Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

ABBs soningsforhold - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-15, 13:23   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ABBs soningsforhold - igjen

Artikkel fra Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...n-8053928.html

Vi har tidligere diskutert soningsforholdene til Anders Behring Breivik. Det er klart at det må være særdeles tøft å være så isolert fra omverdenen, men det ser også ut til at han på denne måten beskyttes fra sine medfanger. Så isolasjonen har en dobbel effekt.

Jeg blir også usikker på om medfangene er en reell trussel eller om det er sagt for å skremme. Så jeg vet ikke helt hvor reell trusselen er. Har dere noen tanker om dette?

Det er unektelig interessant å se hvordan norske soningsforhold/rettssystem fungerer i møte med en så bestialsk handling som ABB foretok seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:30   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Jeg vil tro at hans medfanger absolutt medfører en reell trussel for hans liv og helse. Jeg vet jo at fanger som sitter inne for overgrep mot barn f.eks. virkelig får gjennomgå. I visse miljøer kan nok "den som drepte Breivik" eller "banka opp Breivik" inneha en ganske høy status.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:33   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Tanken på at det være status å ha drept noen er så forskrekkelig fremmed for meg. Det vil jo medføre en hel masse ekstrastraff, men jeg er jo fryktelig naiv når det kommer til slikt.

At det vil være attraktivt å ha banket ham opp kan jeg dog forstå. Der er vel risikoen for den/de som utfører udåden også langt lavere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:36   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Det er nok reelt. Ble ikke stefaren til Kristoffer banket grundig opp a medfanger da?

Men denne Breivik-hendelsen var jo en glipp, og ikke noe fengelsledelsen ser gjennom fingrene med. Så jeg vet ikke helt hva annet de kan gjøre? At folk vil ta livet av han burde vel ikke komme som en overraskelse på han, og hvor langt skal man gå for å sikre at han føler seg 100 % trygg. Og er det viktig at han personlig føler seg 100 % trygg?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:38   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Jeg synes virkelig ikke det er viktig at han føler seg trygg. Og, helt uten av jeg vurderer å stemme Frp, synes jeg man kunne brukt like lite penger på ABB som på en gjennomsnittlig minstepensjonist.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:41   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tanken på at det være status å ha drept noen er så forskrekkelig fremmed for meg. Det vil jo medføre en hel masse ekstrastraff, men jeg er jo fryktelig naiv når det kommer til slikt.

Tja, om man først har sittet i fengsel en god stund, så gjør nok ikke noen år ekstra så mye for noen. Det finnes jo fanger som trives i fengsel, og om man f.eks. får høy status i en av gjengene så er kanskje noen ekstra år i fengsel den verste prisen å betale.

Jeg skjønner jo at man ikke ville valgt slikt selv, for meg er det selvfølgelig helt utenkelig, men når vi først har en mann sittende i fengsel fordi han har drept nesten 70 barn og unge, så syns jeg det er litt naivt å tro at ikke noen syns det er greit å ta noen år i fengsel for å drepe ham, ja.

Jeg syns for øvrig ikke han bør trygges noe mer enn det han blir nå, han skal ha de samme rettighetene som andre fanger, men ikke utvidede rettigheter syns jeg. Jeg syns det er helt greit at han må sitte på isolat og ikke få internett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:45   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Det ekleste med den hendelsen synes jeg er at det kanskje er en liten mulighet for ham å komme seg ut, når andre klarer å komme seg inn.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:46   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes virkelig ikke det er viktig at han føler seg trygg. Og, helt uten av jeg vurderer å stemme Frp, synes jeg man kunne brukt like lite penger på ABB som på en gjennomsnittlig minstepensjonist.

Ja, det orker jeg ikke tenkte på engang. Det brukes vanvittige summer på å passe på ham.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:47   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det ekleste med den hendelsen synes jeg er at det kanskje er en liten mulighet for ham å komme seg ut, når andre klarer å komme seg inn.

