Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor går turen neste sommer?!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-09, 19:52   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor går turen neste sommer?!

Ferie sommeren 2010?

Jeg trenger tips.
Vi er 2 voksne og 2 barn, ei på snart 5 da og en på 2,5 sånn ca.
Syden er uaktuelt med Peder, får vente et par år der.

Men andre tips? Har tenkt på Danmark og feriehus. Det gjorde vi for 2 år siden, og det fungerte fint.

Hva skal du/dere?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:57   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Vi skal til Danmark med familien min. Så tror jeg det blir tur til Astrid Lindgrends verden siden mini digger Emil.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:58   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.874
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Har ikke planlagt noe konkret enda. Men har snakket med et vennepar med barn om å dra til Danmark. De har tilgang på feriehus på Rømø. Blir isåffall 4 voksne og to på litt over et år.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:05   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Vi ønsker oss tilbake til Chios i Hellas med venner som i år. Ungene er i hvert fall sikre på at det er det de vil. Det er mulig vi vurderer en annen øy, men det avhenger om vi finner et sted å leie som ser like bra ut som det vi hadde i år.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:08   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Det blir Danmark og sommerhus på oss også, med lillebroren min og familien hans.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:09   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Skriv gjerne hvor i Danmark, og hvorfor og sånn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:10   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Jeg har i grunn også lyst på en skikkelig jentetur, altså; jeg og mine to søstre og våre døtre (3 tilsammen det og).

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:11   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Vi går nok også for Danmark. Ellers så har det vært snakk om france - men jeg er fortsatt heller på Danmark. Da med venner i tillegg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:16   #9
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Hvorfor ikke sydentur med Peder? Fire timer fly fra Værnes til Mallorca eller Kreta er da mye mindre slitsomt enn biltur til Danmark. Vel framme går du til anskaffelse av bøtte og spade samt armringer og Peder har drømmeferien enten på bassengkanten eller i vannkanten på stranda . Anbefaler Sunwing Alcudia - mer barnevennlig blir det ikke!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:18   #10
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Vi skal til Rhodos- SUnwing Resort. Og så lurer vi litt på en tur til Legoland, men vet ikke hvem av de.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:20   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Holder på å finne feriehus langs Svenskekysten i disse dager.
Har holdt av et som ser fint ut.

Vi skal til syden i høstferien, det er allerede bestilt så vi skal ha en litt rimeligere sommerferie i år med rolige dager. Krabbefiske og sykleturer og en tur til Liseberg tenker jeg. Kanskje til Borås Dyrepark.

Vi var forresten på Kypros i mai det året lillebror ble 2 år og det var skikkelig lettvindt og digg for alle for barna digger vann og det er der de vil være så vi alle lå i bløt hele uka til ende...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:21   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hvorfor ikke sydentur med Peder? Fire timer fly fra Værnes til Mallorca eller Kreta er da mye mindre slitsomt enn biltur til Danmark. Vel framme går du til anskaffelse av bøtte og spade samt armringer og Peder har drømmeferien enten på bassengkanten eller i vannkanten på stranda . Anbefaler Sunwing Alcudia - mer barnevennlig blir det ikke!

Fordi jeg vil kose meg i syden. Slappe av litt liksom. Og det går ikke med Peder på 2,5 år, det er jeg rimelig sikker på. Men kanskje når han tipper 4 år. Nå er han litt vel aktiv.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:21   #13
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Enda en gjeng Danmarksfarere melder seg!
Mannen min har høyst sannsynlig en revmatisk lidelse, og flere dager og netter av siste sommerferie ble veldig preget av det. Bilkjøring i timesvis er drepen for ham. Løsningen blir derfor sykkelferie i Danmark. Vi putter Knerten i sykkelvogn, pakker telt og soveposer og klær og primus + i sykkelvesker og på bagasjehenger, setter oss på syklene og sykler til Trondheim sentralstasjon. Sykler og bagasje skvises inn på toget, og så suser vi over Dovre, ned Gudbrandsdalen (mens mannen kan røre litt på seg på toget, så formen holder seg bra) og ned til hovedstaden. Så blir det ferje over til København, og så er vi i gang. Det blir neppe lange radiusen vi beveger oss, men regner med vi får en liten rundtur i Køben-området. Har kjøpt en sykkelbok gjennom Dansk cyklistforbund, men hittil er det mannen som har lest mest i den. Tror vi tar noe overnatting i telt og noen på vertshus ol. Ja, og kanskje en overnatting eller to i Køben. Det kan ikke gå galt!?

Og andre alternativer avskrives nå fordi vi ikke liker syden-ferier, lange flyreiser er heller ikke tingen for mannen og storbyferie med to barn høres pes ut (i motsetning til sykkelferie). Jeg høres kanskje skeptisk ut nå, men faktum er at jeg gleder meg skikkelig!!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:24   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Enda en gjeng Danmarksfarere melder seg!
Mannen min har høyst sannsynlig en revmatisk lidelse, og flere dager og netter av siste sommerferie ble veldig preget av det. Bilkjøring i timesvis er drepen for ham. Løsningen blir derfor sykkelferie i Danmark. Vi putter Knerten i sykkelvogn, pakker telt og soveposer og klær og primus + i sykkelvesker og på bagasjehenger, setter oss på syklene og sykler til Trondheim sentralstasjon. Sykler og bagasje skvises inn på toget, og så suser vi over Dovre, ned Gudbrandsdalen (mens mannen kan røre litt på seg på toget, så formen holder seg bra) og ned til hovedstaden. Så blir det ferje over til København, og så er vi i gang. Tror vi tar noe overnatting i telt og noen på vertshus ol. Det kan ikke gå galt!?

Og andre alternativer avskrives nå fordi vi ikke liker syden-ferier, lange flyreiser er heller ikke tingen for mannen og storbyferie med to barn høres pes ut (i motsetning til sykkelferie). Jeg høres kanskje skeptisk ut nå, men faktum er at jeg gleder meg skikkelig!!

Høres flott ut!

Lang togtur med Peder er litt uaktuelt enda føler jeg. Hannah er jo enkel penkel.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:40   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Vi er ikke sikre.
Venter på svar på en leilighet i Spania, men den er nok opptatt når vi skal ha ferie så vi har snusa videre.
Vi lurer på Portugal. Har ikke vært der før, noen som har?

Nessie: Vi var på Alcudia med Propellen da han var 2,5 år, han er ikke en kjemperolig gutt, men det gikk veldig bra. Vi fikk solt oss på omgamg og kosa oss.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:41   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Vi har planer om Hellas til høsten. Mest sannsynlig Rhodos.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:44   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Jeg regner med det blir hytta til neste sommer. Jeg har ikke veldig lyst å dra alene på ferie med en 5åring og en på litt over 2. Han på 5 er jo grei nok, men han der på litt over 2 kan være en utfordring, så om han ikke forandrer seg veldig så blir det hytta. Om jeg skulle få litt barnefri, så tar jeg meg kanskje en langhelg sørover.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:50   #18
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Flybilletter ble bestillt til Alicante tidlig i høst. Der skal vi være i 3 uker.
Jentene gleder seg masse og ikke minst til å hilse på "naboen" igjen med hundene.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:53   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hva skal du/dere?

He he, må si du er ivrig! Vi har planer for de to neste helgene. Det er omtrent nivået på planlegginga her for tiden. Når det er sagt kunne jeg godt tenke meg Danmark jeg også. Fint, det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:58   #20
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Neste sommer skal jeg være vaktmester i Åsenfjorden og kun flytte meg om jeg MÅ!!! Ikke akkurat langveisfarende...

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no