Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lalandia i høysesongen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-10, 14:09   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Lalandia i høysesongen

Hvordan er det?
Vi har bestemt oss for ikke å reise så langt siden lillemor er så liten.
Ungene har jo veldig lyst til å bade, noe jeg kan forstå. Men man har jo aldri noen garanti for hvordan været blir, så derfor lurte vi på å ta kanskje en uke i Lalandia.

Er det for lenge med en uke, for lite?
Er det mye folk i juli/august?
Er det nok å finne på for barn på 8år og 4år? (Pluss at vi har med babyen på 2mnd.)

Legoland kan det hende vi da besøker ved en dag med dårlig vær. Men det utgår dersom det er FULL park. Noe jeg har skjønt det er på den tiden.
Og vet jo at det er andre hyggelige ting å gjøre i Danmark, men aldri vært i Lalandia. Bare hørt godt om det!! Så derfor oppe til vurdering.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 16:02   #2
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Vi orker ikke å være der i juli og august. Man står i kø, tisser i kø, sklir i kø osv. I juni er det ikke så mye folk.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 16:21   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Jeg tror ikke jeg hadde valgt Lalandia i Billund om jeg ikke skulle dratt i Legoland,
ungene hadde nok blitt ganske skuffet når alt rundt minner om Legoland og de fleste som er der skal i Legoland.
Finnes jo Lalandia i Rødby(?) også, mener noen her inne har vært der.
Det er sikkert fint med en uke, men da kan man jo ta små-turer i området,
det er en koselig by ikke så langt fra Billund som heter Vejle.
Sikkert mye annet man kan kjøre til i nærheten også


Sist redigert av Guttemammis : 09-04-10 kl 16:59.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 16:58   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Lalandia i Rødby er veldig bra. Vi var der for to år siden. Da har man også Bon Bon land ikke så veldig langt unna. Vi var der når der var høysesong og fint vær. Det funka det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 16:59   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

(Det er ikke noe skummelt å dra lenger med en liten baby altså. Vi har dratt til henhodsvis Lanzarote og Rhodos når gutta var 8-10 uker. Det gikk helt stålende.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 17:52   #6
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Ja det måtte blitt i Rødby. Helt klart.
Men da kan man kanskje like godt leie noe annet i Danmark og heller besøke Lalandia?
Koster 14000kr for 1 uke i 4persons leilighet, båt og da fri inngang.

AnneC: Du har nok rett når det gjelder det å reise med små. Det er bare at mitt hode plutselig har fått for seg alt galt som kan skje. Og da er det vanskelig å glemme. Vi hadde bestilt tur til Mallorca for 45000kr i utgangspunktet. Så jobber iherdig med å finne på noe koslig som liksom kan forhåndbestilles. Så ungene kan se frem til det.
Men det er ikke lett. Fra alt til ingen ting føles det som.

Ja ja, vi skal finne på noe.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 17:56   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Jeg var på lalandia(før barn, men sammen med annen familie med barn), og vi trivdes veldig godt. Den ved Rødby. Vi var der i juli en gang.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 21:12   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Jeg hadde helt klart valgt Mallorca

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 17:24   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg hadde helt klart valgt Mallorca

Uten tvil!!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 17:25   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Jeg hadde også dratt lenger sør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 17:32   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Lalandia i Rødby er fantastisk, jeg elsker den plassen. Var der i fjor, men da i juni. Mye billigere og mindre folk, jeg takler ikke lange køer. Vi var i Bonbon-land og det var endel kø selv da, tør ikke å tenke på hvordan det hadde vært en måned senere.
Og været er nok litt mer "garantert" pent lenger sør, vi hadde syden-vær hele uka.

Vi hadde tenkt oss til Billund i år, men jeg og mannen sitter rett og slett og vurderer Rødby igjen siden det er litt rimeligere, kanskje litt mindre folk og vi vet vi trives så godt der. Det er jo ugudelig langt å kjøre da, men begge ungene elsker bilturer heldigvis.

Husk å sjekke ferjetidene til den der Tårs (eller hva det heter)-ferjen, for da vi skulle hjem glemte vi det og ble sittende og vente i 2? timer på ferjekaien, med sure og varme babyer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 22:31   #12
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Vi bodde i Lalandia, Billund 1 uke i midten av juli i fjor. Vi var "heldige" og hadde veldig skiftende vær så Legoland var ikke så ille å besøke. (Vi var der 4 ganger.) Den eneste dagen det var enorm kø var den ene dagen med knallsol. Men det var verst kø for å komme inn i parken. Køen til attraksjonene var ikke så ille.

Det er en del å finne på for barna på Lalandia senteret også, bl.a badeland og minigolf. Det er lekeland der og, men det fikk vi aldri tid til å besøke siden vi var så mye i parken.

Husene er veldig fine.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 14:12   #13
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Vi bodde i Lalandia Billund nå i påsken. Det var mye folk, men ikke flere enn at vi koste oss og fikk greit plass i garderobene til badeland, Monky Tonky lekeland og på restaurantene.
Jeg har ikke erfaring med Lalandia i juli, men vi var i Legoland i juli og det syntes jeg også var helt greit. Mye folk og noe kø, men vi fikk prøvd ut alt vi ønsket.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 14:19   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lalandia i høysesongen

Vi var innom på Lalandia Billund en regnværsdag i juli i fellesferien i fjor, og jeg synes det var helt levelig. Eneste var at det var litt kø til de store skliene, men vi koste oss mest i barnebassenget, vanntårnet, boblebassenget og bølgebassenget allikevel. Ikke noe problem å få kjøpt mat eller is heller uten for lang kø. For litt større barn så ville det kanskje vært litt kjedelig med all køen de tre store skliene. En må være veldig tidlig ute om en skal ha sånn "babytralle", for de ble fort tomt for så jeg i høysesongen. Rett og slett en litt tett lekegrind du kan dra med deg rundt. Så veldig kjekt ut om en hadde med baby, om ikke annet enn å legge fra seg alt av tilbehøret en baby medfører.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no