De kom seg ikke inn da, det var fremdeles en dør i mellom dem. Det er jo mange sluser, så jeg anser det ikke som noen mulighet at han kommer seg ut (med mindre han får hjelp av ansatte).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:47   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Jeg må innrømme jeg trekker litt på smilebåndet. Han har sutret over soningsforholdene fra dag 1, og jeg tenker at det må han for all del bare fortstte med. Leste i VG at han hadde sendt brev til mediene og bedt dem slutte om å omtale han som "massemorder", siden dette bidro til å opprettholde lynsjestemningen mot ham. Han mente det var såpass lenge siden Utøya at den tilleggsstraffen etterhvert var unødvendig. Right. Riiiight.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:47   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De kom seg ikke inn da, det var fremdeles en dør i mellom dem. Det er jo mange sluser, så jeg anser det ikke som noen mulighet at han kommer seg ut (med mindre han får hjelp av ansatte).

Jeg håper du har rett.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:48   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg må innrømme jeg trekker litt på smilebåndet. Han har sutret over soningsforholdene fra dag 1, og jeg tenker at det må han for all del bare fortstte med. Leste i VG at han hadde sendt brev til mediene og bedt dem slutte om å omtale han som "massemorder", siden dette bidro til å opprettholde lynsjestemningen mot ham. Han mente det var såpass lenge siden Utøya at den tilleggsstraffen etterhvert var unødvendig. Right. Riiiight.

Ikke sant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:49   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg håper du har rett.

Jeg tror han er en pyse. Om døren stod åpen hadde han aldri våget å gå ut uten vakthold. Han er livredd for bank, og jeg tipper han har veldig lav smerteterskel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:50   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg må innrømme jeg trekker litt på smilebåndet. Han har sutret over soningsforholdene fra dag 1, og jeg tenker at det må han for all del bare fortstte med. Leste i VG at han hadde sendt brev til mediene og bedt dem slutte om å omtale han som "massemorder", siden dette bidro til å opprettholde lynsjestemningen mot ham. Han mente det var såpass lenge siden Utøya at den tilleggsstraffen etterhvert var unødvendig. Right. Riiiight.

Nøyaktig dette var mine tanker også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 13:53   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Jeg tipper trusselen mot ABB er reell. Det er ganske kjent at de som sitter inne for vold, overgrep og drap mot/av barn er utsatt for vold og trussler i fengsel da dette er noe som også de fleste kriminelle anser som noe av det mest nedrige man kan gjøre. Og ja, jeg tror nok godt at noen kunne oppnådd en slags status i å være "den som drepte ABB".

Isolat blir vel den beste måten å trygge hans sikkerhet på, og selv om det sikkert er grusom, tenker jeg at det får han bare leve med.

Leste i Dagbladet at han nå har klaget ulike medier inn for PFU fordi de fremdeles omtaler ham som "massemorder" og "massedrapsmann" og at dette oppleves som stigmatiserende "med store følger for meg som person". Han lever virkelig i sin egen verden.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 14:56   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det ekleste med den hendelsen synes jeg er at det kanskje er en liten mulighet for ham å komme seg ut, når andre klarer å komme seg inn.


Det var jo ikke folk utenifra fengselet som kom seg et stykke inn, men en annen innsatt. Det er ikke det samme som å selv rømme ut av hele stedet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 15:04   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes virkelig ikke det er viktig at han føler seg trygg. Og, helt uten av jeg vurderer å stemme Frp, synes jeg man kunne brukt like lite penger på ABB som på en gjennomsnittlig minstepensjonist.

Enig. Det gjør egentlig ingenting om han ikke føler seg helt trygg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 15:09   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Jeg tenker at han viser oss med all tydelighet at hans virkelighetsoppfatning avviker ganske sterkt fra de fleste andres.

Når det gjelder soningsforholdene, er det veldig en vanskelig sak. Hvordan veier man hans rett til å slippe total isolasjon fra andres rett til å slippe å omgås ham?

Og hva skal vi gjøre med ham om 20 år?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 15:16   #19
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Mht isolasjon har han tilgang på prest, helsepersonell og det er ansatte i fengselet som har som jobb å sosialisere ham.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 15:38   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg må innrømme jeg trekker litt på smilebåndet. Han har sutret over soningsforholdene fra dag 1, og jeg tenker at det må han for all del bare fortstte med. Leste i VG at han hadde sendt brev til mediene og bedt dem slutte om å omtale han som "massemorder", siden dette bidro til å opprettholde lynsjestemningen mot ham. Han mente det var såpass lenge siden Utøya at den tilleggsstraffen etterhvert var unødvendig. Right. Riiiight.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no