Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Båndtvang og ulven i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 12:45   #81
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Enslige ungulver streifer langt, så det kan jo umulig ha vært første gang den har besøkt oslomarka. Jeg har bodd midt i marka i åresvis og har aldri bekymret meg for om det skulle dukke opp en ulv. Løshunder og sure elger derimot. Jeg er svært glad i hunder, men mener det er viktigere å ha ulv i norsk fauna enn at folk har kjæledyr helt uten risiko for å treffe på et villdyr i skogen.

(Digresjon: I høst drepte en løsbikkje det ene høna vår i vår hage mens den sto og spiste brød av hånda mi. Eieren mente jeg måtte ha hønene i bur siden bikkja hans hadde tydeligvis all rett til å løpe rundt fritt i min hage. Det var ikke greit. Jeg mistet også to høner til hønsehauk, og det var det liten grunn til å bli sur for all den tid jeg synes det er fint at vi har rovfugler i skogen.)

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:37   #82
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Ene høna og hanen til svigers ble og drept av løshund, på deres eget tun, da hundeeiers rett til å la hunden fly som den ville, tydeligvis trumfet svigers rett til å la hønene trippe rundt på tunet. Og som svigers sier, det er et valg de tar, å la hønene gå løse om dagen, kommer reven eller hauken og tar ei høne er det slik naturen er. Hundeeier, derimot, måtte pent kjøpe ny hane til svigers.

(De hønene er bra bortskjemte, de nekter gå ut av hønsehuset om ikke porten til hønsegården står på vidt gap. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:44   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Jeg har også sparket en løs hun, sånn til den som innrømmet det her oppe. Eller, vippet den bort med foten, er kanskje mer riktig. Den hang fast i ankelen min, så det var ikke så lett å fjerne den på annen måte. Og jeg det var tredje eller fjerde gangen den var i beina mine og nappet meg i buksebeinet. Første 2-3 gangene var jeg relativt høflig og vennlig da jeg ba eieren om å rope inn hunden, siste gangen var jeg IKKE det. Da var svaret "jamen, det er jo berre ein kvelp! Den må jo få springe frå seg!!"

Jatta.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:46   #84
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Jeg har sluppet å sparke noen hund. Men jeg har ropt og gjort klart at jeg akter å sparke inn skallen på opptil flere hunder i mitt liv, ja. Og ment det.

  Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:48   #85
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Jeg blir såpass opprørt av løse hunder og vettløse idiotmøkkahundeeiere at hadde jeg kjent en ulv så hadde idiotmøkkahundeeiere og kjøterne deres vært mitt heteste middagstips.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:50   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:10   #87
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Jeg vil heller ha sau i marka, enn ulv. Mye triveligere!
Sauen vedlikeholder kulturlandskapet, noe som er viktig for Norge. Og sau og ulv går ikke direkte godt sammen, så sauen blir gjerne fordrevet.

Siden vi allerede er ute på viddene.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:14   #88
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg vil heller ha sau i marka, enn ulv. Mye triveligere!
Sauen vedlikeholder kulturlandskapet, noe som er viktig for Norge. Og sau og ulv går ikke direkte godt sammen, så sauen blir gjerne fordrevet.

Siden vi allerede er ute på viddene.

Mener du avsporet, eller mener du at det greit å komme med et tulleargument til, siden det allerede har kommet en del av dem?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:18   #89
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg vil heller ha sau i marka, enn ulv. Mye triveligere!
Sauen vedlikeholder kulturlandskapet, noe som er viktig for Norge. Og sau og ulv går ikke direkte godt sammen, så sauen blir gjerne fordrevet.

Siden vi allerede er ute på viddene.

Kulturlandskap?! I skauen?!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:43   #90
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kulturlandskap?! I skauen?!


kulturlandskapet er vel mer på, tja, viddene?
sau kontra ulv problematikken gjelder også der.

tallulah, mente avsporet.
orry for å avspore tråden din.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:51   #91
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

kulturlandskapet er vel mer på, tja, viddene?
sau kontra ulv problematikken gjelder også der.

tallulah, mente avsporet.
orry for å avspore tråden din.

Den er da avsporet for lenge siden. Null prob.

Jeg er enig i at man skal ha kulturlandskap, men jeg er uenig i at sauebønder skal kunne slippe sauene sine alene ut på beite i ulveområder og deretter mene at ulven skal utryddes fordi de ikke passer på dyra sine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 19:39   #92
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den er da avsporet for lenge siden. Null prob.

Jeg er enig i at man skal ha kulturlandskap, men jeg er uenig i at sauebønder skal kunne slippe sauene sine alene ut på beite i ulveområder og deretter mene at ulven skal utryddes fordi de ikke passer på dyra sine.

Kan du dokumentere akkurat den påstanden?
Hva mener du vil være adekvat "pass"?
Har du kjennskapt til de økonomiske konsekvensene av de forskjellige måtene å passe på?

Og ville du akseptert helt stilletiende at noen ekspropierte din egen eiendedom og la store begrensinger på din livskvalitet ved å legge en 4 felts motorvei over barnas lekeplass, som hittil har vært bilfri?
Du kan jo bare passe på barna dine eller flytte......


