Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte" liv på sosiale medier

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 13:29   #101
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Jeg skjønner at kommentarer som "real men likes real women" kan være sårende, men de drukner likevel i idealet som fremdeles er å være syltynn.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:37   #102
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er helt sant. Men jeg tror man gjør det dersom man ikke er det bevisst at man ikke skal gjøre det.

Jeg har vokst opp med en mor med anoreksi og bulimi. Jeg trenger vel ikke si at det ikke akkurat har gjort susen for min selvtillit. Jeg har et utrolig dårlig forhold til min egen kropp, og unngår for alt jeg kan å se på meg selv i speil og sånt. Men jeg er utrolig bevisst på at gutta mine ikke skal se eller oppleve den siden av meg selv. Det holder at jeg har måttet vokse opp med det.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:54   #103
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Jeg er oppvokst med en mor med spiseforstyrrelser. Det er ingen fest.

Å se at den man synes er så utrolig vakker og nydelig hate seg selv og kroppen sin, det gjør noe med en liten jente.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 14:03   #104
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skjønner at kommentarer som "real men likes real women" kan være sårende, men de drukner likevel i idealet som fremdeles er å være syltynn.

Ja. Om 5% av nedsettende kommentarer går på tynne og 95% går på tykke, så gjør det ikke kommentarene til de tynne noe mindre sårende. Men det er likevel ikke sånn at tynne jenter får like mange drittkommentarer som tykke.


Problemet er jo likevel at kroppen til jenter/kvinner kommenteres hele tiden.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 14:37   #105
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Problemet er jo likevel at kroppen til jenter/kvinner kommenteres hele tiden.

Ja, jenter blir mange ganger sett på objekter, og det er skikkelig stusslig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 15:11   #106
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, jenter blir mange ganger sett på objekter, og det er skikkelig stusslig.

Ja. Jeg satt og så på endel Parkour-videoer på Youtube, og kommentarene under de mannlige utøverne er nokså saklige, vanlige wow-greier.
Kommentarene til de kvinnelige utøverne er "å, de burde gjort det naken" "å så sexy etc" mye mer fokus på utseendet.

Det er så fælt hvordan kvinner objektiviseres hele tiden.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 16:28   #107
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er oppvokst med en mor med spiseforstyrrelser. Det er ingen fest.

Å se at den man synes er så utrolig vakker og nydelig hate seg selv og kroppen sin, det gjør noe med en liten jente.

Det er helt sikkert. Nå er dette brevet til en mor i denne lenken kanskje litt over the top Facebookete, men den har noe ved seg.

Sitat:

Kjære mamma!

Jeg var sju år da jeg fant ut at du var tykk, stygg og fryktelig. Fram til den tid syntes jeg du var nydelig – i enhver betydning av ordet. Jeg husker jeg kikket gjennom gamle fotoalbumer og stirret på bilder av deg hvor du sto på dekket på en båt. Din hvite stroppeløse badedrakt så så glamorøs ut, du var akkurat som ei filmstjerne.


Sist redigert av emm : 29-11-13 kl 17:31.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:19   #108
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Jeg skulle ønske at vi kvinner ble flinkere til å innse at verdien vår er så uendelig mye mer enn det vi ser i speilet. Hvem velger venner på grunnlag av utseende? Har du truffet noen som bare legger til facebookvenner med fine profilbilder?

Eller hus for den saks skyld. Velger du venner etter hvem som har det største huset? Det fineste interiøret? De som har den beste hytta eller den råeste bilen?

Altså. Om jeg ble venn med Fotballfruen, ville det antagelig være på tross av bloggen med det perfekte livet. Det blir litt for mye for meg. Men om jeg traff henne ute en kveld, og vi kom i snakk over et par glass rødvin, så kunne det vel vise seg at hun faktisk var en hyggelig dame?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:23   #109
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Jeg skulle ønske at vi kvinner ble flinkere til å innse at verdien vår er så uendelig mye mer enn det vi ser i speilet.

