Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kornsirkelmysteriet på TV2

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-13, 07:59   #21
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Gjengen som lagde en for QI for en tid tilbake har til og med egen webside: http://www.circlemakers.org/qi.html

Den siste der var litt puteflau ja.

Jeg syntes mange av mønstrene som lages er helt fantastiske. Imponert over at de klarer å lage så enorme mønstre uten feilskjær. Det er som et stempeltrykk, nice and clean.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 08:05   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Vokst opp på bondelandet som jeg er, ja, jeg syns de er flotte, disse kronsirklene, men søren - som unger fikk vi da kjeft om vi drista oss til å tråkke i kornåkrene.

(Blir ikke kornet ødelagt av dette, tenker jeg... Og veksler mellom å være fascinert over at det går an og indignert over at man ødelegger mat på dette viset. Om noen kan være snille å fortelle meg at ingen kornstrå ble skadet i produksjonen, hadde jeg blitt barnslig glad, for da kan jeg bare glede meg.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 08:48   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Det ER jo utrolig hva folk får til!!! Jeg var på en fest med en innleid tryllekunstner en gang, og han klarte, helt usynlig og på et sekund, å få diamantringen min knytt inn i en skolisse! Det ER jo helt uforståelig at det går an! Men siden de kaller det triks så godtar alle at det er nesten uforståelig godt håndverk. Men tilsvarende "imponerende" triks som folk kaller overnaturlig/"evner" el.l., som cold readings, det kjøper man glatt.

Merkelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 08:48   #24
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vokst opp på bondelandet som jeg er, ja, jeg syns de er flotte, disse kronsirklene, men søren - som unger fikk vi da kjeft om vi drista oss til å tråkke i kornåkrene.

(Blir ikke kornet ødelagt av dette, tenker jeg... Og veksler mellom å være fascinert over at det går an og indignert over at man ødelegger mat på dette viset. Om noen kan være snille å fortelle meg at ingen kornstrå ble skadet i produksjonen, hadde jeg blitt barnslig glad, for da kan jeg bare glede meg.)

Ingen korn var skadet i kornsirklene, kun bøyd på et bestemt punkt.

Dere som skriver at det er mennesker som har laget alle kornsirklene, så dere denne episoden? Episodene ligger på TV2 Sumo.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 08:48   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Inagh!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:03   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Dere som skriver at det er mennesker som har laget alle kornsirklene, så dere denne episoden? Episodene ligger på TV2 Sumo.

Dere som skriver at det er noe annet som har laget kornsirklene, så dere youtubeklippene og linkene som torsk og jeg la inn? Eller bildet av snøkunsten Esme la ut?

Kom igjen, folkens!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:15   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Er Sumo gratis? Jeg har lyst å se programmet. Tenkte først at dette ikke var noe for meg, men jeg har lyst å se det, kjenner jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:17   #28
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Med et trent øye er det visstnok ganske lett å se forskjell på ekte og menneskeskapte kornsirkler. I falske kornsirkler ligger stråene langs bakken i kaos, og de er brukket. I ekte kornsirkler er stråene flettet. Falske kornsirkler er ofte usymmetriske, med bittesmå feil som bare et menneske kan gjøre. I en falsk sirkel ser man også ofte at det er ujevne kanter. En ekte sirkel er helt, 100 prosent "perfekt".

Det er gjort målinger i bakken under ekte kornsirkler og det er dokumentert store endringer i cellene i jorda og stråene, som gjør at stråene bøyer seg istedet for å brekke. Mobiltelefoner og kameraer har flere ganger slått seg av pga elektromagnetiske forstyrrelser. Forskningsfeltet på kornsirkler er større enn mange tror, selv om man vet at noen klarer å lage kornmønstre på noen timer. Kornsirklene er jo dokumentert som fenomen helt tilbake fra 1600-tallet.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:20   #29
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Veldig fascinerende. Noen av de største som er laget er jo rett og slett fantastisk kunst. Jeg er ganske så sikker på at det er mennesker som lager dem ja, men det er en utrolig jobb bare på en natt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:23   #30
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dere som skriver at det er noe annet som har laget kornsirklene, så dere youtubeklippene og linkene som torsk og jeg la inn? Eller bildet av snøkunsten Esme la ut?

Kom igjen, folkens!

Jeg så klippene og nettsidene ja. Javisst tror jeg at noen har tegnet og planlagt lenge og gjennomført kornsikler i løpet av en natt, det ser vi også av videoen.

Men det er forskjell på de menneskeskapte og de ikke-menneskeskapte.

Også syns jeg alltid det er slik at de som fnyser av alt som ikke kan forklares naturlig, heller ikke gidder å se slike programmer. Da blir man jo ikke klokere... Jeg leser ofte hva skeptikerne sier og forklarer, men sjelden klokere. Syns "skeptikerne" virker fastlåste.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:23   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Folk hadde planker og tau på 1600-tallet også, Amelie. Myke strå vil bøye seg om du tramper dem ned med en planke.

Kan du gi meg en link til disse dokumenterte endringene i cellene?

