Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-20, 12:25   #201
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mine barn klarer jo for POKKER ikke å spise noe når de kommer hjem fra skolen. Så fra det sekundet jeg er ferdig på jobb - så er det mas mas og atter mas. I går spiste vi kl 19. Da hadde Junior spist en pepperkake, smågodt og tre minigulrøtter siden frokost.

Trikset er å komme sent nok hjem.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 12:27   #202
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mine barn klarer jo for POKKER ikke å spise noe når de kommer hjem fra skolen. Så fra det sekundet jeg er ferdig på jobb - så er det mas mas og atter mas. I går spiste vi kl 19. Da hadde Junior spist en pepperkake, smågodt og tre minigulrøtter siden frokost.

I det minste spiser barnet ditt frokost.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 12:29   #203
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Ellers vil jeg gjerne gruffe litt over min rådgiver i den andre enden av dialogboksen hos NAV, som tydeligvis mener det er god utnyttelse av både hennes og min tid å skulle ha meg på jobbsøkerkurs og ut i aktiv jobbsøking.

Kjære, vakre, vene, jeg er ikke 100 % permittert, (bare 80! ), og jobben min er FOR FANDEN å redde et firma som er arbeidsgiver for en hel drøss mennesker, og om hun lar meg gjøre jobben min i fred, så slipper hun at vi er en hel haug folk som ikke bare er permitterte, men faktisk helt arbeidsløse, i mars neste år. NnnngggghhhH!

NAV sentralt sier "neida, deres folk kommer sist i bunken over hvem som blir pushet", men det har åpenbart ikke denne representanten for byråkratitilbedelse som jeg har i andre enden av boksen fått med seg.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 12:29   #204
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.110
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Trikset er å komme sent nok hjem.

Jeg ER jo hjemme. Så maset begynner jo egentlig når DE er ferdig (siden de ikke alltid gidder å spise skolematen).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 12:30   #205
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har brukket lilletåa.

Neimen, sånn uflaks da! God bedring.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 12:33   #206
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Vi får ikke til middag Familien AS fikser ikke dette med å ha middagen klar til normal tid i ukedagene. Vi lever som om vi bor rundt Middelhavslandene, med middag omtrent ved leggetid. Jeg blir så irritert, men vi klarer ikke snu dette heller. Om det er noen hjemme, som faktisk kan lage middag til normal tid, så har vi ikke ingredienser. Har vi det som trengs, så er det noen som skal trene, jobbe eller på Teamsmøte Jeg fatter ikke hvordan vi skal få til en normal hverdag.

Ukesmeny og ukeshandling. Da har du i hvert fall alle ingredienser i huset når noen har tid til å lage maten. Bedre med en litt lengre handletur en gang i uka enn flere korte siden ingen liker å handle.

Si fra om du vil ha tips til ukemenyer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 12:55   #207
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ellers vil jeg gjerne gruffe litt over min rådgiver i den andre enden av dialogboksen hos NAV, som tydeligvis mener det er god utnyttelse av både hennes og min tid å skulle ha meg på jobbsøkerkurs og ut i aktiv jobbsøking.

Kjære, vakre, vene, jeg er ikke 100 % permittert, (bare 80! ), og jobben min er FOR FANDEN å redde et firma som er arbeidsgiver for en hel drøss mennesker, og om hun lar meg gjøre jobben min i fred, så slipper hun at vi er en hel haug folk som ikke bare er permitterte, men faktisk helt arbeidsløse, i mars neste år. NnnngggghhhH!

NAV sentralt sier "neida, deres folk kommer sist i bunken over hvem som blir pushet", men det har åpenbart ikke denne representanten for byråkratitilbedelse som jeg har i andre enden av boksen fått med seg.

Jeg synes du skal ta imot jobbsøkerkurs, jeg. Nyttig bruk av mine skattepenger, egentlig. Og mye, mye bedre enn at du redder firmaet. Ansetter ikke du bare utlendinger allikevel? Det vil vi jo ikke ha i Norge.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 12:58   #208
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ukesmeny og ukeshandling. Da har du i hvert fall alle ingredienser i huset når noen har tid til å lage maten. Bedre med en litt lengre handletur en gang i uka enn flere korte siden ingen liker å handle.

Si fra om du vil ha tips til ukemenyer.

Og da ender i allefall vi opp med mye mat vi ikke bruker fordi planer endres hele tiden.

Vi er i klubben for sene middager og stillingskrig mellom meg og mannen om hvem som skal handle og lage mat. Må innrømme at det er en smule dysfunksjonelt. Vi hadde bedre rutiner da mannen ikke satt på hjemmekontor, men bare litt. Det hjelper heller ikke at sykkel nå er framkomstmiddelet til og fra jobb. Litt mer pes å handle på veien da. Jeg gjør det de dagene jeg vet jeg skal stå for middagen, men ikke nødvendigvis ellers.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 12:58   #209
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg synes du skal ta imot jobbsøkerkurs, jeg. Nyttig bruk av mine skattepenger, egentlig. Og mye, mye bedre enn at du redder firmaet. Ansetter ikke du bare utlendinger allikevel? Det vil vi jo ikke ha i Norge.

