Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anne fra Bjørkely

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-06, 13:29   #41
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg har kjøpt de to første bøkene og lest dem med fryd. Nå har jeg bok nr. 3 på vei i posten. Skulle gjerne sett TV-serien igjen, og er kjempemisunnelig på venninden min som er i barselspermisjon og får med seg alle episodene.

Det lar seg jo enkelt fikse!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 13:41   #42
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Melder meg som Anne-fan. Har alltid elsket de bøkene. Skal kjøpe dem på engelsk nå, slik at jeg får lest dem i lengre og bedre versjoner, samt de to bøkene som ikke er oversatt. De norske versjonene er etter hva jeg etterhvert har skjønt brutalt forkortet og forenklet.

Hvor mange bøker finnes egentlig?
Jeg fikk en sånn trippelbok da serien gikk på Nrk for første gang. Dvs at jeg fikk bok nr 4, 5 og 6.

Tror kanskje jeg skal skaffe meg de på engelsk.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 13:46   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Det er åtte bøker til sammen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 14:08   #44
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

IIIk, da har jeg jo gått glipp av mye.
Skjønner at jeg må bestille meg bøker.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 14:26   #45
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Jeg elsket anne-serien da jeg var lita. Men syntes ikke noe om den etter at hun ble voksen og startet som lærer. Da dabbet interessen av, men det har kanskje noe med at jeg ikke lenger kunne identifisere meg med henne, og på den tiden hatet jeg alt som hadde med lærere å gjøre, he-he.

Skal bli spennende å se serien igjen, for å se om jeg liker den like godt fremdeles. Hvor lenge har den gått på tv nå? Hvor i handlingen befinner vi oss?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 13:38   #46
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

*Drømme* Jeg har alltid elsket bøkene om Anne og henter dem med jevne mellomrom frem fra bokhyllen. De første seks bøkene har skikkelige eselører, og jeg vurderer å skaffe meg et nytt sett. De to (tre?) siste har jeg bare lest en gang da jeg fikk tak i en samlebok på et skolebibliotek i et annet land, og da jeg søkte etter dem på nettet så fant jeg dem ikke. Det jeg husker er at de var mye tristere enn de andre bøkene. (Og den ene handlet vel i hovedsak om Rilla?)

Jeg har bare lest Anne fra Bjørkely på norsk, de andre på engelsk, og ombestemmer meg stadig vekk ift favoritten. Som voksen liker jeg nok ”Anne’s House of Dreams” og ”Anne of Ingleside” aller best, som tenåring sto ”Anne of Windy Willows” og og ”Anne of the Island” høyest i kurs, for de var jo så romatiske. ”Anne of Avonlea” er nok den jeg liker minst, mens ”Anne of Green Gables” alltid har vært en jeg kommer tilbake til.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no