Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Støvsuger - funker de batteridrevne?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-22, 20:02   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Støvsuger - funker de batteridrevne?

Støvsugeren vår har tatt kvelden og med tre katter og to hunder i hus, må det skaffes en ny rimelig fort. Men hva kjøper vi? Jeg har sett på Dyson sine trådløse støvsugere på skaft, og også andre lignende fra andre merker. Er disse bra? Det virker så greit med støvsuger uten ledning, men siden det er essensielt med støvsuger som fjerner labradorpels fra gulvteppene og kattehår fra sofaen, så må den suge godt. Funker den typen støvsugere til slikt?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-22, 20:25   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Har ikke selv, men har et par kollegaer som skryter svært av Dyson sine. Selv har jeg en mye rimeligere eletrolux (i tillegg til god gammeldags Miele), men den hadde jeg ikke kjøpt igjen. Den er noen år gammel, så de litt dyrere og nyere modellene er nok mye bedre.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-22, 20:31   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Stefaren min hadde en dyr og fænsi Dyson. Den var helt elendig, vaskehjelpa gråt av glede da jeg overtalte han til å kjøpe en vanlig en igjen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-22, 22:59   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Kjøpte en som var best i test, gjør som regel det.

Skulle jeg kjøpt ny nå, ville jeg valgt Miele Complete C3 Cat&Dog

https://www.skousen.no/hus-hage/stov...E&gclsrc=aw.ds

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 08:47   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Kjøpte en som var best i test, gjør som regel det.

Skulle jeg kjøpt ny nå, ville jeg valgt Miele Complete C3 Cat&Dog

https://www.skousen.no/hus-hage/stov...E&gclsrc=aw.ds

Det er vel en vanlig støvsuger med ledning? Jeg ønsker meg noe ledningsfritt og en mn enkelt kan støvsuge møbler, bil og annet med uten å måtte dra med seg en stor sak. Den vil også bli fraktet mellom tre etasjer i huset og over tunet til huset der jeg har systua mi, så det er litt viktig med noe som er lettere transportabelt enn en slik stor vanlig sak.

Jeg meldte litt med en kjenning jeg vet har en relativt ny Dyson stavstøvsuger i går kveld og han var superfornøyd, men han har verken hund eller katt. Mulig jeg bare må kjøpe en og prøve, det finnes vel fortsatt noen butikker der man kan bytte inn igjen i en annen type før det har gått 30 dager, tror jeg.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 09:10   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Vi har en som fikk best i test på dyrehår. Er veldig fornøyd! Finner aldri fram den gamle med ledning lenger.

Vår har også mulighet for kjapp mopping av gulv. Den funksjonen bruker vi ikke så mye, men den er jo veldig kjekk når det er potespor gjennom gangen.

Vår er fra Phillips. Har også en gammel en fra Electrolux. Bare vær obs på at nyere håndholdt har motoren øverst på stanga, det er litt tyngre å holde enn den gamle med motoren i bunn.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 09:25   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Vi kjøpte en fra Roborock, og bortsett fra at den er litt tung å holde pga motoren, funker den veldig bra, inkludert på hundehår og granulat fra kunstgressbaner.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 09:31   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Vi har håndholdt Philip Aqua ett eller annet, og vi bruker kun den og roboten vår. Den er god på dyrehår og støv, har sånn greie at vi kan moppe gulvet med den (og det funker fint på små rom, ikke så bra på vår ganske så store stue).

Fordeler: Veldig lett tilgjengelig, lett å støvsuge med, masse tilbehør som gjør at jeg kan støvsuge på plasser som er vanskelig tilgjengelig, støvsuger bra, god batterikapasitet.
Ulemper: Man må tømme beholderen ganske ofte, og det er ikke så kult som å bytte støvsugerpose.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 10:48   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Jeg har hørt utrolig mye bra om Dyson sin, men det er så sinnsykt dyr at det er helt utelukket å kjøpe den.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 11:49   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Det er Phillips Aqua vi har også. Den er svindyr, men vil tro du får veldig mye for pengene om du nedskalerer til den uten mopp.

Den har lys! Jeg gremmes over hvor utrolig møkkete det viser seg at det er hos oss. Det avslørte aldri den gode, gamle Miele'n.

Det aller beste med Phillips'en er at den henger lett tilgjengelig nær der vi har bruk for den. Før måtte jeg ned i boden og slepe støvsugeren opp og finne en stikkontakt før jeg i det hele tatt kunne tenke på å støvsuge. Det skjedde ikke så ofte.