Men en del av utlendingene er kristne og da tror jeg vi vil ha dem allikevel?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 13:00   #210
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men en del av utlendingene er kristne og da tror jeg vi vil ha dem allikevel?

Er du en sånn en? Som siler på religion. Det hadde jeg ikke trodd om deg.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 13:02   #211
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Er du en sånn en? Som siler på religion. Det hadde jeg ikke trodd om deg.

Hahahaha! Det der gikk helt gæærnt.

Vi har alle religioner. Og anti-religioner. Ittno’ knussel, je tek em alle.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 13:03   #212
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hahahaha! Det der gikk helt gæærnt.

Vi har alle religioner. Og anti-religioner. Ittno’ knussel, je tek em alle.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 13:08   #213
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kan dere ikke bare ha sen middag da, og innse at det er det som passer best for dere?

Det har pleid å være vår løsning. Nå har arvingen to veldig sene treninger, der vi ikke er hjemme før 22-22.30, så da må vi spise før vi drar.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 14:10   #214
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.962
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ellers vil jeg gjerne gruffe litt over min rådgiver i den andre enden av dialogboksen hos NAV, som tydeligvis mener det er god utnyttelse av både hennes og min tid å skulle ha meg på jobbsøkerkurs og ut i aktiv jobbsøking.

Oida. Jeg fikk også beskjed om obligatorisk jobbsøkekurs den gangen jeg fikk sluttpakke. Den første jeg snakket med var veldig påståelig. Den neste som ringte meg gadd faktisk å spørre om kompetanse og tidligere jobber, og to dager etterpå kom det et vennlig brev om at jeg var fritatt fra denne plikten og at jeg heller fikk ta kontakt hvis jeg følte at jeg trengte hjelp. Det hadde vært fint hvis du fikk samme forståelse.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 17-12-20, 14:19   #215
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Men om du er 80% permittert så skal du strengt tatt ikke jobbe 100% for selskapet ditt uten lønn, altså. Selv om jeg ser totalen der. Du gjør antagelig mer for å få folka dine i jobb enn det ørten saksbehandlere gjør, så at det er god value for money å la deg gjøre det, er det vel ingen tvil om.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 14:23   #216
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men om du er 80% permittert så skal du strengt tatt ikke jobbe 100% for selskapet ditt uten lønn, altså. Selv om jeg ser totalen der. Du gjør antagelig mer for å få folka dine i jobb enn det ørten saksbehandlere gjør, så at det er god value for money å la deg gjøre det, er det vel ingen tvil om.

Jeg vet det, Poly. Jeg kan regelverket jævlig godt, egentlig. Og jeg har også søkt jobber. Som saksbehandlernautet har fått beskjed om.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 14:27   #217
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg vet det, Poly. Jeg kan regelverket jævlig godt, egentlig. Og jeg har også søkt jobber. Som saksbehandlernautet har fått beskjed om.

Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du kan gi til Maverick igjen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 14:28   #218
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Det vet du selvsagt. Garantert ca 1000 ganger bedre enn meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 14:30   #219
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ellers vil jeg gjerne gruffe litt over min rådgiver i den andre enden av dialogboksen hos NAV, som tydeligvis mener det er god utnyttelse av både hennes og min tid å skulle ha meg på jobbsøkerkurs og ut i aktiv jobbsøking.

Kjære, vakre, vene, jeg er ikke 100 % permittert, (bare 80! ), og jobben min er FOR FANDEN å redde et firma som er arbeidsgiver for en hel drøss mennesker, og om hun lar meg gjøre jobben min i fred, så slipper hun at vi er en hel haug folk som ikke bare er permitterte, men faktisk helt arbeidsløse, i mars neste år. NnnngggghhhH!

NAV sentralt sier "neida, deres folk kommer sist i bunken over hvem som blir pushet", men det har åpenbart ikke denne representanten for byråkratitilbedelse som jeg har i andre enden av boksen fått med seg.

Har du foreslått for NAV at de rett og slett kan ansette deg i de 80 % du er permittert, frem til Koronaen er over, så kan du jobbe med å skaffe jobber til folka dine frem til de kan begynne å jobbe for deg igjen? Jeg ville tro det er en mye mer nyttig ressursbruk enn å sende deg på jobbkurs.

Egentlig skulle jeg inn og gruffe over været, men så fant jeg ut at det var gjort allerede. (Men, altså, Osloværet - hva ER det du holder på med? )

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 14:32   #220
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Har du foreslått for NAV at de rett og slett kan ansette deg i de 80 % du er permittert, frem til Koronaen er over, så kan du jobbe med å skaffe jobber til folka dine frem til de kan begynne å jobbe for deg igjen? Jeg ville tro det er en mye mer nyttig ressursbruk enn å sende deg på jobbkurs.



Jeg tror ikke de vil ha meg. Det kan kanskje også ha bittelitt å gjøre med at jeg spurte saksbehandleren min om hun mente at jeg skulle finne på ting, da hun for attende gang ellerno' ba meg om å oppdatere CV og utdannelse "for å gjøre meg mer attraktiv for arbeidsgivere".

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no