Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Pulsbelter som lukter fjøs

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-21, 13:57   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Pulsbelter som lukter fjøs

Jeg er nå på mitt tredje Garmin pulsbelte. Alle har beynte å lukte stramt etter noen ukers bruk, selv om jeg er nøye med å enten skylle beltet rett etter bruk eller vaske det med treningstøyet i vaskemaskinen.

Noen som har noen gode råd for hvordan jeg 1) kan få bort lukten og 2) forhindre lukt?

Jeg hadde polarklokke med tilhørende belte før, og jeg kan ikke huske å ha opplevd det samme med pulsbeltet som hørte med til den klokken.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:01   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Kan det være at det tørker for sakte?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:04   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Jeg har ikke erfaring med pulsbelter, men med illeluktene treningstøy til tenåringsgutter. Det som har fungert best er vask på 40 grader syntetisk vask med vanlig vaskemiddel pluss litt vanish pulver oppi. Da blir lukten borte, og vaskerommet lukter ikke høgg mens det tørker.

Tidligere vasket jeg på 30 grader med milo på ullprogram, men det holdt ikke.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:05   #4
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Hm, jeg tror ikke det. Jeg henger det til tørk på badet, der pleier ting å tørke fort.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:06   #5
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg har ikke erfaring med pulsbelter, men med illeluktene treningstøy til tenåringsgutter. Det som har fungert best er vask på 40 grader syntetisk vask med vanlig vaskemiddel pluss litt vanish pulver oppi. Da blir lukten borte, og vaskerommet lukter ikke høgg mens det tørker.

Tidligere vasket jeg på 30 grader med milo på ullprogram, men det holdt ikke.

Vanish jar jeg ikke prøvd, takk for tips! Jeg bruker Omo Aktiv (eller er det sport?) til treningstøy og synes det tar lukten fra annet treningstøy bra, men ikke pultsbeltet. Neste gang blir det vanish. Kanskje legge det litt i bløt først også?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:15   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Ellers kan jeg fortelle at illeluktene fotballsko og skøyter (som vi har plenty av her i huset) der bruker jeg en skodeoderant. Første gang blir det ekkel parfyme over svettelukten, men ved regelmessig bruk og grundig tørking av skotøyet mellom hver bruk så forsvinner lukten etterhvert.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:24   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Jeg ville lagt det i eddikvann før vask.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:27   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Jeg vasker treningstøy på 60 grader og har eddik i skyllekammeret. Ville hevet beltet med og prøvd.

(Hvordan får dere treningstøy rent på 30 og 40 grader? )

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:28   #9
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Ellers kan jeg fortelle at illeluktene fotballsko og skøyter (som vi har plenty av her i huset) der bruker jeg en skodeoderant. Første gang blir det ekkel parfyme over svettelukten, men ved regelmessig bruk og grundig tørking av skotøyet mellom hver bruk så forsvinner lukten etterhvert.

Interessant - kanskje verdt å teste? Vi har i tillegg nok av illeluktene treningsko her i huset.

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg ville lagt det i eddikvann før vask.

Har prøvd, hjalp ikke. Jeg må svette ut noe virkelig gufne greier.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:29   #10
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg vasker treningstøy på 60 grader og har eddik i skyllekammeret. Ville hevet beltet med og prøvd.

(Hvordan får dere treningstøy rent på 30 og 40 grader? )

Vsker ofte på 60 grader her også, inkludert med pulsbelte.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 15:29   #11
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg vasker treningstøy på 60 grader og har eddik i skyllekammeret. Ville hevet beltet med og prøvd.

(Hvordan får dere treningstøy rent på 30 og 40 grader? )

Vasker på 40 grader med sportsvask. Jeg synes ikke det lukter når det er ferdig vasket og tørket..... Rent nok for meg, i alle fall

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 00:46   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Jeg kom inn her for å råde deg til å ikke gå i fjøset med pulsbeltet ditt Du trenger ikke det der uansett, for der går pulsen ned

:listermegutigjen:

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 06:19   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Er ikke det å pakke ting i fryseren og et tips man hører om?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 18:47   #14
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg kom inn her for å råde deg til å ikke gå i fjøset med pulsbeltet ditt Du trenger ikke det der uansett, for der går pulsen ned

:listermegutigjen:



Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Er ikke det å pakke ting i fryseren og et tips man hører om?

Det har jeg ikke testet, skal prøve!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 18:58   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Men altså. Fjøs lukter jo godt

Eddik i skyllevannet og tørke det raskt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 20:23   #16
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pulsbelter som lukter fjøs

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men altså. Fjøs lukter jo godt

Eddik i skyllevannet og tørke det raskt.

Fjøs lukter godt i fjøs Fjøs lukter dessverre ikke like godt på treningssenteret.

Jeg må kanskje bruke eddik over tid for å få ut lukta også. En gang hjelper ikke.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no