Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hvordan uttaler du navnet Tussi?
Med tonem 1 (som pussy) 209 84,27%
Med tonem 2 (som pussig) 30 12,10%
Jeg har en dialekt eller aksent som ikke opererer med tonemforskjeller 2 0,81%
Skjønte ikke spørsmålet 7 2,82%
Deltakere: 248. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-11, 09:54   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg kjenner en Elin tonem 1, og en Elin tonem 2.

Jeg også. I tillegg kjenner jeg Eliner med trykk på siste stavelse.

Jeg er alltid nøye med å høre hvordan navnet uttales, slik at jeg uttaler det rett. Det irriterer meg grønn at mange mennesker uttaler navn feil, selv etter stadige korreksjoner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:55   #82
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ellers kjenner jeg til ei med dobbeltnavn som ender på E'lin, med trykk på 2. stavelse. Det må være sjeldent.

Det er ganske vanlig i dobbeltnavn. Kate Elin, Ann Elin etc. Som i Ann Kristin, skjønt noen bruker tonem 2 i Kristin der også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:56   #83
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg har også hørt Elin uttalt med trykk på andre stavelse, men da bare når det har vært andre navn i et dobbeltnavn. Navnet August kan uttales på "alle" måter - tonem 1 (som Petter), tonem 2 (som Håkon) eller med trykk på andre stavelse (som André) - og alle tre oppfattes som relativt "alminnelige", tror jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:58   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har også hørt Elin uttalt med trykk på andre stavelse, men da bare når det har vært andre navn i et dobbeltnavn. Navnet August kan uttales på "alle" måter - tonem 1 (som Petter), tonem 2 (som Håkon) eller med trykk på andre stavelse (som André) - og alle tre oppfattes som relativt "alminnelige", tror jeg.

Jeg har hørt det med trykk både på første og siste stavelse, men aldri som i Petter med tonem 1, faktisk.

Jeg pleier (med mindre eieren gir meg beskjed om noe annet) å uttale det som måneden august.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:02   #85
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg pleier (med mindre eieren gir meg beskjed om noe annet) å uttale det som måneden august.

Jeg er vant til å uttale navnet og måneden forskjellig, og ble overrasket da jeg oppdaget at de fleste jeg møter uttaler navnet også med trykk på siste stavelse. "Jammen Hamsun sin August het jo ikke August!" sa moren min, nesten fortørnet, da jeg fortalte henne det - men det går jo ikke an å lese seg til hvordan navnet hørtes ut i forfatterens hode.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:06   #86
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?



Mye er jo dialektavhengig. I min oppvekst var det nærmest faste regler for hvilket tonem som ble brukt på hvilket navn. Men etter at verden ble mindre og folk flyttet mer på seg og sånn, så er det vanlig med ulike tonemer på samme navn også her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:07   #87
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har hørt det med trykk både på første og siste stavelse, men aldri som i Petter med tonem 1, faktisk.

Ikke jeg heller. Det er da nesten enda rarere enn Tussig? Jeg sier som oftest August med tonem 2, for det heter sønnen til en kollega.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:10   #88
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ikke jeg heller. Det er da nesten enda rarere enn Tussig? Jeg sier som oftest August med tonem 2, for det heter sønnen til en kollega.

Det er den uttalen jeg bruker også. Men jeg har hørt folk bruke tonem 1 også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:12   #89
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er den uttalen jeg bruker også. Men jeg har hørt folk bruke tonem 1 også.

Hm, det blir litt som på engelsk. Da måtte jeg uttalt det å-gust, tror jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:32   #90
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hm, det blir litt som på engelsk. Da måtte jeg uttalt det å-gust, tror jeg.

Tysk uttale er også veldig sånn. Ao-gost. (Mens måneden uttales aogost.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:49   #91
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg kjenner en tonem 1-August og en tonem 2-August, og jeg klarer å holde på distinksjonen. Verden skal være så glad for at den har oss lingvister!

Vi trodde forresten vi hadde valgt et idiotsikkert navn til storesøster (trykk på første stavelse og tonem 2 i alle dialekter, meg bekjent), men jaggu er det ikke noen som uttaler den første vokalen som lang i stedet for kort!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:56   #92
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Pussy- Tussi.

Heretter kommer Tussi til å hete Pussy i mitt hode

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:58   #93
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi trodde forresten vi hadde valgt et idiotsikkert navn til storesøster (trykk på første stavelse og tonem 2 i alle dialekter, meg bekjent), men jaggu er det ikke noen som uttaler den første vokalen som lang i stedet for kort!

Ja, den eneste jeg kjenner med dette navnet, uttaler det slik. (Ditt navn, derimot, er vel idiotsikkert?)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:24   #94
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Mitt og lillesøsters.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:27   #95
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg kjenner både Auguster og Eiraer som uttales forskjellig. Synes det kan være vanskelig å holde styr på det, selv om jeg husker forskjell i teorien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:08   #96
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg er helt forvirret. Jeg tror jeg sier tussi rett fram.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:09   #97
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg har gått fra å være en tonem 2 til å bli en tonem 1. Jeg blir svimmel av å tenke på tonemer, godt jeg ikke skal lære meg kinesisk.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:26   #98
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Hedmarkstraktene - og tonem 1.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:49   #99
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg bruker tonem 1 på Tussi, ja.

Men de (forholdvis vanlige) navnene hvor tonemene av og til går litt i surr for meg, er Emma og Ylva. Instinktivt vil jeg bruke tonem 1 på Ylva og tonem 2 på Emma, men begge varianter av begge navn florerer her.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:50   #100
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Tonem 1 og er fra hedemarkskanten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no