Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny komfyr? Stekeovn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-23, 23:21   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ny komfyr? Stekeovn

Det kan virke som om stekeovnen vår har utlevd sine dager. Den vil ikke starte. Med litt nødhjelp (holde inne Anne de små knappene på fronten) så starter den. Men tirsdag sto jeg der og skulle bake kake, den startet på andre forsøk (første forsøk bare et par minutter før den slo seg av)

I dag sto jeg der igjen litt stresset for vi kom på at vi skulle bake muffins til et selskap.

Short story, vi ankom med muffins røre og muffinsbrett. (det var avtalt på forhånd altså. Jeg ringte mamma når det ikke lot seg gjøre å steke dem her)

Jahh.

Så da må man ha ny ovn. Denne har stått her siden før vi flyttet inn for 11 år siden. Jeg vet ikke helt hvor lenge. Platetoppen byttet vi for noen år siden (den kom fra fp faktisk!!!)

Er det sånn at dette er noe man gjør selv? skrur den løs, måler hullet, kjøper en som er like stor, setter inn kontakta og skrur den fast? Eller må man han elektriker? Tung å få båret inn?

Og hva vil jeg ha? Utenom pyrolyse?
Min tilbuds-oppmerkome svigerinne påpeker at det er power tilbud (DnB-kampanje?) så vi kan forte oss og bestille.

Lørdag ettermiddag en time før man skal være i 70 års dag medbrakt muffins er ikke rett tidspunkt å innse at ovnen er død. Ja, den ga et forvarsel onsdag. Det gjorde sne en gang i fjor også. Men da lot det seg fikse.

I dag startet jeg den tre ganger og mannen et par til. Den holdt ikke lenger enn et minutt eller noe sånn.

Godt at været tilsier at vi griller for tiden.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-23, 00:00   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.247
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny komfyr? Stekeovn

Dette skjedde meg en gang også. Skulle ha selskap og stekeovnen var død. Vi løste det med å bestille pizza ettersom det jeg hadde forberedt ikke ville bli ferdig

Det viktigste er pyrolyse. Jeg syns også at en litt bedre ovn med god temperaturfordeling og ekte varmluft er veldig kjekt. Jeg merker stor forskjell fra den billige Ikea ovnen vi fikk med huset til den vi har nå.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-23, 07:25   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny komfyr? Stekeovn

Varmluft er den funksjonen jeg bruker aller mest, så god varmluft er nok viktig ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-23, 10:32   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny komfyr? Stekeovn

Har du prøvd å ta sikringen. Vente litt og sette på igjen. Og sjekk i bruksanvisningen.

Her sluttet platene å virke. Alt var dødt. Skrudde av sikringene og holt noen knapper inne samtidig og vips, nå virker alt. Heldigvis.
Håper det fortsetter... komfyren her er fra 2008. Mulig eldre, vi kjøpte en utstillingsvare.

Det samme skjedde med stekovnen etter et voldsomt lyn. Displayet ble svart. Jeg er jo vant til å bruke den så lukket øynene og trykket som jeg husket... den funket jo bare at jeg ikke så noe.

Så testet vi sikring av og så virket Displayet igjen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-23, 10:50   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny komfyr? Stekeovn

Du trenger ikke elektriker. Faren min monterte stekeovn og platetopp hos meg. En stekovn er ikke spesielt tung. Jeg bar den alene.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-23, 10:51   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny komfyr? Stekeovn

Greia er jo at den starter. Altså via at vi holder ikke alle knappene i fronten, som er en sånn ting mannen har lest i bruksanvisninge. Den gjorde nemlig noe sånt i fjor også, men da bare en gang så kom det seg. Så vi fikk start på den fem ganger. Den bare stopper igjen.

Sikringa har vi ikke tatt. Kan jo prøve

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-23, 10:52   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny komfyr? Stekeovn

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Du trenger ikke elektriker. Faren min monterte stekeovn og platetopp hos meg. En stekovn er ikke spesielt tung. Jeg bar den alene.

Flott. Da kan vi fikse dette før vi drar på ferie tenker jeg. Etter å ha testet litt om det er mulig å få liv i den.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no