Den gamle Electrolux'en ble degradert pga dårlig batteri på sine gamle dager. Den står nå ved siden av trappa nede slik at jeg sveiver over gangen og trappa på null komma niks når det trengs.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 12:20   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Jeg syns håndholdt funker veldig bra i kombinasjon med robot. Liker spesielt godt motorisert børste til sofaer og stoler. Men vet ikke om jeg ville hatt det som eneste støvsuger.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 14:10   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg har hørt utrolig mye bra om Dyson sin, men det er så sinnsykt dyr at det er helt utelukket å kjøpe den.

Jeg så på en Dyson i dag. Den kostet drøyt 4.000,- Det er ca 1.000 kr mer enn den støvsugeren vi har nå som altså har kollapset etter tre, fire års bruk. Som sagt har vi dyr og deg er mulig støvsuging hos oss er ganske krevende greier, men det gjøres ikke alt for ofte, så egentlig forventer jeg lengre levetid enn som så. Den vi har nå er en Miele, forøvrig. Jeg tror faktisk jeg er villig til å betale endel ekstra for å få fleksibiliteten til en Dyson (eller tilsvarende), mest fordi det passer bruken min.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 14:12   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg syns håndholdt funker veldig bra i kombinasjon med robot. Liker spesielt godt motorisert børste til sofaer og stoler. Men vet ikke om jeg ville hatt det som eneste støvsuger.

Det er jo også en mulighet. En robot hadde vært ypperlig med evig røytende labrador i hus. Det får bli i neste runde, bare robot fungerer nemlig heller ikke.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 14:29   #14
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Vi har en Dyson kjøpt for ca to år siden, og vi kjøpte nettopp ny vanlig støvsuger for vi synes ikke Dyson holdt for oss.



Minus: synes rett og slett den ikke sugde godt nok, batteriet holdt ikke alle tre etg, tung å bruke (jeg fikk vondt i armen av den ganske fort).


Vi følte det "singlet" i den nye støvsugeren når vi støvsugde teppene de første gangene, så for oss var byttet verdt det/nødvendig. Dysonen blir arvet videre til studenten vår.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 14:32   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Jeg pleier alltid kjøpe «best i test», og gjøre masse forundersøkelser. Jeg holdt i en Dyson, men bestemte meg til slutt for en som hadde fått utmerket resultater i en test, samtidig som den virkelig billigste. Den er strålende, har aldri angret! Lys har den også. Anbefales veldig. Men må kjøpes på nettet, ikke fysisk butikk.

https://www.netonnet.no/art/hjem-fri...SABEgKBmfD_BwE

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 15:53   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Dyson v11 animal har vi og den er veldig god på dyrehår. Prøvde først en rimeligere dyson som ikke holdt mål.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 16:27   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg pleier alltid kjøpe «best i test», og gjøre masse forundersøkelser. Jeg holdt i en Dyson, men bestemte meg til slutt for en som hadde fått utmerket resultater i en test, samtidig som den virkelig billigste. Den er strålende, har aldri angret! Lys har den også. Anbefales veldig. Men må kjøpes på nettet, ikke fysisk butikk.

https://www.netonnet.no/art/hjem-fri...SABEgKBmfD_BwE

De dårlige anmeldelsene er virkelig dårlige, hvis man ser på kundeomtalene på nettsiden? Flere skriver at de kjøpte pga tester, men at de ble veldig skuffet?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 17:51   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

De dårlige anmeldelsene er virkelig dårlige, hvis man ser på kundeomtalene på nettsiden? Flere skriver at de kjøpte pga tester, men at de ble veldig skuffet?

Ja, det leste jeg også. Jeg gikk inn fordi jeg vurderte å kjøpe, men ble veldig i tvil.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 17:57   #19
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg så på en Dyson i dag. Den kostet drøyt 4.000,- Det er ca 1.000 kr mer enn den støvsugeren vi har nå som altså har kollapset etter tre, fire års bruk. Som sagt har vi dyr og deg er mulig støvsuging hos oss er ganske krevende greier, men det gjøres ikke alt for ofte, så egentlig forventer jeg lengre levetid enn som så. Den vi har nå er en Miele, forøvrig. Jeg tror faktisk jeg er villig til å betale endel ekstra for å få fleksibiliteten til en Dyson (eller tilsvarende), mest fordi det passer bruken min.

Det er den Dyson modellen til nesten 8000 jeg har hørt så mye bra om og som jeg synes er sykt dyr. Vet ikke noe om de billigere variantene.

Vi kjøpte støvsuger til kr 990 nettopp liksom. Funker den.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 18:04   #20
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Støvsuger - funker de batteridrevne?

Vi har en Dyson med skaft i ferieleiligheten i England. Den brukte jeg nå for å støvsuge leiligheten som har stått tom over lang tid. Det gikk veldig bra. Det som overrasket meg var hvor lett det var å demontere delene, slik at jeg kunne fjerne det gamle håret som har snøret seg inn i foten.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no