Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bruke eksisterende gipsplugger?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-15, 22:11   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Bruke eksisterende gipsplugger?

Kanskje heter de noe annet?

Altså, der jeg har flyttet sitter det igjen slike gipsplugger I veggen. Skal forsøke å legge ved bilde. Jeg har tenkt å henge opp tilsvarende hyller som utleier hadde og vil da gjerne benytte meg av de allerede eksisterende hullene. Men jeg kan så lite, dvs nada, om disse pluggene og gipsplater. Før har jeg bare skrudd rett i vegg. Kan jeg benytte de pluggene som står i veggen? Da vil jeg tro at noe må skrues inn i de? Altså, noe annet enn vanlig skrue først? Eller må de fjernes og erstattes med nye?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 11040630_10153501068440390_1462616685760546809_n.jpg (21,8 KB, 29 visninger)

Sist redigert av Luvi : 20-08-15 kl 22:24.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 22:14   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Kommer vel an på type plugger, men jeg vet at enkelte kan brukes om igjen. Da må du ha skruer som passer til gjengene som er i pluggen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 22:24   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Har lagt til bilde nå av det som står igjen i veggen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 06:59   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Jeg vil tro at de kan gjenbrukes. Vanligvis trenger man ikke noe annet enn skruer i dem, men jeg klarer ikke helt å se om dine er spesielle på noen måte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 09:23   #5
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Du må bare skaffe deg skruer for gipsplugger. De er ganske standariserte, så det bør kunne skaffes de fleste steder (på Biltema har de et stort ankerplugg/gipspluggsett, de har sikkert slike de fleste steder). Skruene er som oftest flate og ikke spisse i enden og de har mange små gjenger, tror ikke de er mulig å bruke helt vanlige skruer.

Hvis du skal henge opp mange bilder i gipsvegg er det veldig greit å bruke gipskroker. De slås rett inn i veggen, tåler vekten av et stort bilde og lager kun et bittelite sår om du ombestemmer deg seinere, jeg kjøper på Jernia.

Å fjerne sånne gipsplugger som er i veggene dine er sjelden enkelt å få til uten å få et sår som må sparkles og males.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 23:22   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Takk, Serena. Jeg tenkte nok at det vil bli store hull som må sparklea ja så har lyst til å prøve å bruke de hullene som allerede er siden jeg også skal opp med tilsvarende hyller. Da skal jeg sjekke ut slike skruer. Men pluggene ser ut til å skrå innover, kan det stemme at de gjør det? Har Clas Ohlson skruer, tro?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 12:32   #7
Argente
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 5
Argente har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Litt avhengig av hvor tung last hylla skal tåle kan det også være greit å forsikre deg om at hullene i gipsplatene som var der fra før passer med treverket gipsplatene er festet i, stendere heter det vel. Gipsplatene tåler en del vekt, men stenderne tåler adskillig mer! Jeg så en gang resultatet av at noen hadde skrudd opp for tung flatskjerm TV på en gipsvegg, TV'en gikk i dørken og veggen ble riktig så fæl. Ikke for å skremme deg altså

Argente er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 20:36   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Har konkludert med at jeg ikke kan bruke pluggene som er der, de virker ødelagte, dermed er jeg usikker på hvordan jeg skal løse det. Prøvde å skru i og feste hyllene men de ble ikke hengende skikkelige. Og det var uten vekt oppå. Nye hull vil nok være det mest aktuelle så da får jeg vel spake igjen de som er der. Men har aldri montert gipsplugger selv så får vel finne noen som har peiling

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 20:40   #9
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Stikk ned på den lokale Jernia-butikken og kjøp disse. Spør hvordan det monteres, prøv og ring meg hvis det ikke går. De er overraskende enkle å skru i.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 20:43   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Takk for tips, de kan jeg sjekke ut. Livredd for å ødelegge veggen, kanskje du skulle ha kommet å skrudd litt for meg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 20:46   #11
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Takk for tips, de kan jeg sjekke ut. Livredd for å ødelegge veggen, kanskje du skulle ha kommet å skrudd litt for meg.

Jeg kan komme og se på at du klarer det selv.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 20:50   #12
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?

Opprinnelig lagt inn av siritk, her.

jeg kan komme og se på at du klarer det selv.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no