Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-12, 10:15   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.385
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Er det noen som kan komme med tips her? Vi liker egentlig enkle litt minimalistiske kjøkken med rene overflater uten profilerte skapdører.

Nå skal vi skifte kjøkken på en bondegård fra 1850 og ovenstående passer ikke inn.

Om det skal være profilerte dører så vil vi ha rette som dette:



Og ikke slike buete


Finnes det "bondekjøkken" uten profilerte dører?

Kom gjerne med tips på kjøkken!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 10:43   #2
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Panellignende kjøkken var det jo også en del av på gårder.

Ikea har jo noen ulike varianter som kan passe.
Ramsjö
Ståt - denne er jo ikke profilert, men med utenpåliggende "panel"
Lidingö
Ädel
Tidaholm

ellers har jo alle de store kjøkkenleverandører
Vi har Timian fra Huseby. De har også Kanel og Muskat som ikke har for mye "dill"

Marbodal har en som heter Form Kritthvitt som er litt lik den vi har.
De har også en serie som heter Koster som er litt likt Stät fra ikea

HTH har et kjøkken de kaller Profile Hvit og som anses som et landlig kjøkken. Veldig stilig egentlig.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 10:52   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

De fleste profilerte i dag, er vel rette, jeg så vel bare buede i kataloger, aldri i utstilling når vi var i kjøkkenplanleggingsprosessen.

Det finnes jo forskjellige variasjoner av profilerte også, f.eks Format fra Norema, er profilert, men med et mye strammere uttrykk, kunne det vært noe?
Sigdal har en lignende variant i Scala.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 10:53   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Dere får ikke restaurert noe av det gamle som var der da og deretter få en lokal snakker til lage resterende slik at det passer inn?
Blande litt gammelt og nytt og stilrent?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:29   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Jeg har Ståt fra IKEA i gammelt sørlandshus fra forrige århundreskifte. Det funker veldig fint, synes jeg. Vi har også slik porselensvask som på det øverste bildet, også fra IKEA. Skal se om jeg finner bilde jegerne poste her.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:54   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Jeg tror ikke du kan forvente å finne noe i "bondestil" som ikke er profilert, men du kan jo velge en matt uprofilert innredning og velge håndtak, benkeplate og andre detaljer som myker opp stilen. Har du vitrineskap har det også mye å si hvordan skapene ser ut. Vitrineskap til glatt innredning kan se mer eller mindre minimalistiske ut.

I huset vi bor nå har vi innredning fra www.fossline.no De har mange fine innredninger i mer eller mindre romantisk stil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 12:25   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Jeg synes det øverste kjøkkenet du la ut bilde av var kjempefint!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 12:36   #8
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Jeg synes også at Ståt passer fint til et gammelt bondegårdkjøkken.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 12:42   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.385
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Takk for tips, det skal jeg se mer på.

Nei, vi får ikke brukt det kjøkkenet som er der. Dels så vil vi ha et større kjøkken (det kan man selvsagt bygge ut). Det store aberet er bare at det tidligere bodde en forpakter i denne delen av huset og det var ekstremt ekkelt og skittent når han flyttet ut. Den delen av huset var nødt å saneres. Vi kan kort og godt ikke tenke oss å bruke det kjøkkenet, uansett hvor vasket det er. I tillegg er underskapene veldig lave så de hadde vært nødt å høyes for å få et greit arbeidsmiljø (men det er vel ikke så vanskelig).

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 13:03   #10
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Har du sett på Kvänum? Jeg husker at de hadde mange fine kjøkken av den typen da vi lette etter kjøkken for et par år siden.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 14:11   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Jeg synes at det kan være fint med helt moderne kjøkken i gamle hus. Hvis det er stor plass kan man ha et rustikt massivt gammelt langbord for å bryte med det minimalistiske.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 14:14   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.385
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Ja, vi har et massivt gammelt langbord, med trekrakker.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 14:22   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Vi har kjøkken fra Kvik, mirto, som jeg synes er veldig fint, firkantet profil og rent.

La oss se om jeg klarer å lenke på iPad:

Mirto

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 14:23   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Hvis det velges en glatt og minimalistisk innredning så må det nesten velges mer "romantiske" løsninger på resten hvis det skal se landlig ut. Valg av vitrinedører, ventilatorhette, benkeplate, plate/flis over benk, gulv osv. har mye å si for totalinntrykket.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 14:27   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Noen venner av meg har fått plassbygd et flott gårdskjøkken av et ... firma jeg ikke husker navnet på (men kan skaffe om ønskelig). De lager visst allverdens av ting - de har også laget bokhyllene i annen etg. - flere bilder i reportasjen jeg linker til.




m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 14:29   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Men så veldig minimalistisk er det jo ikke - men som du ser har de ikke profiler på dørene.

Poenget var mer at det går an å få det plassbygd, da får du det akkurat som du vil

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 00:28   #17
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Jeg ville også foreslå Kvänum eller Tone Hammel, men jeg ser at Tone Hammel har lagt ned.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 00:54   #18
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Etter min mening finnes det knapt noe sted et minimalistisk kjøkken passer bedre enn i rustikke omgivelser! Hadde jeg f.eks. Skillet renovere et sveitserhus hadde jeg valgt minimalistisk kjøkken uten å blunke. Men hvis man har bestrebet seg på å holde en tidstypisk stil i resten av huset så kan det kanskje bli kræsj. Har ikke så mange gode eksempler i farta, men her er ihvertfall ett. Gammelt hus, enkelt moderne kjøkken. Også legger man jo merke til en rekke deilige danske designklasikere som passer i absolutt alle slags hus og stiler.

http://mobile.bo-bedre.no/article/84...gallery/545508

  Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 09:59   #19
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Jeg synes Kvänum har mye lekkert.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 10:18   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.385
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken på gammel bondegård for minimalister

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Noen venner av meg har fått plassbygd et flott gårdskjøkken av et ... firma jeg ikke husker navnet på (men kan skaffe om ønskelig). De lager visst allverdens av ting - de har også laget bokhyllene i annen etg. - flere bilder i reportasjen jeg linker til.




m^2, det ligner egentlig ganske mye på selve huset.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no