Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Blikktrommen, av Günter Grass

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-06, 20:41   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Blikktrommen, av Günter Grass

Noen som har lest denne, og kan komme med en liten bokomtale.
Vi abonnerer på Verdensbiblioteket og denne boken er den neste vi kan vente i posten. Omtaler av boka gjør at den virker vel ... av mangel på et bedre ord, så kan vi kalle det interressant, men jeg er ikke så glad i bokomtaler skrevet av bokklubber (spør meg ikke hva det kommer av), så jeg håper noen kan dele litt med meg.









Og om noen vil putte inn et komma mellom Blikktrommen og av, i overskriften, så blir jeg takknemlig.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:17   #2
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: Blikktrommen, av Günter Grass

Jeg kan ikke gi deg en bokomtale, for det er nesten 20 år siden jeg leste boka, og den er omfattende! Dessuten blander jeg den litt sammen med Flyndren (?) av samme forfatter ... Men jeg kan si at det er en flott roman. VIRKELIG toppklasse. Den er mørk, men med humor, politisk/samfunskritisk, engasjerende.

Dessuten er den jo speseilt spennende nå, vil jeg si, med Gunther Grass sine personlige avsløringer om sin SS-fortid:
http://www.time.com/time/arts/articl...226380,00.html









Og om noen vil putte inn et komma mellom Blikktrommen og av, i overskriften, så blir jeg takknemlig.[/quote]

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no