Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du mørketida er vanskelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Synes du mørketida er vanskelig? (egne alt for "søringer" og "nordinger" )
JA - bor utenfor mørketidsområdet, og får problemer når jeg må oppholde meg i mørketidslandet 27 33,75%
NEI - jeg bor utenfor mørketidsområdet, får IKKE problemer når jeg må oppholde meg i mørketidslandet 20 25,00%
JA - jeg er nordlending, men sliter med mørketida 6 7,50%
NEI - jeg er nordlending, og sliter IKKE med mørketida 15 18,75%
Mørketid - Smørketid ... 12 15,00%
Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-16, 00:25   #41
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg syns det er koselig med mørketiden, og sliter ikke. Nå bor jeg sør i landet, men med nattevaktstilling går jeg ofte glipp av dagslyset når vi nå etter hvert kommer godt inn i vinterhalvåret. Elsker sommer og lyse tider, men søvnkvaliteten på dagtid i sommerhalvåret er så som så. Da sover jeg langt bedre etter nattevakt i vinterhalvåret så sånn sett er mørketiden et herlig gode for mitt vedkommende.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 06:39   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg vokste opp i Nord-Norge og savner ofte mørketida. Den lange vinteren syns jeg er verre, og den savner jeg ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 13:35   #43
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg vokste opp i Nord-Norge og savner ofte mørketida. Den lange vinteren syns jeg er verre, og den savner jeg ikke.



Jeg elsker selve mørketida, og synes det er bare kos.

Men når resten av landet begynner å få vår i februar/mars og vi enda gjerne kan ha et par måneder til med snø og kulde foran oss, da synes jeg det er litt kjipt, ja.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 16:29   #44
Evrydike
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2016
Innlegg: 15
Evrydike har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg bor sørpå og liker vinteren! Jeg sliter mer med søvn og energi om våren og sommeren.

Akkurat det samme som safran Sommer, spesielt med sterk sol, er en belastning for både kropp og sjel(søvnproblemer, negative humørsvingninger) hos meg, og da setter jeg ekstra pris på de andre årstidene.

Evrydike er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 16:42   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg har aldri oppholdt meg i mørketiden, tror jeg? Jeg synes det er slitsomt bare å dra til og fra jobb i mørke, så jeg er glad for at jeg ikke bor et sted det ikke er fullt dagslys i lang tid. Svarte ikke i pollen, jeg vet ikke om "sliter" er et godt ord, men misliker gjør jeg i hvert fall.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 17:47   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Nei, jeg liker høsten og mørket. Jeg blir ikke påvirket negativt av det. Men jeg har ikke bodd nordpå der det er enda mer mørkt da, men er på midten går det fint

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 20:32   #47
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Vokst opp i Finnmark og har aldri slitt med mørketid. kulden derimot, den blir jeg veldig sliten av.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 21:55   #48
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg bor på midten og sliter med den mørke årstiden her.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 08:10   #49
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg bor sørpå. Synes det er tungt å gå til jobb i mørke og gå hjem igjen i mørke. Jeg trenger litt dagslys og luft. Og nå som jeg sykler til jobb helt til november er vinteren kortere, for allerede sist i januar kan jeg glimte sol på vei hjem, og da er det greit.

Men vi hadde en vinter for et par år siden, kanskje februar og mars, hvor det var grått dekke og mildt i kanskje en måned i strekk, da kjente jeg det.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 09:02   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg bor sørpå, og synes tiden nå og fram til jul er super! Jeg er flink til å gjøre det koselig inne, samle fine mennesker rundt meg, og nyte det at man ikke "MÅ" ut og frisksporte i tide og utide. Og så er jeg skikkelig julete av meg, og har allerede tenkt på presanger og plassering av årets juletre.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 09:35   #51
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg bor ikke mørketidsområdet, men det er mørketid her på Vestlandet og. Det er mørkt når jeg går på jobb, mørkt når jeg går hjem. Og på dagen blir det aldri ordentlig lyst fordi det henger et lavt mørkt skydekke, gjerne med piskende regn (pga vind), hele tiden. Snø hadde lyst litt opp, men noe slikt er det ikke ofte vi har.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 11:38   #52
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg trodde jo det skulle være lysere hos dere der sør, inntil jeg bodde der en vinter på nittitallet. Syntes ikke det var stor forskjell på en novemberlørdag i Oslo og en novemberlørdag i Troms. Bortsett fra hvis det var sol der sør, da. Det er helt unaturlig på den tiden av året.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 11:40   #53
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg bor i Bergen og mørket plager meg ikke. Den evigvarende regntiden derimot ...

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 12:16   #54
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg har bodd 15 år i Nord-Norge, som barn og ung voksen og slet ikke så mye med mørketiden, selv om jeg hadde stort søvnbehov ( men det kan jo være pga av at jeg også var ungdom..) Nå syns jeg "mørketiden" på Østlandet er vanskelig, jeg er på jobb gjennom hele den lyse tiden på dagen. Og derfor foretrekker jeg å ikke reise til Nord Norge om vinteren, noe som er litt vanskelig å unngå iom at mannens slekt bor der og forventer besøk annen hver jul. Så de siste årene har vi invitert dem til oss.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 15:33   #55
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Bor på Østlandet, men merker at høsten og vinteren ikke gjør meg godt.
Blir mer trøtt, tafatt og deppa.
En venninne har allerede startet med vitamin D og sverger til dette, så jeg vurderer å teste det.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 11:45   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg bor på Østlandet og synes mørket vi har er kjipt nok, jeg ser ikke for meg at jeg ville trives med helt mørkt over så lang tid.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 12:09   #57
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Energinivået mitt synker drastisk i januar/februar/mars, og hvert år kommer den nedturen som julekvelden på kjerringa. Jeg må sørge for å ta nok D-vitaminer i løpet av høsten/vinteren for ikke å få for lave nivåer, men glemmer det stadig ut. Denne gangen skal jeg være flink og håpe på at energinivået holder seg stabilt. Det er altså viktig for meg med aktivitet og d-vitamintilskudd.

Jeg bor på sør-vestlandet der vi ikke har mørketid.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 21:45   #58
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg synes den mørke vinteren på østlandet er tung nok. Jeg mister energi og tiltakslyst.

Jeg har knapt vært nordpå om vinteren. Jeg har veldig lyst til å oppleve polarnatt, men kunne ikke tenke meg å bo med det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 22:22   #59
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Eg strevar nok litt vinterstid. Eg blir ekstra trøtt, ekstra lat og ekstra god på å svartmale. Her har me fleire månader som sola ikkje når ned til oss, og det er veldig kjipt. Skulle ønske eg likte ski og alpin og sånt, for det er jo dagslys på fjellet. Dessverre tåler eg kulde veldig dårleg, så da utgår sånne aktivitetar stort sett.

Dagslyslampe er kjøpt inn og testa, utan at eg finner heilt den store nytten. Da eg jobba på kontor kunne den hatt sin misjon for da sitter ein jo i ro store deler av dagen og såleis fått mange timar med mykje lux. Her heime sitter eg ikkje i ro veldig lenge av gangen, og da blir bruken veldig sporadisk og oppstykka.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 22:42   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Bor i sør og liker i grunnen ikke vinterhalvåret noe særlig, men så mørkt er det ikke akkurat her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no