Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Send julekort!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-20, 22:25   #21
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Send julekort!

Koselig oppfordring, som jeg tar til meg. Har blitt fryktelig sløv med å sende julekort med årene.

Et lite tips: jeg bruker en app som heter Postkort, der legger du inn bilde(r) selv, skriver tekst, fyller inn adresse, betaler cirka 19 kroner, og kortet blir sendt direkte til mottaker. De få kortene jeg har fått se i ettertid, har hatt god kvalitet.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-20, 22:29   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Send julekort!

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Koselig oppfordring, som jeg tar til meg. Har blitt fryktelig sløv med å sende julekort med årene.

Et lite tips: jeg bruker en app som heter Postkort, der legger du inn bilde(r) selv, skriver tekst, fyller inn adresse, betaler cirka 19 kroner, og kortet blir sendt direkte til mottaker. De få kortene jeg har fått se i ettertid, har hatt god kvalitet.

Wow, der hørtes ut som en god løsning! Takk for tips, skal sjekkes ut.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 22:40   #23
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Send julekort!

Herlighet, det er akkurat noe sånt jeg har sett etter.

Det beste er jo at man kan skrive et litt langt kort, og så sette på flere mottakere.

Takk for tips!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 22:57   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Send julekort!

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Koselig oppfordring, som jeg tar til meg. Har blitt fryktelig sløv med å sende julekort med årene.

Et lite tips: jeg bruker en app som heter Postkort, der legger du inn bilde(r) selv, skriver tekst, fyller inn adresse, betaler cirka 19 kroner, og kortet blir sendt direkte til mottaker. De få kortene jeg har fått se i ettertid, har hatt god kvalitet.

Supert, takk for tips!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 07:08   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Send julekort!

Åh, en sånn app lette jeg etter i fjor uten å finne, da blir det sånn neste år. Jeg bestilte julekort for flere uker siden, så mangler bare å sende ut. Har kuttet litt i hvor mange som får de siste årene, men synes det er koselig å både få og sende. Var i tvil om jeg orket i år, men landet på kort med ferdig hilsen, da er det ikke så mye styr akkurat. Og vet at særlig tanter og onkler setter pris på å få det, så det motiverer litt ekstra.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 09:26   #26
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Send julekort!

Finner ikke appen, finnes den bare til iPhone, tro? Heter den noe mer enn postkort?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 09:28   #27
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Send julekort!

Glem det, det må vel være postkortet Norge fra postnord.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 10:04   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Send julekort!

Er nok postkortet, ja. Litt dårlige brukeranmeldelser, så jeg - bare knappe 3 stjerner av 5 eller noe sånt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 12:41   #29
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Send julekort!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Er nok postkortet, ja. Litt dårlige brukeranmeldelser, så jeg - bare knappe 3 stjerner av 5 eller noe sånt.

Det var bare seks anmeldelser så jeg tok meg tid til å lese.
De to som er misfornøyd har åpenbart har tekniske problemer med nedlasting/betaling.

Jeg har en lei uvane og bestiller ofte kort med ender bare opp med å sende ut halvparten. Nå bestilte jeg et prøvekort til oss selv gjennom appen og hvis det funker greit så blir det nok den løsningen i år.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:32   #30
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Send julekort!

Fordel at det blir billigere om man sender mange, ser jeg. Prøvekort til seg selv var lurt!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 17:34   #31
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.382
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Send julekort!

Er det mulig å få lastet ned appen på pc? Er litt knotete og skulle skrive inn hilsener til 40 stykker på mobilen. Bonus at de i større grad kan skreddersys da, håper også det finnes en mulighet for "masseproduksjon" av adresser.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 21:58   #32
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Send julekort!

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Er det mulig å få lastet ned appen på pc? Er litt knotete og skulle skrive inn hilsener til 40 stykker på mobilen. Bonus at de i større grad kan skreddersys da, håper også det finnes en mulighet for "masseproduksjon" av adresser.

Jepps. Ser nå at man kan legge inn adresser fra excel-fil, så da kan man finne fram lista fra konf’en.

https://www.postnord.no/nb/tjenester...-%20postkortet

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 22:05   #33
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Send julekort!

Jeg har sett litt på appen i ettermiddag, og synes det ser veldig bra ut! Har testet litt med rammer og juletre-emoji og litt sånn, lagt inn adresser til alle jeg tenker å sende til, og skrevet utkast til tekst. Nå gjenstår bare å få familien med på å ta et bilde, så tenker jeg vi skal få avgårde julekort for første gang på noen år.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 08:35   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.382
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Send julekort!

Da har jeg bestilt og betalt og krysser fingrene for at det kommer kort i postkasser rundt om i løpet av noen dager. Må tilstå at jeg er spent på resultatet, fikk ikke til å redigere inn julegreier i fotografiet og det blir temmelig stort A5, men nå blir det i hvertfall kort på folket og til en brøkdel av prisen fra tidligere år.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 08:44   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Send julekort!

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Det var bare seks anmeldelser så jeg tok meg tid til å lese.
De to som er misfornøyd har åpenbart har tekniske problemer med nedlasting/betaling.

Jeg har en lei uvane og bestiller ofte kort med ender bare opp med å sende ut halvparten. Nå bestilte jeg et prøvekort til oss selv gjennom appen og hvis det funker greit så blir det nok den løsningen i år.

Takk for research, Olifant! Blir spennende å se når du får kortet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 17:30   #36
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Send julekort!

Da har man bestilt julekort hos Postnord. For dem som vil velge motiv og ikke bruke eget bilde - synes jeg fikk finere motivvalg på pc enn i app. Fikk også lastet opp adresseliste fra excel, og så flettet den adressene på kortene fra lista. NB at lista må settes opp med visse kolonner, så lurt å sjekke malen, der. Tror det var Navn , Adresse, C/O, postnummer, poststed og Land. Fikk feilmelding om lista ikke var rett eller om det var tomme felter (dvs skriv Norge, feks).

Skrev en julehilsen som ble flettet på alle kortene.

Sendte ett kort til oss selv, også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 08:56   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Send julekort!

Jeg pleier bruke postkort-app hver sommer. Tar et bilde av ungene på ferie, og sender kort til min bestemor. Hun har flere av dem på kjøleskapet, fra år til år. Å bruke dne til julekort har jeg ikke tenkt på, det kan vi absolutt forsøke.

De fleste julekortene LEVERER vi da, ikke sender, men vi kan absolutt sende noen flere. Jeg skal ordne Prosjekt for helga. Bilde har jeg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 09:05   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Send julekort!

Jah!

Mannen påpeker HVERT år at vi sender mange flere enn vi får, men det er jo naturlig, gitt at det er stadig flere som ikke sender kort.

Jeg er veldig glad i julekort. De henges på kalenderen etter hvert som gavene tas ned.

Har fått det første, allerede i november, selvsagt med bilde av grandniesen. Sannsynligvis Norges mest fotograferte unge, av verdens mest gjennomorganiserte babymamma, så det var ikke så overraskende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 16:09   #39
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Send julekort!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg pleier bruke postkort-app hver sommer. Tar et bilde av ungene på ferie, og sender kort til min bestemor. Hun har flere av dem på kjøleskapet, fra år til år.

Så genialt! Ja, når det er mulig å reise i det hele tatt, da.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 17:15   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Send julekort!

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Så genialt! Ja, når det er mulig å reise i det hele tatt, da.

De fleste kortene er sendt med bilde fra hunderfossen. også i år

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no