Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hvordan uttaler du navnet Tussi?
Med tonem 1 (som pussy) 209 84,27%
Med tonem 2 (som pussig) 30 12,10%
Jeg har en dialekt eller aksent som ikke opererer med tonemforskjeller 2 0,81%
Skjønte ikke spørsmålet 7 2,82%
Deltakere: 248. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-11, 22:26   #141
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Sybil, det handler ikke om trykk, men om du begynner lavt i toneleie og ender høyt, eller motsatt. Som, ja, stjernen sola vs flyplassen Sola. Hvis du ikke er bergenser.

Mossingen min sier Danmark med tonem 1. DET er pussig.

Ok da er det jo åpenbart. Jeg slutter vel omtrent aldri i høyt toneleie.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:27   #142
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Hah, æbæ, Tally!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:27   #143
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Nei jeg trekker dette tilbake. Jeg er forvirret.

Jeg sier hÅkOn. PeTTer. Med like mye trykk på HÅ som på KO. Og på Pett som på ER. Og Tuss I. Jeg sier Petter og Tussi på samme måte. Litt mer trukk på første delen tror jeg faktisk. Haha.


Da trekker jeg tilbaketrekkelsen min tilbake og går for det første jeg sa.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:28   #144
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg snakker (opprinnelig tulle-) oslodialekt med barna (alle barn, for den del). Nå også mer og mer til voksne.

*artsfrende*

Jeg snakker riktignok trøndersk til alle barn, inkl. min mann ( ) og til flere og flere voksne. Ja, jeg har hørt meg på film hvor utrolig fælt det høres ut. :can`t help myself:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:30   #145
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg greier ikke å holde på noe som ligner dialekt engang. Jo mindre trøndersk andre snakker, jo mer østlandsk høres jeg ut. Jeg kom meg ut av sørlandet før jeg begynte å endre r'ene. Heldigvis. For jeg sleit med tonefallet. *håpløs språkkameleon*

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:32   #146
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg innrømmer at jeg slår gjennom en god del når jeg driver og switcher, da. Men jeg har ikke problemer med å lure noen, faktisk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:32   #147
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Tonem 1.

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:42   #148
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hvis man sier Danmark med tonem 1, sier man ofte også fotball og voldtatt med samme tonem.

Tja, jeg sier Danmark og fotball med tonem 1, men voldtatt tror jeg at jeg kunne sagt med begge tonem.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:46   #149
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg innrømmer at jeg slår gjennom en god del når jeg driver og switcher, da. Men jeg har ikke problemer med å lure noen, faktisk.


Jeg skryter på meg musikalitet og godt språkøre. Klart man slår igjennom, ihvertfall på lange setninger, men jeg har lurt mange.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:46   #150
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hah, æbæ, Tally!

Jeg syns også du snakker nydelig, men er du sikker på at de ikke bare tuller når de spør om du er fra Oslo? Litt som når man spør noen som snakker "interessant" engelsk om de er irske?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:51   #151
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Hvor lenge siden dere flyttet fra Bergen Karamell og Candy?
Er dette noe jeg har i vente, eller er jeg trygg dersom jeg har greid å beholde sånn ca dialekt i 8-9 år? :nervøs:

Jeg har dog litt prooblem med toneefallett.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:02   #152
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns også du snakker nydelig, men er du sikker på at de ikke bare tuller når de spør om du er fra Oslo? Litt som når man spør noen som snakker "interessant" engelsk om de er irske?

Vel, de pleier ikke å spørre, men de blir nokså paff når jeg plutselig slår tilbake til bergensk.

Blåbær: Jeg har bodd her i 10 år, men jeg er født her og snakket helt vanlig oslodialekt til jeg var 5. Da flyttet jeg og slo om på en måned.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:04   #153
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vel, de pleier ikke å spørre, men de blir nokså paff når jeg plutselig slår tilbake til bergensk.

Blåbær: Jeg har bodd her i 10 år, men jeg er født her og snakket helt vanlig oslodialekt til jeg var 5. Da flyttet jeg og slo om på en måned.

Du høres ikke ut som en gjennomsnittlig vestlending som snakker oslodialekt, nei. Virkelig ikke. Du er i eliteserien.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:14   #154
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

De gangene jeg har hørt deg snakke østlandsk er i situasjoner hvor du har vekslet, så det kan godt hende at det har spilt inn. Men jeg hører godt at du bryter altså. Om det er typisk bergensbryting vet jeg ikke.

Det blir litt som når min svenske venninne snakker norsk. Det er helt korrekt, men tonefallet er bittelitt overdrevet. Uansett, ikke meningen å disse språket ditt, jeg kan ikke snakke noen andre dialekter med særlig overbevisning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 00:22   #155
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg snakker definitivt overdrevet, ja. Jeg gjør det jo på tull, med litt zånn arifaktor, og ztemte z-er og zmatte-t-er og nasal klang. Helt til det bare kommer av seg selv.

Litt mer nedtonet til barna, heldigvis, ellers kunne det jo vært slitsomt. Og jeg er ikke akkurat hårsår på dialekten min, det skulle tatt seg ut.

Edit: dette ble litt tullete. Det er klart man hører gjennombrudd, altså, hvis man har litt språkinteresse. Det er nesten umulig å ikke avsløre seg. Det jeg mente, er folk tror jeg faktisk snakker sånn, uten at det er rart, liksom, hvis jeg snakker bare østlandsk. Helt til jeg slår over. Og jeg er virkelig ikke fornærmet for at noen sier det, men når jeg blir slått i hartkorn med bergensere som knoter, blir språkøret mitt litt snurt.

Eliteserien, jah.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 27-05-11 kl 07:04.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 01:24   #156
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg sier I-or : svensk:



Jeg sier selvsagt Tussi med tonem 1 :svensk nordlenning:

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 07:09   #157
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Candy: jeg mente ikke bergenser som knoter altså! Eller, bare på tull. Selvsagt er du eliteserie. Helt på ordentlig, helt uten tull.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 07:31   #158
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Kan vi ikke alle bare snakke om meg noen sider til?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 08:18   #159
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Sybil, det handler ikke om trykk, men om du begynner lavt i toneleie og ender høyt, eller motsatt. Som, ja, stjernen sola vs flyplassen Sola. Hvis du ikke er bergenser.

Det er dialektavhengig hvor man går opp og ned på de tonelagene. Når jeg (som er nordfra) sier Petter, begynner jeg høyt og ender lavt; på Håkon slutter jeg på samme toneleie som jeg starter, men har en veldig kjapp sving ned i et lavere toneleie mellom stavelsene.

Beklager, Candy, det var ikke meningen å avspore diskusjonen om din dialekt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 08:25   #160
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Tomen 1

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no