Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Utstyr til valp - en jungel

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-12, 22:13   #21
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utstyr til valp -en jungel

Jeg anbefaler aldri flexibånd, rett og slett fordi hunden alltid må dra for å få ut mere bånd. Ergo vanskeligere å få hunden til og gå pent, siden den da blir vant til og dra.


Når det kommer til halsbånd vs sele, ville jeg kjøpt begge deler, og brukt halsbånd på turer hvor den skal gå pent, og sele på vimseturer for den skal få være mere fri for å si det sånn

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 22:31   #22
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utstyr til valp -en jungel

Plantasjen har masse utstyr nå da. De hadde fine matskåler av keramikk.
Og en boks til å ha maten i er lurt, så slipper man å ha ti kgstående fremme.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 23:08   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstyr til valp -en jungel

Men Sneglo, hvis den går i sele, men med kort bånd, hvor mye anledning har den til å vimse da? Og bør man la den vimse i starten, eller skal den lære å gå fint først som sist?

Takk for tips om Plantasjen! Og bokser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 23:48   #24
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utstyr til valp -en jungel

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men Sneglo, hvis den går i sele, men med kort bånd, hvor mye anledning har den til å vimse da? Og bør man la den vimse i starten, eller skal den lære å gå fint først som sist?

Takk for tips om Plantasjen! Og bokser.

Vimse for meg er egentlig og ikke gå på plass, hehe.
Altså ikke fly i en flexi line 5meter forran/bak deg.

Helt i starten er det ofte ett prosjekt å få den lille til og ville gå i d hele tatt. Jeg måtte bære første hunden min store deler av en vei. Og da gjerne vekk ifra huset, for at hun så skulle finne den store glede med å løpe hjem igjen. Hehe

Kan anbefale valpekurs

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 08:21   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstyr til valp -en jungel

Vi skal på valpekurs, men da er jo valpen allerede litt større, og jeg er redd den lærer unoter mens vi venter...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 09:14   #26
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utstyr til valp -en jungel

Med en valp er det litt som med unger
Man prøver og feiler

Men og lære en 8uker gammel valp å gå pent i bånd, det tror jeg er ett prosjekt du kan glemme med en gang.

Den første uka, trenger du ikke gå noe tur med hunden i det hele tatt. Kun være hjemme og utenfor huset for å gjøre fra seg. Etter en ukes tid kan du prøve å gå tur, mest sannsynlig må du bære valpen vekk ifra huset for så å gå hjem.

Når du har fått valpen til og akseptere å gå i bånd, så kan du begynne å trene på å gå pent.


Godbiter må du kjøpe tonnevis av.
Så gir du hver eneste gang den gjør fra seg ute. Eller når du er ute å går tur og den faktisk går helt frivillig.

Bare husk og ikke oversosialiser valpen heller. Vet ikke om valpen leveres med 8ukers vaksine? Men når du er ute å går tur så ikke la den hilse på absolutt alle. Da kan du få en hund som ikke klarer og gå forbi andre uten og hilse. Og det er ikke akkurat så kjekt det heller. Og pass på kennelhoste ved og hilse på andre hunder som du ikke kjenner.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 11:37   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstyr til valp - en jungel

Takk for svar!

Hvor kjøper man godbiter og hvilke er best?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 11:48   #28
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Utstyr til valp - en jungel

En av de tingene jeg syntes var superpraktisk da jeg hadde hund var den skruen man skrudde ned i bakken og kunne binde hunden i. (Jeg husker ikke hva den kalles.)
Jeg husker at jeg tvilte på om den ville holde hunden fast om han virkelig ville løs, så jeg testet den før jeg turde å bruke den. Min store flatcoated hannhund klarte ikke å rikke den.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 15:25   #29
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utstyr til valp -en jungel

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Vimse for meg er egentlig og ikke gå på plass, hehe.
Altså ikke fly i en flexi line 5meter forran/bak deg.

Helt i starten er det ofte ett prosjekt å få den lille til og ville gå i d hele tatt. Jeg måtte bære første hunden min store deler av en vei. Og da gjerne vekk ifra huset, for at hun så skulle finne den store glede med å løpe hjem igjen. Hehe

Kan anbefale valpekurs

Ja utrolig hvor mye tøffere de små er når de skal hjemover! Jeg liker å bruke sele i begynnelsen fordi det blir litt nøkking i båndet og det er lettere å manøvrere og veilede valpen når båndet er på ryggen og ikke rundt halsen. Vi har en dvergdachs så da er det et ekstra problem at valpen ofte tråkker på båndet, det er vanskelig å holde de korte føttene unna båndet. Lettere når båndet er festet på ryggen.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 16:10   #30
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utstyr til valp - en jungel

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for svar!

Hvor kjøper man godbiter og hvilke er best?

De røde til godbiten er det vel liker jeg best. De er myke.
Godbiter med fisk ville jeg ungått, da bikkja kan slippe noen himla rosedufter av det.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no