Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Ja! 83 40,69%
På grensen 78 38,24%
Nei 41 20,10%
Mener ikke noe 2 0,98%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-13, 15:31   #361
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Så man skal altså godta at fremmede gang på gang på gang på gang på gang stiller slike spørsmål og bare smile og godta fordi de "ikke mener noe vondt med det"?

Hvis ja, så synes jeg du skal lese det flere av oss skriver en gang til.

Jeg synes du skal sette dine egne grenser og vise irritasjon eller sinne når du føler det er på sin plass. Det å være høflig direkte har gjerne en forbløffende god (og oppdragende) effekt: "Jeg liker ikke å snakke om det", "Hvorfor slår du deg ikke til ro med svaret mitt?".

Det jeg sier er veldig mye mer generelt enn akkurat "Hvor kommer du egentlig fra"-problematikken. Det er ikke noe jeg selv har kjent på kroppen (men tenkt mye på siden vi er i en adopsjonsprosess), så jeg har ingen intensjon om å uttale meg skråsikkert om akkurat den spesifike problemstillingen og jeg har samtidig ikke noe problem med å forstå at det er en belastning. Det er også derfor jeg innleder med å si at jeg, som Skremmern, savner mer refleksjon hos folk.

Det siste jeg skriver kan være vanskelig å være enig i og å få til. Og du må selv ta egne valg i forhold til det, jeg presenterer det ikke som noen fasit eller one size fits all. Men å "smile og godta det" er ikke en nøyaktig gjengivelse av mitt budskap - å ta et bevisst valg om å ikke la andres meninger diktere eget følelsesliv, er det jeg mener. Det er noe man kan øve på og for min del er det veien til et veldig mye lykkeligere liv. det finnes, sant å si, ingen grenser for andre dumskap og uforstand, og helt uavhengig om man "godtar det" eller ikke, så kan man ikke diktere andre - så det vil alltid være der. Men man kan bestemme seg for at det ikke er viktig og at man selv eier ansvaret for egne følelser og egen lykke - så kan dumskapen suse rett forbi og lage krøll et annet sted enn i eget følelsesliv.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 23-11-13 kl 15:39.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 22:22   #362
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Her er nok et eksempel på utspill fra frp-politikere som gjør at jeg synes de er et rasistisk parti.

- Det provoserer meg at vi skal importere menn som oppfører seg på denne måten, sier Tom Cato Karlsen til NRK.
http://www.dagbladet.no/2013/11/26/n...ring/30533037/

Han mener også at mediene fortier debatten når de ikke legger til til at vedkommende er mørkhudet selv om avisa påpeker at det i denne saken var irrelevant ettersom problemer med uønsket adferd ute på byen i helgene ikke er et problem som er forbeholdt menn med mørk farge.

Det er et klassisk eksempel på brannfakler frp-politikere slenger ut. Jeg kan ikke se på det som noe annet enn rasistisk å kople innvandrere med mørk hudfarge til adferd på denne måten, selv om Karlsen selv benekter at han er rasist.

Hvis slike utspill er uønsket i partiet, hvor er protestene? Hvor er de frp-politikerne som ikke synes dette er greit? Hvor er de som mener at dette ikke representerer deres syn? Hvor er frp-toppene som kan påpeke at disse holdningene ikke er nedfelt i partiprogrammet? Jeg ser dem ikke.

__________________
(2005) (2010) (2012)

Sist redigert av Meissa : 26-11-13 kl 22:27.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 13:18   #363
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Polyanna og Hyacinth:

Men ser dere ikke forskjellen?

Om dere hadde spurt meg hvor jeg kom fra og jeg svarer Bergen, så ville jeg ikke ha reagert dersom dere hadde kommentert dialteken min, som er alt annet enn vestlandsk. Men hvis dere, etter å ha fått svar på dialektspøsmålet, hadde fortsatt med "Jamen (vifter vekk svaret), Hvor er du EGENTLIG fra?" Vel, da hadde jeg blitt rimelig muggen. For når dette spørsmålet kommer, så er egentlig det første spørsmålet bare en fordekt måte å plassere meg på "norskhetsskalaen". (Og når det gjelder mitt utseende, så er det for å sjekke religiøs tilhørighet.)

Jeg tror at det er en forskjell her, jeg får til tider det spørsmålet, men ikke på grunn av utseendet. Det er kanskje det som er forskjellen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no