Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi har kjøpt oss telt

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-10, 23:17   #1
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Vi har kjøpt oss telt

Vi har vært på villmarksmessen i dag, og har kjøpt oss dette teltet:


Nå gleder vi oss til å prøve det.
Tanken er å ta det med på ferie i sommer. Nå er vi på ingen som helst måte utpregede friluftsmennesker, men vi pleier å kjøre til mine foreldres leilighet i Spania. Siden vi nå er to store og to etterhvert litt mellomstore mennesker begynner hoteller nedover både å bli temmelig kostbart og i tillegg er det litt masete å finne ledige familierom.Planen er derfor å campe i stedet.
Vi ville ha et telt vi kan bruke i mange år fremover, med to soverom, men som ikke tar allverden plass i bilen, som er lett å sette opp som holder oss tørre. I tillegg hart vi investert i gode soveposer og selvoppblåsbare luftmadrasser siden vi jo er litt...eh...uvant med campinglivet. (heldigvis jobber jeg med en del ivrige friluftsentusiaster, så jeg har fått god hjelp der)
Ungene gleder seg veldig til å teste det, så vi har lovet å prøve det en natt på plenen (jeg jobber med mannen for å se om vi kan omgjøre den biten til en helg i Liseberg eller noe). De har fått hver sin lommelykt og er veldig ivrige etter å flytte inn i delt rom på tur.

Det som er litt greit er at det er full ståhøyde i "gangen" mellom rommene så man kan stå oppreist å kle på seg. Soverommene er også store.

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg gleder meg faktisk veldig til å sove i telt.
Litt spennende er det jo også med min mann som slett ikke er noen villmarkens sønn, og som etter 4 netter i telt under førstgegangstjenesten sverget på at han ALDRI skulle sove i telt igjen Men jeg velger å tro at 20 minusgrader gjorde opplevelsen noe mindre behagelig en den strengt tatt kunne vært....


Sist redigert av MsM : 09-04-10 kl 23:23.
MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 23:21   #2
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss telt

Det så flott ut.
Hvor høyt er det?

Vi kjøpte oss telt med full ståhøyde og to soverom for noen år siden, har til og med hatt reiseseng inni + to unger på madrass i der ene "soverommet".

Camping har sin sjarme

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 23:29   #3
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss telt

Ja, jeg tror det blir gøy jeg, altså. Bare det går an å ligge behagelig og sove godt i et sånt et Har kanskje sovet i telt 2 ganger i mitt liv og for maaange år siden, så dette er jeg ikke særlig vant til...

Det er 1,80 høyt i midten.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no