Faen, jeg har ikke lov til å delta i rovdyrdebatter der det deltar folk uten god fagkunnskap, nå blir gubben sur.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 20:43   #93
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Enslige ungulver streifer langt, så det kan jo umulig ha vært første gang den har besøkt oslomarka. Jeg har bodd midt i marka i åresvis og har aldri bekymret meg for om det skulle dukke opp en ulv. Løshunder og sure elger derimot. Jeg er svært glad i hunder, men mener det er viktigere å ha ulv i norsk fauna enn at folk har kjæledyr helt uten risiko for å treffe på et villdyr i skogen.

(Digresjon: I høst drepte en løsbikkje det ene høna vår i vår hage mens den sto og spiste brød av hånda mi. Eieren mente jeg måtte ha hønene i bur siden bikkja hans hadde tydeligvis all rett til å løpe rundt fritt i min hage. Det var ikke greit. Jeg mistet også to høner til hønsehauk, og det var det liten grunn til å bli sur for all den tid jeg synes det er fint at vi har rovfugler i skogen.)

Helt enig, her har vi forsynt reven og hønsehauken med både kaniner, høner og ender i noen år. Den har alltid klart å overliste oss. Resultatet er at vi ikke lenger har frittgående høner på tunet. Likevel flyr vi til vinduene hver gang vi hører reven rope og nyter synet av den. Like fullt som vi reiser land og strand rundt for å se rovfugl. Slik er naturen, hvor skal grensen i såfall gå for utryddelse? Skal reven utryddes fordi den tar kaninene, slik ulven/gaupa tar sau og i få tilfeller hund? Eller er det faktisk eiers ansvar å passe på dyrene sine, uansett kostnad og arbeid? Det koster oss rimelig mye å bygge en fullstendig sikker hønsegård, mye mer enn hønene innbringer av egg. Skal ikke bonden, som tross alt lever (delvis)av dette, ha samme ansvar?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:25   #94
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Hattifnatten (og Floksa) er inne på noe, altså. De reelle alternativene i mange områder er ikke sau med eller uten gjerde/gjeting, det er sauedrift eller ikke sauedrift. Og for mange dermed at de kan bo der de bor, eller ikke gjøre det. Og å legge ned sauedrift i område etter område, etter hvert som ulvestammene får økt utbredelse, det får konsekvenser for landskap og bosetning. Og det kan man selvsagt mene er en pris verdt å betale for å beholde en livskraftig ulvestamme. Men man kan ikke late som om det ikke er det som er konsekvensen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:48   #95
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Skal ikke bonden, som tross alt lever (delvis)av dette, ha samme ansvar?

Men når resultatet er at det ikke går an å leve av sauer lenger, er det ikke så lett. Og sauer er en litt større investering enn ender, kaniner og høns. Kan ikke helt sammenlignes.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:51   #96
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg blir såpass opprørt av løse hunder og vettløse idiotmøkkahundeeiere at hadde jeg kjent en ulv så hadde idiotmøkkahundeeiere og kjøterne deres vært mitt heteste middagstips.

Det jeg har vært mest enig i hittil i tråden. *grønnprikker*

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:54   #97
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Det er jo også veldig stor forskjell på områder der det tradisjonelt har vært mye rovdyr, og områder der det ikke har vært det.

Er forresten ulv som tar sau et spesielt stor problem? Jeg trodde egentlig gaupe, jerv og bjørn var større problem enn akkurat ulven, men vet ikke helt hvor jeg har det fra.

Det har visst vært forsket en del på dette med sau og rovdyr, og det viser seg at de sauerasene som er vanlig i dag er avlet frem med tanke på andre egenskaper enn å passe seg for rovdyr. I prosessen har flukt-instingket forsvunnet, sånn at sauer faktisk ikke flykter, varsler, samler seg eller tar seg av lammene sine på en måte som er hensiktsmessig når de utsettes for trussel. Disse egenskapene finner man fortsatt i en del av de gamle sauerasene, og en mulig løsning vil derfor kunne være å velge andre saueraser. Men dette har jo en pris, f.eks mindre kjøttproduksjon, så det er jo ikke uproblematisk.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:28   #98
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hattifnatten (og Floksa) er inne på noe, altså. De reelle alternativene i mange områder er ikke sau med eller uten gjerde/gjeting, det er sauedrift eller ikke sauedrift. Og for mange dermed at de kan bo der de bor, eller ikke gjøre det. Og å legge ned sauedrift i område etter område, etter hvert som ulvestammene får økt utbredelse, det får konsekvenser for landskap og bosetning. Og det kan man selvsagt mene er en pris verdt å betale for å beholde en livskraftig ulvestamme. Men man kan ikke late som om det ikke er det som er konsekvensen.


Om man bare skal lese to settninger i denne debatten, så bør det være disse to.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:31   #99
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Enig i det, Floksa. Men jeg liker likevel ulv, sau og hund. I den rekkefølgen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:38   #100
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig i det, Floksa. Men jeg liker likevel ulv, sau og hund. I den rekkefølgen.

Det er ingenting iveien for å være pro rovdyr og enig i det Polyanna skriver.
Men i en rovdyrdebatt bør man ha meninger tuftet på kunnskap både om det man uttaler seg om og om konsekvensene av de meningene man har.
Vanligvis er kunnskapsnivået her inne svært høyt. Jeg har ikke følt riktig at nivået ligger der akkurat i denne debatten. Synseføling synes jeg hører hjemme i bildetråder........

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no