Og kan du svare på spørmålet mitt, om du så på linkene jeg la inn (edit: du svarte på dette mens jeg skrev)? På slutten av den siste (med Judge Nelson som programleder) ser du mennesker lage en totalt symmetrisk kornsirkel, på seks timer. Hvorfor tror du at mennesker ikke greier å lage noe symmetrisk?

Jeg kommer ikke til å betale et Sumoabbonement for å se på "dokumentaren". Youtubelinkene er gratis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:28   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Også syns jeg alltid det er slik at de som fnyser av alt som ikke kan forklares naturlig, heller ikke gidder å se slike programmer.

Jeg har sett tonnevis av sånne programmer, og ingen av dem har kommet med noe som helst form for dukumenterte bevis for noe som helst. Du må vel innrømme at kornsirkelentusiastene fikk et voldsomt skudd for baugen med hun derre norske "klarsynte" som følte så mye i en kornsirkel hun ikke visste var menneskeskapt?

Problemet er at du, og mange med deg, vil tro. Seffern er det mer spennende med utenomjordiske, enn med fire mattenerder med en planke. Men det gjør det ikke mer sant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:36   #33
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Jeg har ikke hørt/lest at det skal være en forskjell på sirklene, at noen er menneskeskapte og andre utenomjordiske. Det burde jo man enkelt kunne finne ut av, ja, med noe så enkelt som fotspor, skulle man tro? Sirklene må jo ha fotspor her og der.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:37   #34
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Kan noen forklare meg hvordan stengelen på kornet kan bøye seg på den måten som ble vist frem i går? Det har jo vitenskapsfolk sagt at kommer av en ekstrem varme som får "saften" inne i stengelen til å koke. Derfor blir den klumpen i bøyen der.

Om noen andre har kilder til annen info, tar jeg gjerne i mot. Det får de ikke til med planker og tau altså.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:42   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Hvilke vitenskapsfolk? Jeg savner fremdeles kilder på disse dokumenterte endringene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 09:46   #36
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Ja, jeg vet jeg burde hatt en kilde på det, men det har jeg altså ikke her og nå. Dette ble sagt på tv i går. Jeg bor på en gård hvor vi driver med korn.
Jeg skjønner at det ikke går an å lage en sånn klump og bøy med en planke og litt tau. Noe annet må ha skjedd enn akkurat det. Da må menneskene ha brukt noe annet enn det for å lage de.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 10:01   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Med et trent øye er det visstnok ganske lett å se forskjell på ekte og menneskeskapte kornsirkler. I falske kornsirkler ligger stråene langs bakken i kaos, og de er brukket. I ekte kornsirkler er stråene flettet. Falske kornsirkler er ofte usymmetriske, med bittesmå feil som bare et menneske kan gjøre. I en falsk sirkel ser man også ofte at det er ujevne kanter. En ekte sirkel er helt, 100 prosent "perfekt".

Seriøst?

Jeg synes det mest fascinerende med kornsirkler er at selv med videodokumentasjon, folk som står frem offentlig og forteller at de har laget kornsirkler og en rekke forklaringer på hvordan dette gjøres, så velger folk fortsatt å tro på overnaturlige forklaringer. "For selv om alle disse kornsirklene beviselig er laget av mennesker, så trenger jo ikke det å bety at alle andre er det". Litt som når folk sier at bare fordi James Randi bruker et triks for å bøye en skje, så betyr jo ikke det at ikke Uri Geller bruker tankekraft når han bøyer sin skje på akkurat samme måte.

Sorry, men jeg klarer bare ikke å slutte å le.


Sist redigert av Teofelia : 28-11-13 kl 10:08. Årsak: Skrivefeil
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 11:10   #38
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Åh, her var det mye spennende. Takk for info og linker til hvordan folk lager det - jeg har bare skummet ned siden foreløpig men skal se mer på det i kveld.

Jeg trodde virkelig at hemmeligheten ikke var kjent (:naiv: ), men har jo ingen tro på at det var noe magisk eller overnaturlig ved dette, så det er kjempekult å få litt info!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 11:17   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Banana: Den Judd Nelson-videoen viser godt hvordan man lager en stor, fin og symmetrisk kornsirkel. Filmen i starten av den videoen, hvor man ser lys som lager kornsirkel har for øvrig også blitt avslørt som et filmtriks, av han som lagde den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 11:20   #40
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kornsirkelmysteriet på TV2

Circlemakers-folka kom visst med bok i 2006, hvor de også reflekterer litt over det de driver med. Fra Skepsis sin omtale av boka:

Sitat:

Sirkelfenomenet begynner bare i kornåkeren, men det reelle kunstverket er hele spillet av medier, "croppies", skeptikere, kunstnere og alt det andre rundt. Produksjonen har derfor som sin egen ethos å holde enkeltformasjoners skapere hemmelig, å kun ta ansvar for sirkler i det generelle, ikke det spesifikke. "Debunking" er en del av spillet, men ikke for produsentene, ettersom de ønsker å holde spillet av tolkninger i live.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no