Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 12:29   #1
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Jeg har ikke vært ute og flydd på årevis, men i morgen skal jeg til Bergen fra Torp med den nye jobben. Hjem på fredag.

Hvilke regler gjelder? Tenkte å ha med en liten koffert som går som håndbagasje. Får jeg da ha med meg en håndveske i tillegg?
Og kan jeg ikke ha kremer, parfyme eller noe annet flytende i kofferten når den går som håndbagasje?

Hva annet må jeg passe på/huske på?

GRØNN på reisefronten.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:35   #2
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Du kan ha en liten veske i tillegg til den lille kofferten ja. Men du vet sikkert at den lille kofferten må kunne passe i hattehylla eller under setet foran deg? Når det gjelder toalettartikler så er det lov å ha med deodoranter, parfymer osv., men hver enhet må ikke overstige 100 ml. Og de må pakkes i en egen liten gjennomsiktig plastpose - disse posene kan du få kjøpt selv, eller de leverer dem ut på flyplassen. Når du går gjennom sikkerhetskontrollen må denne posen med det flytende leveres og scannes separat. Vannflaske og annen drikke får du dessverre ikke ta med gjennom security.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:36   #3
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Det står noe her. Denne dog gammel, men tror den gjelder fremdeles.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:40   #4
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Tusen takk, Bille. Jeg har kjøpt den kofferten på en veske/koffertbutikk, og når de sier der at den går som håndbagasje regner jeg med at det stemmer.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:41   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Opprinnelig lagt inn av Kumilla, her.

Tusen takk, Bille. Jeg har kjøpt den kofferten på en veske/koffertbutikk, og når de sier der at den går som håndbagasje regner jeg med at det stemmer.

Det gjør det helt sikkert. God tur!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:51   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

I tillegg til at småflaskene med deo, krem, parfyme og slikt ikke kan være på over 100 ml hver, så må alle få plass i én 1 liters pose.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:52   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Du kan ha en liten veske i tillegg til den lille kofferten ja..

Det spørs vel på flyselskapet? Jeg vet at Ryanair IKKE godtar det, så mulig andre flyselskaper har samme policy?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:53   #8
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det spørs vel på flyselskapet? Jeg vet at Ryanair IKKE godtar det, så mulig andre flyselskaper har samme policy?

Ja, det er mulig, jeg har aldri fløyet Ryanair, men vet jo at de er veldig strenge. Jeg har aldri vært borte i at det har vært noe problem, men det er nok en idé å sjekke på forhånd ja.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:54   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det spørs vel på flyselskapet? Jeg vet at Ryanair IKKE godtar det, så mulig andre flyselskaper har samme policy?

Men Ryanair flyr vel ikke innenlands?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:54   #10
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Widerøe. Vet ikke om det går med håndveske ved siden av, noen?

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:55   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Opprinnelig lagt inn av Kumilla, her.

Widerøe. Vet ikke om det går med håndveske ved siden av, noen?

Da sjekker du Widerøe sine sider.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:55   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men Ryanair flyr vel ikke innenlands?

Nei, men jeg tenkte at også andre flyselskaper kunne ha samme regelen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 13:52   #13
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Innenlandsfly - regler, hva er lov?

Ja, du kan ha håndveske i tillegg. Lurt å sjekke at du ikke har noe skarpt oppi der, for det blir konfiskert. Bergen har nettopp hatt kontroll, så de er nøye nå og vil du skal ta det flytende ut av bagen. Ha det i en gjennomsiktig pose, eller noe. Men det skjer ikke noe verre enn at de åpner baggasjen din og ser. Mobiltelefon, datamaskin, jakke, nøkler etc. i plastkasser når du går gjennom sikkerhetskontrollen, for det skal røntges.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no