Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjønnsforventninger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-07, 14:24   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.941
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Kjønnsforventninger

Jeg fant ikke noen annen god overskrift. Man opplever støtt og stadig (ref. Helene Uris innlegg i dag) at det i en gitt sammenheng stillesforventninger som har med kjønnsroller å gjøre. To slike ting på samme dag:

1: Mannen ringer og bestiller flybilletter. Da han får bekreftelse på e-post finner han ikke noe på vesla (15 mnd.). Han ringer og etterlyser det, og får vite at vesla er plassert på mors booking. På tross av at far ringer og bestiller og betaler alt, også for meg. Vesla plasseres altså ikke på fanget / i papirene til den som bestiller, men i mors papirer. Vesla har det nok best på mors fang under flyturen, helt sikkert.

2: Jeg får en e-post fra en indisk mannlig masterstudent. Han ønsker "å delta i min forskergruppe (som ikke eksisterer, men det spiller ingen rolle) og mine forskningsprosjekter" under min ledelse, og på denne måten få et utenlandsopphold. E-posten starter med: "Respected Sir" ... det er vel ikke nødvendig å si at jeg jobber innen et mannsdominert felt. På tross av at enhver person som snakker godt engelsk vil kunne kjenne igjen navnet mitt, og det ligger dessuten bilde av meg der han må ha funnet e-postadressen og fagfeltet mitt på internett.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 16:22   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjønnsforventninger

Har hørt at ingen fra Mellomste var på foreldremøtet. Det vil si, jeg var et annet sted i landet og Kjæresten på foreldremøtet, men det telte liksom ikke

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 16:33   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsforventninger

........................................


Sist redigert av Lisa : 25-11-07 kl 01:50.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:00   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjønnsforventninger

Har selv fått "Dear Sir" ganske mange ganger, ja.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no