Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Markaturer med barnevogn (Oslo)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-16, 19:40   #1
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Markaturer med barnevogn (Oslo)

Er det noen som kan tipse meg om fine steder i Nord- og Vestmarka hvor det går greit å ha med barnevogn? Først og fremst kortere dagsturer, men hvis noen har kjempegode tips til hvor det er fint å telte vil jeg gjerne vite om det også!

I morgen har vi for eksempel tenkt oss ut - kanskje et par timer i gåtid til sammen, gjerne med fine vann langs veien og veldig gjerne fin utsikt (men det må ikke være det). For å motivere mannen () er det fint om det finnes en betjent hytte med servering også. Men jeg vil veldig gjerne ha alle forslag dere har om fine steder å gå, til bruk senere også.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 20:31   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Da jeg var barn, gikk vi inn til Slora og overnattet i telt et par ganger. Bil eller buss helt innerst i Sørkedalen, og så var det vel 3-4 km på grusvei inn.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 20:54   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

T-banen (unnskyld, trikken ) til Frognerseteren, så kan du gå til Skjennungstua eller Ullevålseter eller begge. Det er jo ikke så himla langt, da, men du kan jo gå så langt du vil innover.

Skjennungstua ligger så utrolig vakkert.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 21:14   #4
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Jeg vil helst kjøre, men det er sikkert et håpløst prosjekt å parkere noe sted i nærheten av Frognerseteren en søndag med fint vær hvis man ikke er uhørt tidlig oppe (det er vi ikke)?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 21:34   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Njææ, tror ikke det er så ille nå som i skisesongen. Eller så kan dere parkere ved Midtstuen skole og gå oppover fra der, så får dere lengre tur, også - enten bare til Frognerseteren, til Tryvannstua eller Skjennungstua.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 22:19   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Du får parkert hvis du kjører til Fossum rett over Oslo grensen og går tur på skogsbilvei til Brunkollen serveringshytte, forbi Østernvann. Skogseier Løvenskiold har mye skogsbilvei som benyttes til å kjøre tømmer. www.skiforeningen.no har god oversikt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 22:46   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Nå er det meldt pissregn i morgen, så det er antagelig god plass ved Frognerseteren, forresten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 23:07   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg vil helst kjøre, men det er sikkert et håpløst prosjekt å parkere noe sted i nærheten av Frognerseteren en søndag med fint vær hvis man ikke er uhørt tidlig oppe (det er vi ikke)?

Dere kan jo parkere ved Sognsvann og gå til Ullevålseter derfra.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 23:22   #9
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå er det meldt pissregn i morgen, så det er antagelig god plass ved Frognerseteren, forresten.

Nei! Da får jeg aldri med meg mannen. Og jeg som forhandlet frem familiemarkatur mot konefri fotballørdagskveld i kveld.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 23:24   #10
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Takk for alle tips, forresten! Supert, jeg kommer til å teste ut de fleste tenker jeg. På Brunkollen har vi vært, men bare på ski. Synes huske at det var ganske bratt.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 08:01   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Det går skogsbilvei fra Sørkedalen skole til Kobberhaugshytta også. Lett å parkere, men det går oppover og vi møtte mange syklister i høy fart, så vi valgte stien i skogen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 11:05   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Sett denne? https://www.deich.folkebibl.no/cgi-b...sok?tnr=859529

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-16, 10:51   #13
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Markaturer med barnevogn (Oslo)

Den ser jo veldig fin ut, venla, takk for tips!

Siden sist har jeg vært i Vestmarka, jeg forteller siden tråden kanskje kan være til nytte for flere. Jeg gikk fra parkeringsplassen på Franskleiv/Vestmarksetra (stor parkering, koster ingenting på sommeren) til vannet Store Sandungen. Litt kjipt at mye av veien er asfalt (litt godt også da, det triller jo bra), så jeg fikk ikke den helt store friluftsfølelsen før jeg kom fram. Brukte en liten time opp, og med endel oppoverbakker og tung vogn ble det litt trim av det også. Veldig fint ved vannet der, og mange potensielle teltplasser.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no