Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-16, 13:41   #41
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Min mann er ofte til stede på lange møter, der hans rolle er å hjelpe til faglig hvis man trenger tilleggsinfo eller praktisk bistand. Samme rolle har jeg hatt, på mitt fagfelt. Når det da først er 2-3 timer med prat om feks sauehold og rasfare på veien, mens mitt arbeid omhandler feks. vedfyring, så kan man selvsagt gjøre hva man vil så lenge det ikke bråker. Mener jeg.

For en misbruk av resurser, tenker jeg. Kan dere ikke tilkalles ved behov? Komme når dere trengs?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 13:52   #42
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Jeg har sittet i en rolle der jeg både har måttet delta i møter på den måten Pelle beskriver og har måttet be andre om å være tilstede "for sikkerhets skyld". Møtene foregikk ofte på andre steder enn der vi arbeidet så det var ikke så lett å tilkalle når vi kom til den saken. Men vi prøvde alltid å legge saker der vi trengte ekstra informasjon så tidlig i møtet som mulig, så det ble så lite venting som mulig.

Og jeg ville ikke reagert om de som kom på denne måten satt og surfet eller strikket på en diskret måte.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 14:08   #43
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det skjønner jeg. Men det virker i utgangspunktet som merkelig prioritering av deres arbeidstid hvis det er forventet at dere skal sitte i kjempelange møter som ikke er relevante for dere, og der dere ikke har noen rolle. Uten at jeg vet hvordan ting er på deres arbeidsplasser, synes jeg det høres mer fornuftig ut at dere ikke deltar i hele møtet, men tilkalles - enten fysisk eller f.eks. på Lync/telefon - hvis det trengs innspill fra dere.

Det går nok ikke.

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

For en misbruk av resurser, tenker jeg. Kan dere ikke tilkalles ved behov? Komme når dere trengs?

Nei, dette hadde ikke fungert. Vil man ha et svar, så vil man ha det NÅ. Ikke at noen skal ringes etter. Man kan heller ikke komme når det trengs, for man vet ikke hvor lang tid andre ting tar å diskutere i forkant. 5 saker kan ta 4 timer eller 3,5 minutt. Man må være klar.

Min jobb er ikke slik at jeg må være i alle slike møter, det er heller ikke mannens. Jeg må være der det er enkelte typer tematikk som angår min jobb, så kan jeg gå etterpå. Mannen må være tilstede hele møtet når han først trengs. Men det er ikke sikkert det er behov for hans hjelp, og møtet kan gjerne vare fra kl 17-22. Gudhjelpemeg den som ikke mener man kan svare på e-poster og surfe på telefonen i mellomtiden.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 14:11   #44
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Nei, da skjønner jeg godt at man surfer i mellomtiden.

Jeg mener fortsatt at et møte som man er innkalt til som er relevant for en selv, da bør man holde nese oppe fra både mobil og strikkepinner.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 14:20   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Skjønner, Pelle. I sånne situasjoner, der man ikke egentlig er med på møtet, men på en måte bare sitter i samme lokale som møtet, ville jeg synes det var greit om man jobbet i stillhet på laptopen sin. Å strikke eller spille dataspill ville derimot virke litt påfallende, hvis dette faktisk er snakk om arbeidstid.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 14:22   #46
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skjønner, Pelle. I sånne situasjoner, der man ikke egentlig er med på møtet, men på en måte bare sitter i samme lokale som møtet, ville jeg synes det var greit om man jobbet i stillhet på laptopen sin. Å strikke eller spille dataspill ville derimot virke litt påfallende, hvis dette faktisk er snakk om arbeidstid.


Grunnen til at det er påfallende, er jo at det er journalister som sitter høyere opp og som zoomer inn på andres mobil. Blant deltakerne er det ikke nødvendigvis påfallende. Dette er jo ikke 12 stk rundt et bord, lizm.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 14:32   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Grunnen til at det er påfallende, er jo at det er journalister som sitter høyere opp og som zoomer inn på andres mobil. Blant deltakerne er det ikke nødvendigvis påfallende. Dette er jo ikke 12 stk rundt et bord, lizm.

