Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Når renset du kondensfilter/kondensator sist?
Jeg har ikke tørketrommel. 17 14,41%
Det er ikke jeg som gjør denne jobben hjemme hos oss. 8 6,78%
Jeg gjør det oftere enn en gang i uka. 1 0,85%
3-4 ganger i mnd. 6 5,08%
1-2 ganger i mnd. 12 10,17%
1-2 ganger i kvartalet. 20 16,95%
1-2 ganger i halvåret. 17 14,41%
1-2 ganger i året. 17 14,41%
Jeg var ikke klar over at dette skal gjøres. 15 12,71%
Whatever. 5 4,24%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 16:58   #21
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Minst en gang i uka. Jeg er vaskenazi.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:30   #22
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Nei, jaggu! Der var det mye dritt du. Takk bai!

Det var det eg og tenkte første gong tørketrommelen stoppa opp, og eg åpna den "skuffa" for å finne ut om løysinga kunne vere inni der ein plass...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:32   #23
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Renser det ca. annenhver måned. Når vi renser vårt skal det spyles i dusjen og stå et døgn til tørk etterpå før det settes på plass.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:58   #24
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Min lyser når kondensatoren må renses,så jeg tror ikke det er mer enn 1-2 ganger i halvåret.




Jeg bruker ikke tørketrommelen så ofte, kun på sengetøy og håndklær når tørkeplassen ellers er opptatt.
Lofilteret renses og vanntanken tømmes etter hver gang jeg har brukt tørketrommelen.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:07   #25
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

1-2 ganger i mnd, og jeg tørker i snitt en maskin hver dag.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:23   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Opprinnelig lagt inn av Crimina, her.

1-2 ganger i mnd, og jeg tørker i snitt en maskin hver dag.

Relevant tilleggsinformasjon. Vi bruker tørketrommelen 1-2 gonger i veka.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:27   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Jeg visste ikke at det fantes noe slikt filter for noen måneder/et halvt års tid siden. Så ble jeg fortalt det på Fp, og rengjorde det. Det var da ganske støvete for å si det mildt.

Jeg tok en titt på det igjen etter å ha sett denne tråden, og konkluderte med at den ikke trengte noen ny rens. Vi bruker tørketrommelen en gang annenhver uke, eller noe sånt. Jeg er ikke så glad i å vaske klær som mange andre, og har mye tøy som ikke tåler trommel, så da tørker vi det bare på stativ i stua.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:36   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Oj, kanskje jeg skulle sjekket det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:46   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Det er nok en ukes tid siden sist. Jeg gjør det et par ganger i måneden tenker jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 19:38   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

1 gang i måneden.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 19:58   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Hver gang vi bruker tørketrommelen. så var ikke noe passende anternativ.Kan være 1 gang i uka,1 gang i mnd, eller 3 ganger i uka. Har kondens tlrketrommel

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 20:01   #32
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Er litt på linje med Vixen her, Hehe.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:00   #33
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

To ganger i måneden.
Har gjort det i dag, faktisk.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:42   #34
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Ettersom vi har hatt tørketrommel i ca 1,5 mnd så er det vel på tide.
Mye mulig mamma burde rense dette filteret på sin, for tøyet blir ikke skikkelig tørt i hennes trommel.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:42   #35
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Jeg gjør det 1-2 ganger i halvåret, er nok det. Ikke i nærheten av å være tett.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:43   #36
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Hver gang vi bruker tørketrommelen. så var ikke noe passende anternativ.Kan være 1 gang i uka,1 gang i mnd, eller 3 ganger i uka. Har kondens tlrketrommel

Sikker på at du snakker om samme filter? Vi har andre filter vi renser hver gang, men dette det er snakk om her finner en gjerne ikke ut av at en har før en leser bruksanvisningen nøye eller leser på FP. Første gangen jeg oppdaget vårt var pga. at trommelen stoppet og ikke ville gå mere og hadde feilkode jeg måtte finne frem til i bruksanvisningen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:50   #37
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Pleier å gjøre rent varmeveksleren (trodde jeg at den het?) første hverdag i en ny måned.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:50   #38
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Jeg gjør det når lampen for det lyser. Og når det kommer tråder om temaet, selv om lampen ikke lyser, viser det seg.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:57   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Jeg stemte whatever - for vår sier i fra når det må gjøres. Vi har gjort det en gang siden vi fikk den, og tørketrommelen er forholdsvis ny, så jeg veit ikke hvor ofte det må gjøres.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:59   #40
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?

Takk for påminnelsen, trommelen brukes ikke så mye men det trengtes.

Har blitt varslet av maskinen en gang, da var det ikke pent.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no