Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reiser dere til syden hvert år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 18:28   #41
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

I løpet av mitt 35 årige liv har jeg vært i syden en gang, aldri mer.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:29   #42
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

I løpet av mitt 35 årige liv har jeg vært i syden en gang, aldri mer.

Fniis, hvor var du da?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:29   #43
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Men det er jo ikke vanskelig å få råd til billige charterturer heller.

Hvis man bestiller turer tidligst 1 uke før og er litt fleksibel kan man få full sydentur for 4 personer for langt under 10'000. Da blir det plutselig like dyrt som å dra til Danmark eller dyreparken i noen dager.

Jeg sjekket faktisk finn.no i går, og kunne reist i begynnelsen av april med hele familien i leilighet til Malaga for under 7000.- .

Skal man derimot ha SunVing superduper og bestille året før blir det jo gjerne 30'000 oppover.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:32   #44
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Nei det gjør vi ikke. Vi har ikke vært i syden etter vi fikk barn. Vi har hatt så mye annet å gjøre. Men til neste år, da blir det sydentur.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:36   #45
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Ja, vi leier hus i Spania eller lignende hvert år.

Jeg forstår ikke at Danmark er billigere, har dere campingvogn/bil da? For å leie hus er dyrt i Danmark også. Ryanair har billige flyvinger sydover og leiebil er ikke dyrt. Mat må man ha uansett og det er billigere i Spania enn det er i Norge.

Minsten vår har vært med oss sydover 7 ganger, det blir 8. gangen i år og han blir 6 før vi reiser.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:38   #46
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Jeg har vært i Bulgaria to ganger i mitt liv, gubben har aldri vært i Sydenland.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:39   #47
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Vi reiser snart til Mallorca for femte gang siden vi var der for første gang høsten 2005. Så nesten årlig har det blitt etter at vi fikk barn. Før vi fikk barn hadde jeg kun vært i Tyrkia en gang som tolvåring, så jeg har lite erfaring som charterturist. Nå som Poden begynner på skolen og vi må reise i dyrere perioder, i tillegg til at Pjokken må ha eget flysete og reisen dermed fordyres, så må vi nok vurdere om vi synes det er verdt å bruke 50 000,- på charterferie hos Sunwing og dets like.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:43   #48
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

For å svare på spørsmålet: Nei.

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Høres ut som de fleste reiser hvert år? Vi er fem stk og da blir det en veldig stor utgift. Vi reisersydover hvert år vi og. Danmark..

Jeg fører inn hva feriene koster oss, og for oss (4 stk, og charter er jo ofte spesialsydd for fire personer, selv om jeg har hørt at det blr mer og mer for 5 stk), og chartertur er ikke dyrere for oss enn tur til Danmark.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:44   #49
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Svigers har kjøpt leilighet i Spania så jeg kan se for meg at det kan bli noen sydenturer fremover, men de har skudd opp flyprisene til Spania noe så vannvittig at vi kunne jo fått Charterferie for samme pris.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:44   #50
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det syns vi også. Bare det å ha noe å glede se til frem mot sommeren er herlig.

Gleder man seg ikke til sommeren hvis man ikke reiser til syden.
Dette med å være fleksibelt i forhold til tidspunkt er jo forresten ofte forbeholdt de som ikke har skolebarn.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:45   #51
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Vi var i Hellas, helt greit, men ikke meg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:46   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Høres ut som de fleste reiser hvert år?

Vi reiser til utlandet på ferie hvert år. Ofte både to og tre ganger, hele familien. Det er dyrt, men veldig høyt prioritert hos oss.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:47   #53
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Vi har vært i "Syden" (Hellas og Spania) 3 ganger de siste 11 årene, men vi pleier å ha hovedferien vår i utlandet, så vi har vært i Frankrike, USA, England, Italia og Danmark.....Kjeder meg fort i Syden, må være noe mer. Men vi var på Mallorca i 2009, og det var deilig med barna som da var 1,5 og 4 år, men nå kan vi ta dem med på noe mer, men skal ikke se bort i fra at neste års ferie går til et Sydligere strøk, og da frister Hellas

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:48   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Men det er jo ikke vanskelig å få råd til billige charterturer heller.

Hvis man bestiller turer tidligst 1 uke før og er litt fleksibel kan man få full sydentur for 4 personer for langt under 10'000.

Ikke i skoleferien vel?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:50   #55
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ikke i skoleferien vel?

Joda, i skoleferien også. Men man kan ikke være kresen selvsagt. Det er alltid restplasser igjen, kanskje fra tirsdag til tirsdag og kanskje til Tunisia og ikke til Hellas som ønsket og kanskje med 400 m vei til stranda, men det er alltid superbillige restplasser året rundt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:52   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Joda, i skoleferien også. Men man kan ikke være kresen selvsagt. Det er alltid restplasser igjen, kanskje fra tirsdag til tirsdag og kanskje til Tunisia og ikke til Hellas som ønsket og kanskje med 400 m vei til stranda, men det er alltid superbillige restplasser året rundt.

Så greit! Vi har aldri gjort det, bortsett fra en gang til Tunisia i førrige århundre. Jeg tenkte at man måtte reise utenom skoleferiene, men det er greit å slippe å søke permisjon.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:52   #57
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Jeg har vel vært på chartertur to ganger i mitt liv, men har ikke noe mot det, det har bare passet sånn at jeg har reist på andre måter. Vi hadde vår første felles utenlandstur i fjor, da var vi tre uker i Italia og ordnet alt selv og reiste masse rundt. Nå som vi blir tre ser jeg for meg at vi kommer til å feriere mye i Norge, egentlig - med besteforeldre to ulike steder på Vestlandet og hytte ikke langt unna oss blir det naturlig og koselig. Litt turer til varmere strøk håper jeg at vi skal få til, men neppe hvert år, nei.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:57   #58
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Til sammenligning:
Vi betaler 7600 kr for oss fem i hytte på skallerup klit i Danmark. Seks netter inkl ferje t/r.
Vis meg den sydentur som kan sammenlignes...? Vi bor ikke i Oslo så restplasser til fem er ikke å oppdrive.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:59   #59
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Vi er ikke sydenmennesker overhodet. Har kjøpt ferieleilighet i Skåne istedet.
I sommer hadde vi 28-33 grader over en periode på en måned, så det er vel syden godt nok tenker jeg.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:00   #60
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Til sammenligning:
Vi betaler 7600 kr for oss fem i hytte på skallerup klit i Danmark. Seks netter inkl ferje t/r.
Vis meg den sydentur som kan sammenlignes...?

Det var billig, men ikke ferie etter min standard. De Danmarksferiene vi har vært på har vært like dyre som en sydentur.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no