Nei, det skjønner jeg. Nå tenkte jeg mer på det at det er litt underlig om man jevnlig sitter fem timer i arbeidstiden og spiller Pokémon. At man gjør det innimellom, skjønner jeg godt, og det synes jeg er greit, bare for å ha sagt det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 14:50   #48
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Ja, enig. Men satt Trine Skei Grande 5 timer i strekk? Eller var det 10 min av 6 timer?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 14:51   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja, enig. Men satt Trine Skei Grande 5 timer i strekk? Eller var det 10 min av 6 timer?

Nei, nei, nå snakket jeg om deg og din mann. Siden du beskrev at dere tidvis må delta i lange møter der dere egentlig ikke deltar.

TSG var jo faktisk deltager på det aktuelle møtet, så det er en annen situasjon.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 14:57   #50
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Det ble visst en global nyhet ut av denne pokemonjakten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 15:00   #51
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Det kan godt være at Trine Skei Grande fikk med seg hva som ble sagt, men dette handler om respekt.
Å holde innlegg eller sitte i møter hvor personer sitter konstant med bøyd nakke, og taster er fryktelig irriterende.
At man av og til må svare på en sms som er viktig er ok. Pokemon kunne ventet synes jeg.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 15:25   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Det kan godt være at Trine Skei Grande fikk med seg hva som ble sagt, men dette handler om respekt.
Å holde innlegg eller sitte i møter hvor personer sitter konstant med bøyd nakke, og taster er fryktelig irriterende.
At man av og til må svare på en sms som er viktig er ok. Pokemon kunne ventet synes jeg.

Hun fikk veldig godt med seg hva det gjaldt, og var en aktiv spørsmålsstiller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 15:32   #53
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hun fikk veldig godt med seg hva det gjaldt, og var en aktiv spørsmålsstiller.

Det har ikke noe med saken å gjøre synes jeg. Dette handler om som jeg skrev om respekt for de/den som holder innlegg. I pauser er det ok.
Tenk om flere med henne hadde sittet med pokemon e.l.?

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 15:33   #54
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Det har ikke noe med saken å gjøre synes jeg. Det handler om som jeg skrev om respekt for de/den som holder innlegg. I pauser er det ok.
Tenk om flere med henne hadde sittet med pokemon e.l.?

Jeg syns rett og slett akkurat det fikk for mye fokus. Saken de diskuterte var mye viktigere og burde heller fått overskriftene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 15:40   #55
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns rett og slett akkurat det fikk for mye fokus. Saken de diskuterte var mye viktigere og burde heller fått overskriftene.

Ja mulig det.

Jeg synes bruken av mobilen bør diskuteres. Sitter man i et møte eller i et sosialt lag så burde man kunne ta en pause fra den. Om det da ikke var en svært viktig sms som måtte svares på.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 18:46   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?





Men sikkert ganske pinlig å bli fersket.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 22:51   #57
Ginp
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 8
Ginp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Ikke greit! Er en invitert til et møte, er det av en grunn - og da skal en fokusere på møtets innhold.

Ginp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 23:14   #58
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Man kan vel egentlig diskutere hvorfor man holder ørten mennesker som gissel i møter som er så irrelevante at det trengs tidtrøyte for å overleve mentalt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 23:46   #59
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.





Men sikkert ganske pinlig å bli fersket.

Et skikkelig kult bilde! Må lagre!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 00:01   #60
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det greit å jakte Pokémons på møter?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

da bør man holde nese oppe fra både mobil og strikkepinner.

Jeg er av dem som konsentrerer meg bedre med noe i hendene, og jeg kan finne på å strikke på møter jeg er på i jobbsammenheng (det er ikke så ofte i min jobb).

Hvis det er et møte med få deltakere spør jeg møteleder/foredragsholder om det er greit at jeg strikker. Jeg har fått nei, og det respekterer jeg selvfølgelig!

I store møter strikker jeg med trepinner som ikke klirrer, holder strikketøyet godt nedi fanget og kikker sjelden ned på strikketøyet. Jeg kan strikke enkel glattstrikk i mørke (om kvelden på biltur og i tunneler) og uten å kikke på.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no