Men vet ikke de aller, aller fleste dette veldig godt, sånn egentlig, på innsiden? Jeg føler mange ganger at det intense utseendefokuset blir tillagt oss i større grad enn hva som er reelt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:39   #110
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men vet ikke de aller, aller fleste dette veldig godt, sånn egentlig, på innsiden? Jeg føler mange ganger at det intense utseendefokuset blir tillagt oss i større grad enn hva som er reelt.

Vel, jeg vet ikke. Hva med Fotballfruetråden? Dersom vi ikke var fokusert på utseende, så ville kanskje diskusjonen vært startet på et generelt grunnlag: Bør kvinner legge ut etter-fødselen-bilder. Men det ble den ikke. Det diskuteres istedenfor om hun med sin kropp og sitt utseende burde legge ut bilde.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:42   #111
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Vel, jeg vet ikke. Hva med Fotballfruetråden? Dersom vi ikke var fokusert på utseende, så ville kanskje diskusjonen vært startet på et generelt grunnlag: Bør kvinner legge ut etter-fødselen-bilder. Men det ble den ikke. Det diskuteres istedenfor om hun med sin kropp og sitt utseende burde legge ut bilde.

Jo, men jeg tror det er mye en forumeffekt. Når diskusjonen dør ut eller jeg legger fra meg datamaskinen, så går jeg tilbake til en nokså A4-hverdag der de aller fleste er helt normalt og lite oppsiktsvekkende utseendefokuserte. Jeg tror ikke jeg er unik, sånn sett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 20:12   #112
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men vet ikke de aller, aller fleste dette veldig godt, sånn egentlig, på innsiden? Jeg føler mange ganger at det intense utseendefokuset blir tillagt oss i større grad enn hva som er reelt.

Jeg skulle ønske du hadde rett.

Sitat:

. I Regjeringens handlingsplan for likestilling mellom kjønnene ("Likestilling 2014") står det at Regjeringen ønsker å redusere kroppspresset mot både jenter og gutter, og et kroppsfiendtlig ideal.

Torsdag innkaller barne- og likestillingsministeren til bekymringsmøte.

Statens Institutt for forbruksforskning (SIFO) har fått i oppdrag å foreta en utredning om kroppspress og om påbud om merking av retusjert reklame.

50 prosent av gutter mellom 12 og 18 år er misfornøyde med kroppen sin.

Én av tre jenter oppgir at de slanker seg og får dårligere selvbilde av å se på reklame for mote.

Rapport fra WHO viser at 50 prosent av norske jenter på 15 år føler seg for tykke selv om de objektivt sett ikke er det.

Kilde: Norges idrettshøgskole, Regjeringen, Press

Fokuset blant mange er helt ekstremt og ungdommers fokus og holdninger går veldig ofte i arv fra foreldrene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 11:47   #113
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er oppvokst med en mor med spiseforstyrrelser. Det er ingen fest.

Å se at den man synes er så utrolig vakker og nydelig hate seg selv og kroppen sin, det gjør noe med en liten jente.

Jeg sa det til moren min jeg, i voksen alder.

'Jeg ser du har slanket deg, og at du er veldig fornøyd med deg selv. Men du skal vite at det aldri har betydd noe for meg'.

Hun ble litt vippet av pinnen.

(Også oppvokst i slankeland)

Ellers er det greit å bli voksen dame og innse at gutter/menn de velger seg jo alle slags damer, og det er ikke en fasitt på hva som er riktig kropp, hårfarge, ansikt, et.c. Parforhold er noe helt annet enn hva jeg trodde, i min ungdommelige naivitet.


Sist redigert av Dronningen : 30-11-13 kl 11:52.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 12:43   #114
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Tar den her og jeg, har lagt den inn i fotballfruetråden også - vetikke helt hvor den passer best, men denne sangen av pink synes jeg er fin


(Kilde: youtube.com)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no