Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pus nekter å gå på do med ny sand

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-12, 14:10   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Pus nekter å gå på do med ny sand

Igår byttet vi til Litter Pearls etter at jeg søkte råd i denne tråden. Kort fortalt; vi må finne et annet alternativ enn klumpesand da dette setter seg fast i potene til pus og stivner. Så Litter Pearls er jo midt i blinken til gamlefar her i huset - men han vil ikke gå på do med disse oppi... Han har vært der en gang i natt så jeg, men etter det så har han tisset og bæsjet utenfor kassen minst to ganger Nå skal jeg forsøke å fotfølge ham, og sette ham på do når behovet melder seg, men er det vits å fortsette å prøve?! Er det håp om at slike gretne, gamle gubber finner ut at den nye sanden er ok allikevel?! Råd og erfaringer tas imot med takk

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 14:12   #2
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Kanskje du kan blande med den gamle sanden i en overgangsperiode?
Mest gammel sand i starten for så å gå ned på mengden til du bare har ny sand igjen?

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 14:14   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Godt forslag, men funker nok ikke når det er komboen perler/krystaller og klumpesand

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 14:19   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Godt forslag, men funker nok ikke når det er komboen perler/krystaller og klumpesand

Jeg ville forsøkt likevel.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 14:21   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Jeg ville og forsøke blande en liten periode - strø et lite lag sand på toppen av perlene eller noe slikt.

Ellers så gikk det et døgn før gamlepusen vår skjønte at do er do, etter at vi gikk over til krystaller i stedet for sand, men etter det, har det gått helt fint. Håper katta di tar til vettet snart og.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 07:42   #6
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Kanskje du kan blande med den gamle sanden i en overgangsperiode?
Mest gammel sand i starten for så å gå ned på mengden til du bare har ny sand igjen?

Det ville jeg også prøvd!
Har gjort det selv, med godt hell, når vi gikk over til Litter Pearls, men da fra "vanlig" kattesand.

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 10:52   #7
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Gamle katter er sære.
Jeg overtok en mco en gang som var vant til perler, hun droppet de til fordel for sanden som de andre hadde,og ingen brukte kassen med perler
Mco har masse hår under labbene,så jeg har alltid en fillerye under kassen, da setter mye av sanden seg der.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 16:06   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Oppdatering: Han har nå godtatt perlene Det er sååå mye bedre for potene hans og deilig for oss å slippe sand og gjørmespor rundt i huset. MEN perlene er jo særdeles udrøye i bruk! Må bytte etter to uker og da bruker jeg 1,5 stor pose av Litter Pearls! Det blir jo liksom 500,- i mnd det Nå har jeg vel aldri nektet mine firbente noe som helst, så det får så være at det koster såpass, men det er jo særdeles merkelig synes jeg! Jeg graver godt rundt der minst en gang for dagen, slik det står man skal gjøre. Allikevel er den særdeles gul og begynner å lukte før det har gått 2 uker... Kanskje noen merker er bedre enn andre?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 20:04   #9
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Hvilket merke bruker du?

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 20:12   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Hvilket merke bruker du?

Denne, Flubby:

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 09:00   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Jeg har tre katter og har måttet gi opp perlene. Det blir for udrøyt her i allefall, og med det for dyrt. Gått tilbake til klumpesanden fra Felleskjøpet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 09:46   #12
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Hva med en litt mindre do, men dypere lag perler? Kjenner ikke til det merket, vi brukte noe som het Imperial eller noe slikt, som skulle ha enorm oppsugingsevne. Vår do er diger siden vi har tre katter, så perler ble udrøye og dyre i bruk. Måtte skifte etter bare to uker, det ble med det ene forsøket.

Hadde det ikke vært for at de allerede er gamle og sære, så skulle jeg jammen lært dem dette:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:20   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pus nekter å gå på do med ny sand

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Hva med en litt mindre do, men dypere lag perler?

Takker for svar, jenter

Jeg har allerede doblet antall cm anbefalt på pakken. Jeg har også laget kassen mindre ved å bruke slike poser/plast til å ha i bunnen. Vi har en Bella Maxi kattedo, og de er store så nå som han er ensom firbent her så er den jo egentlig for stor så det var veldig greit å gjøre den mindre. Hm, tre puser og bytte hver 2.uke... Da burde den jo vare lengre for vår ene pus... Kanskje jeg skal teste ut Imperial sine perler da. De ser og føles vel likedan ut for pus vil jeg tro, slik at han ikke skal få en ny omstillingsfase den geriatriske pelsdotten

Vi kan ikke gå tilbake til klumpesand, da det skader potene hans.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no