Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Taklampe mellom sofa og tv

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-14, 10:29   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taklampe mellom sofa og tv

Jeg har hatt en sånn lampe over sofaen, men den driver og kneler og jeg må ha ny. Dessuten er jeg lei av at den har en slik høyde absolutt alle i sofaen får lyset rett i øynene, uansett hvor de sitter



Det jeg trenger er altså en lampe som kan henge over stuebordet, som er midt mellom sofaen og tv-en. Takhøyden er ca. 240.

Kan jeg ha en slik en/noe slikt eller må den henge så høyt oppe for å se tv-en at det blir seende teit ut? Den er 45 cm høy. Gir den greit "generelt lys", som er det jeg trenger? Det som selger meg litt er at det ikke er noen som blir blendet av den...
Det er ikke så farlig med stilart, det jeg er ute etter er litt sånn fasong og hvor høyt og hvordan-ish folk bruker lamper på et sånt sted



Andre tips om lamper som passer over et stuebord og foran en tv - hva bruker man på et sånt sted? Jeg har sett plafonder men er ikke helt på det heller

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 10:46   #2
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: taklampe mellom sofa og tv

Eg likar best å ha hengande lampar over bord, sjølv om der er TV å ta omsyn til. Men den må jo henge såpass høgt at den ikkje kjem i synsfeltet til TV. Lampen du har linka til mistenker eg kan bli for "lang" - i mine auge er det ein typisk lampe for å henge i ein stor hall, eller ganske langt ned over eit spisebord. I kombinasjon med TV / sofa trur eg at eg hadde valgt ein lampe som er breiare enn den er høg, eller tre like pendlar som heng i ulik høgde. Mange lampar er "blenda" under skjermen, dvs. det er lagt inn plast/glas som skjuler innsyn til pæra, og spreier lyset.

Konkrete forslag har eg ikkje Er på leit etter nettopp det samme.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 10:52   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: taklampe mellom sofa og tv

Hm, jeg ser absolutt hva du sier. Noe sånt fra Bolia kanskje? Denne har jeg sett i sort og den var litt sånn "nøytral og man la ikke merke til den" over et spisestuebord. (jeg ignorerer prisen i denne omgang...5500)
Den skal henge i et skeivt tak så det kan jo evt bli krøkkete med ledninger, men. Fin var den! Den er nokså stor, så kanskje litt "bastant" over et stuebord

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 16:25   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taklampe mellom sofa og tv

Den der likte eg! Men dyr ja...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 17:26   #5
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Taklampe mellom sofa og tv

Clas Ohlson har lampeskjermer der du kan ha på trekk selv (med borrelås):


Størrelse fra 38-54 cm. Så kjøper du ledning i den fargen du vil ha.
Kommer vel kanskje på 600,-til sammen?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 17:38   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taklampe mellom sofa og tv

Det var eit bra tips slaraffen - eg likar godt den type lampar. Men er det skjerm under for pæra skal tru?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no