fra Skikk & Bruk http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=12&nid=107

__________________
Oschi fra Oschlo
Oschi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 23:20   #55
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Jeg likte kjolen veldig godt, og kunne ha funnet på å ha den på meg i bryllup selv.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 08:57   #56
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det hadde ikke stått mørk dress på invitasjonen hvis brudeparet ønsket uformelt antrekk, så dette synes ikke jeg passet. Men jeg elsker å pynte meg til bryllup. Jeg er sikker på at dersom brudeparet ønsker en mindre tradisjonelt, uformelt og annerledes bryllup, så hadde de gitt uttrykk for det og ikke skrevet mørk dress på invitasjonen. Jeg reagerer når jeg ser gjester komme i kjoler og skjørt som jeg kunne gått i på jobb eller en vanlig dag hjemme.

Signerer Lykken.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 10:05   #57
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup...

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Nydelig kjole! Jeg synes absolutt du kan bruke den i et bryllup.
Vi har samme klesstil, skjønner jeg

Signere! Synes den er rå lekker

Man trenger ikkje sjå ut som man er medlem av "The Royal Family" sjølv om man er i bryllup!

  Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 12:19   #58
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup...

Fin kjole for en som liker den stilen, men ikke til bryllup.
Jeg er alltid glad når det står dresskode jeg, for da slipper jeg å lurer på om jeg har pyntet meg for mye eller for lite. Samme sier mannen min.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 13:24   #59
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Jeg tenkte ha på denne kjolen i et bryllup ...

Jeg synes absolutt du kan bruke kjolen. Det viktigste er at du føler deg vel. Følg din egen stil du.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no