Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

«Helbrede» hjemmebleket hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-24, 11:42   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

«Helbrede» hjemmebleket hår

Noen hjemme hos meg har utsatt det lange, mellomblonde håret sitt for x antall runder striping, hjemmebleking, farging og avfarging og hjemmebleking und so weiter … Nå er håret en smule «pusurfarget» og noen tror løsningen er enda en runde med hjemmebleking …

Hva kan man egentlig gjøre med bleket hår som har blitt gult-oransje? Det er ikke aktuelt å farge det mørkere, noen vil bli blond/mellomblond med blonde striper igjen … Er det praktisk mulig for en frisør å fikse det? Koster det i så fall en arm og ens førstefødte? Er det noe man kan gjøre hjemme? Annet enn å klippe av håret …

Andre med tenåringsdøtre med gode råd?

Verken jeg eller noen andre hjemme hos oss går til frisør, så jeg har lite peiling …

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 11:46   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Jeg ville bedt om en vurdering hos frisør, og hva det evt vil koste. (Ingen erfaring selv, dessverre eller heldigvis..)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 11:47   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Aner ikke, men spør om pris før du slipper frisøren løs på tenåringshår med farging og diverse.

:learnt the hard way:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 11:49   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Tre(!) timer i frisøsrtolen, en arm og en arving ble redningen her. Men da var håret hjemmefarget mørkt, forsøkt avfarget selv, uten hell (oransje), og måtte blekes for å farges og stripes igjen.

Tenåringen fikk beskjed om at "nå har du prøvd det, så nå vet du hva som skjer, neste gang du gjør noe sånt vil det være med viten og vilje, så da tar du konsekvensene selv, dvs enten gå sånn eller bruke egne sparepenger på å rette det opp igjen".

(Eller storesøsters forslag: la det være sånn og begynn på Katta )

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 11:52   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Egen erfaring fra da jeg var 19.

Når du ikke har råd til å få det fikset hos frisør, så må man bare leve med det. Forsøk på redningsaksjoner gjør det til slutt bare verre. Min kjære grandonkel så på meg og sukket: "Kall nå en spade for en spade. Du har oransje hår." Jeg lot det være oransje en god stund, og klippet det mye kortere når det først var noen hjelp i det. (Vi hadde jo kortere hår jevnt over for 30 år siden.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 11:53   #6
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Hvis en går til frisør og får det ordnet, må en vel enten fortsette med "til evig tid", eller leve med etterveksten som kommer? Jeg ville gått for noe som er opp mot den naturlige fargen i så fall.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 11:53   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Eg har faktisk klart redde mitt gule heimestripa hår med skikkelig lillasjampo. Satt med lillasjampo i håret i en time og vaska det med vanlig sjampo 2 gg etterpå. Så det kan vere verdt et forsøk.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 11:57   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hvis en går til frisør og får det ordnet, må en vel enten fortsette med "til evig tid", eller leve med etterveksten som kommer? Jeg ville gått for noe som er opp mot den naturlige fargen i så fall.

Min fra innlegget over fikk en farge såpass tett opp mot sin egen naturlige (også mellomblond) at det var nesten umulig å se noe skille. Det var såvidt mulig å skimte i veldig godt lys, hvis man visste om det.

Men kanskje lurt å prøve lillasjampotrikset til Tussa først, hvis hun ikke har prøvd det allerede.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 12:40   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Det er sykt mye kjemi i hårfarging og bleking, og jo mer man har gjort, jo mer uforutsigbart blir resultatet neste gang. Selv min VELDIG erfarne frisør, som jobber mye med farger, blir blek om nebbet når det skal rettes opp i gammel moro, fordi man har for lite kontroll med kjemien i håret, så ALT kan skje. Han får fortsatt svettetokter når han tenker på den skuespilleren som skulle farge håret rødt før en stor premiere, og da han vasket ut av det, så så han at det var lakserosa.

Så enten en veldig, veldig erfaren og flink frisør, men da kan det blir DYRT, eller saksa.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 13:31   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Olaplex kan hjelpe på det tørre og lillashampo på brassfargen.

Dette er jo reklame, men her er en rutine:

My new routine included:

Washing and conditioning my hair with Olaplex shampoo and conditioner (No. 4 and 5)
Using the Olaplex purple shampoo, No. 4p, once a week (this is a necessary part of my routine to tone the brassiness out of my blonde hair)
Using the Olaplex deep conditioner, No. 8, once a week following the purple shampoo
Applying the famous bond builder, No. 3, once or twice a week
Using the Olaplex leave-in conditioning treatment, No. 6, and bonding oil, No. 7, after every hair wash and before styling.

Hentet herfra: https://theeverygirl.com/olaplex-review/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 14:50   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Takk for forslag, alle sammen!

Jeg har litt begrenset betalingsvilje for frisør, siden hun glatt kan finne på å kødde det til igjen to måneder etter at jeg har betalt en halv formue for å fikse det …

Vi får prøve litt mer lillashampo-regime, og så har jeg fått lov til å stusse det litt.

Kan prøve de Olaplex-produktene også, tror det vil hjelpe mye om håret ser litt «friskere» ut, og ikke pint og plaget ut

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 16:00   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Mitt hår ble veldig fort oransje-ish da jeg drev med striping. Fikk råd om å ta i lillasjampo i tørt hår og la det sitte i en god stund. Husker ikke helt hvor lenge. Det demper det oransje, men vil jo ikke fjerne det

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 17:35   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Lillasjampo vil ikke kurere oransje hår, som gjerne er resultatet av at håret ikke er blitt bleket nok (helt til lys gult) før man avslutter prosessen og fargekorrigerer. Jeg er ikke frisør, og ville aldri herjet med blekemiddel på hjemmebane fordi det er så sterkt. Men sønnen fikk velsignelse av faren til å la tante bleke håret hans. Resultatet ble at han etterpå måtte til frisør for å sitte nesten tre timer i frisørstolen for å få bort det gusjegule og ujevne. Nå er alt i ferd med å vokse ut, og jeg håper han vil ha sin vanlige hårfarge tilbake.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 17:50   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Eldste her hadde en sånn runde i åttende, og det er ingen som har prøvd seg på helbleking hjemme noen gang igjen.

Løsningen her ble å farge det med en farge som var like lys som en del av håret, men i finere farge enn det oransje, så det ble jevnt. Det ble ikke like lyst som ønsket, men godt nok, og veldig stor forskjell fra originalt. Vi kjøpte farge i frisørsalong etter å ha konsultert med frisøren.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 17:58   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Det er vel strengt tatt blå farge som tar oransje. Lilla er for gulfarge. Det KAN kanskje være en halv-redning og gå for wella Color touch. (Typen glansvask) -https://www.blivakker.no/product/har...e-75ml#reviews

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 24-01-24 kl 20:45.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 23:15   #16
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Kan dette være med på styrke håret? https://j-kshop.no/products/keune-ca...EaAoCzEALw_wcB

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-24, 00:22   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Ville droppet mer farge og heller mettet håret med hårkur.
Annenhver gang med fukt og proteinkur.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-24, 00:39   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Frisøren fikser det. Si fra om du vil ha tips om ei som kan farge. Ellers anbefaler jeg fargemasker de selger hos frisøren, de toner håret og gjør det vesentlig mykere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-24, 05:01   #19
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Helbrede» hjemmebleket hår

Jeg ville gjort som Che foreslår, en gloss med kald farge. I hvert fall ikke mer bleking, hvis hun har hatt mange runder fra før.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no