Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Muffins/kake uten egg og melk?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-12, 11:57   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muffins/kake uten egg og melk?

Jeg tenker å sende med Poden kake til klassen på tiårsdagen om noen uker (læreren/SFO godtar kake på bursdag), og siden en av klassekameratene ikke tåler egg og melk, og jeg ikke har noen erfaring med melkefri bakst, spør jeg her om gode oppskrifter. Muffins eller oppdelt langpannekake er enklest å få med seg og fordele på ungene, tenker jeg. Poden selv er mest glad i sjokoladekake, gjerne brownies eller annen tung/mørk kake. (Jeg var inne på tanken om cake pops, men tror jeg har slått det fra meg, både fordi jeg ikke har prøvd det før og fordi de vel er litt vanskelige å få med på pent vis.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 12:15   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Muffins/kake uten egg og melk?

Det var en liknende tråd her for litt siden og da var det noen som anbefalte denne: http://www.detsoteliv.no/ (Crazy cake) Går visst ikke an å linke direkte til den.

Her er linken- det ligger flere oppskrifter i tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=8067

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 12:32   #3
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Muffins/kake uten egg og melk?

Jeg har prøvd én av Crazy-kakene på detsoteliv.no og den var veldig god.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 14:20   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Muffins/kake uten egg og melk?

Alle disse er uten egg og melk. Jeg kan også, som de andre her, anbefale Crazy cake. Jeg bruker faktisk samme kakebunn til mange av variantene inne på bloggen min. Sløyfer du kaka og tilsetter krydder, blir det krydderkake. Sløyfer du kakaoen og tilsetter feks. sitronskall og -saft, bli det sitronkake osv.

Men den aller, aller beste sjokoladekaken jeg vet (og min 9-årings store favoritt), er denne.

Og dette er favorittmuffinsene, men eplekakegreier er det jo mange unger som ikke liker da. Jeg bytter eplene ut med blåbær av og til (og sløyfer kanelen da).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 17:07   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Muffins/kake uten egg og melk?

Takk for tips. Jeg fant Crazy cake selv, kjekt å høre at dere kan anbefale den.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no