Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

ABBs soningsforhold - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-16, 16:06   #161
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Hovedpoenget i tingrettens dom (jeg har såvidt lest den, men ingen av kommentarene), er vel at den store bruken av isolasjon sjelden eller aldri har vært oppe til vurdering av fengselsmyndighetene, og i praksis bare følger av at han sitter på høyrisikoavdeling. Alvorlige grader av isolasjon er skadelig. En slik vurdering bør gjøres med jevne mellomrom, og det er her i hovedsak retten mener at myndighetene har sviktet.

At han skal sensureres i det uendelige, men etter konkrete vurderinger, er retten enig i.

Et annet (og sikkert lett uvesentlig poeng), er at ved at ABB erklærer at han ikke skal anke, så er det staten som får skylda får ny medieeksponering ved en anke.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 16:26   #162
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.


Jeg synes hele saken er underlig. Både at den i det hele tatt prøves for retten .

Jeg synes ikke det er underlig, men helt fint. Alle kan jo saksøke staten for pålegg staten gir dem, inkludert ABB. Dette var jo en sivil rettsak. han er jo fremdeles en person, og jeg liker at vi fremdeles ser ham som et menneske med fulle rettigheter. Og noe så inngripende bør jo vurderes prinsippielt fra tid til annen.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 17:04   #163
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har ikke lest dommen, bare lest om den. Så vidt jeg forstår får staten refs for å ha gjennomført ekstreme tiltak uten tilstrekkelig begrunnelse. Det er et viktig prinsipp at straff ikke gjennomføres under cowboy-tilstander, men er forankret i demokratisk bestemte prinsipper og lover. Det er ikke sikkert dette betyr at straffen er feil, men at tiltak må veies grundig mot hverandre og begrunnes. Dette er ingen seier for ABB, men for rettsstaten.

Ja. Dette er så viktig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 11:47   #164
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

http://www.nettavisen.no/nyheter/inn...423141442.html

Oppmerksomhetsbehovet hans kjenner ingen grenser. Han kommer ikke til å klare å sultestreike til over helgen en gang.

(Det slo meg også at dette hadde vært et morsomt tidspunkt å bytte ut de forhatte Fjorlandmiddagene hans med noe gourmetmat... )

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 11:51   #165
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Den er ett år gammel, Niobe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 11:52   #166
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Oisann. Da kan jeg droppe mailen med forslaget mitt til fengselsledelsen. Søren.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no