Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dine aller beste London-tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 20:34   #21
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Finn dere noe som ligger i grei avstand fra flytogene. Lander dere på Heatrow eller Gatwick?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:39   #22
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

London Eye er et must, den har hun skrevet oppgave om på skolen (på engelsk), så den skal vi ta, ja. Madam tussaud er også et ønske, skjønner at vi må forberede oss på kø....

Vi (mannen og jeg) reiser til London på fredag. Jeg har alltid hatt lyst til å dra på Madame Tussaud's, men har aldri gått pga køene. Nå har vi forhåndsbestilt billetter så vi slipper billettkø. Jeg kan si ifra når vi er hjemme igjen hvordan det funket.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:40   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Forhåndsbestilling på Madame Tussauds er et must. Mamma og jeg hadde forhåndsbestilt og gikk rett forbi køa som var uendelig lang.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:46   #24
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Forhåndsbestilling på Madame Tussauds er et must. Mamma og jeg hadde forhåndsbestilt og gikk rett forbi køa som var uendelig lang.

Det var lurt Skal huske dette. Vi planlegger nemlig London tur med LilleVenn til høsten og da står nok Madame Tussauds på hennes liste.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:26   #25
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Finn dere noe som ligger i grei avstand fra flytogene. Lander dere på Heatrow eller Gatwick?

hehe, pussig at du nevner det, nå har jeg akkurat booket på et hotell som skal være 2min gange fra gatwick flytoget, samt 4-stjerners hotell, ikke ille pris sammenlignet med andre med samme anbefalingsrating på booking.com.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:27   #26
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Forhåndsbestilling på Madame Tussauds er et must. Mamma og jeg hadde forhåndsbestilt og gikk rett forbi køa som var uendelig lang.

hvordan forhåndsbestiller man?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:47   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

hvordan forhåndsbestiller man?

http://www.madametussauds.com/London...s/Default.aspx

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:49   #28
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

hvordan forhåndsbestiller man?

Ta en titt på hjemmesidene til museet - du finner sikkert noe der om forhåndsbestilling av billetter

Vi hadde med jentene på 8 og snart 11 år til London i vinter og jentene lurer bare på når vi skal tilbake Et av høydepunktene var Lion King - en kjempeopplevelse for både store og små!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 08:41   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Jeg vil anbefale Aschehougs reiseguide/kartbok "Gatelangs" London.
Vi var i Paris med paris-utgaven nettopp, og den var veldig nyttig. Liten og lett å ha med seg, og gode utbrettbare kart for hvert område som er lette å bruke uten å stå og blafre vilt med et digert kart man ikke får brettet sammen igjen. Det står også litt om områder, severdigheter, kafeer, butikker osv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 08:56   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Det er minibank på flyplassen, og absolutt alle steder tar kort, så det er ikke noe must å veksle penger før dere drar. Jeg pleier å ha med meg passet i veska, og legger minst ett kort et annet sted enn i lommeboka, men ofte i veska. Jeg er ikke så redd for veskenappere når jeg er ute å reiser, men så er jeg reisevant også, og passer godt på.

Flytoget fra Gatwick kjøper dere billett til på automatene i avgangshallen, velg det billigste alternativet som kommer opp på skjermen. Når dere ankommer Victoria finner dere et sted som selger Oystercards og kjøper hvert deres 3-dagerskort. Ta med et metrokart, og dere kommer dere fint rundt om kring.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvis dere har tid: Windsor. Kjempekoselig liten by, og slottet er faktisk verdt å se. Så kan dere gå over broen til Eton og se på kostskoleguttene i sjakett. Det går tog, det tar ca. 45 min.

Absolutt. Vi dro ut dit for å dra på Legoland i fjor sommer, men hadde ikke satt av tid til selve Windsor. Det angrer jeg veldig på. Jeg ante ikke at det var et skikkelig, ordentlig eventyrslott!

Jeg har alltid vært fornøyd med Gyldendals Reiseguider, de hvite bøkene.


Lillesøsteren min på 13 likte veldig godt Madame Tussauds sist de var i London.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 09:47   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Jeg har også et par av Gyldendals, men de er mye tyngre å bære på og har ikke de geniale utbrettkartene så vidt jeg husker. Så til å ha med seg rundt syns jeg "Gatelangs" er mye greiere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 09:58   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har også et par av Gyldendals, men de er mye tyngre å bære på og har ikke de geniale utbrettkartene så vidt jeg husker. Så til å ha med seg rundt syns jeg "Gatelangs" er mye greiere.

De er litt tung og har ikke utbrettkart, men til gjengjeld har den mye bedre kart enn jeg har sett i noen andre guidebøker. Spesielt om man skal bittelitt utenfor turistallfarvei. Jeg syns i tillegg det er greit å ha all infoen den gir lett tilgjengelig. Det er selvfølgelig en smaksak.

Jeg skal sjekke ut kartet du anbefaler før neste tur!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 11:01   #33
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Ripley's Belive It or Not var også ganske artig. Ligger ved Picadelly Circus, der Rock Circus lå før. Rett ved inngangen ligger også Cinnabon, fantastisk seige og gode kanelboller.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:19   #34
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har også et par av Gyldendals, men de er mye tyngre å bære på og har ikke de geniale utbrettkartene så vidt jeg husker. Så til å ha med seg rundt syns jeg "Gatelangs" er mye greiere.

Vi har kjøpt gatelangs og jeg syns den virker bra. Jeg kjøpte den pga kartene som virket veldig enkle og greie.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:47   #35
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Carnaby Street er en hyggelig gate med sjarmerende butikker og cafeer.

Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:00   #36
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

"Gatelangs" har jeg brukt i både Paris, London og Stockholm, og de reisehåndbøkene er et must for meg nå.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:42   #37
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Carnaby Street er en hyggelig gate med sjarmerende butikker og cafeer.

Synes den har tapt seg mye de siste årene. Blitt litt mange kjedebutikker der. Covent Garden, Neal Street (mange skobutikker) og området der, seven dials, er veldig koselig. Camden Town er også et veldig artig område å besøke, særlig på helgene når det er markeder der.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:52   #38
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Synes den har tapt seg mye de siste årene. Blitt litt mange kjedebutikker der.

Joda, absolutt. Jeg var der første gang midt på åttitallet, og siste gang høsten -08. Definitivt forskjell, men jeg er fortsatt sjarmert.

Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 21:44   #39
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Gatelangs er geniale og enkle å orientere seg i. Har brukt med i mange byer, og er stadig like fornøyd etter siste turen til Paris.

Ellers har Lone Planet en Condensed serie som også er god, hvis man vil ha kortfattet og god info.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:18   #40
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Hvis dere er interessert i naturfag er både Science Museum og Natural History Museum veldig flotte.

Ellers ville jeg heller tatt en 14 åring med på Victoria and Albert enn på British Museum, med mindre hun er svært interessert i historie.

Tower er et must, dyrt, men kjempemorsomt.

Madame Tussauds synes jeg personlig er veldig kjedelig, men rett ved siden av ligger Planetarium, og det er morsomt.

Covent Garden er fullt av små morsomme butikker.

God tur. London er en kjempespennende by, jeg blir aldri lei.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no