Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan syns du at regjeringen har håndtert koronakrisen?
Terningkast 1 3 2,68%
Terningkast 2 4 3,57%
Terningkast 3 17 15,18%
Terningkast 4 25 22,32%
Terningkast 5 56 50,00%
Terningkast 6 7 6,25%
Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-21, 21:16   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

3. Synes det var riktig respons innledningsvis. Synes tiltakene man velger ut rammer skjevt, så det hele tiden er de som mest trenger hjelp som får minst. Det er ganske systematisk. Sånn har det vært fra start. Rettighetene arbeidstakerne hadde i loven til lønn under permittering ble «tatt over» på en sånn måte at mange måtte vente i månedsvis på den lønna som arbeidsgiver egentlig hadde hatt plikt til å betale (hadde arbeidsgiver betalt ut og så måttet søke refusjon, hadde man sluppet det) mens arbeidsgiverne kunne søke coronastøtte og få utbetaling på noen dager - DA handlet det om «tillit». NHO har fått gjennom sine greier, polet åpnet igjen så folk ikke skulle kjøre til Bærum. Slippe opp i jula var jo digg for dem som hadde masse gjester å invitere. De som betalte prisen i januar, var de som mistet de få møteplassene de hadde.

Hvor er tiltakene for dem som strever med psykisk helse, eller familier som opplever mer bruk av vold eller rusmidler i heimen? Køene på polet var fra møblerte hjem. Tenker på dem som nå har mindre struktur på dagen sin, og er borte på pappvinen, ikke bare harde alkoholikere. Når familier mister struktur, er det de i faresonen som lett tipper over, skulle man tro. Freelancerne, kulturarbeiderne. Savner fokus på dem uten nærstående. Fokus på seriøst arbeidsliv og spillereglene. Corona tror jeg øker forskjellene mellom folk. Og forsterker livsvilkår. De som hadde det bra, har det bra eller bedre. De som ikke hadde det bra, har det kanskje enda verre. Da spiller det en rolle hvilke tiltak man prioriterer og hvordan man innretter dem. Så - 3.

Fotfolket rundt omkring - helse, renhold, butikk, transport og så videre - karakter 6.

Men, assa, er lojal til tiltakene, sånn i hverdagen. Bare en rant her inne.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 21:20   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Jeg synes egentlig opposisjonen har gått den ekstra mila for å få gjennom de tingene som har monnet ordentlig for de som har fått arbeidet sitt rammet, økning av dagpengesats til 80 % av de første 3G, senkning av inntjeningskrav for dagpenger til 0.75 G, kompensasjon til selvstendig næringsdrivende, økning av prosentvis dekning av faste kostnader i kompensasjon for næringslivet, forlenging av permitteringsperiode og så videre.

ASD har vært anonyme og utydelige, og næringsdept fremstår litt trege i oppfattelsen. Det kan hende det er fordi arbeids- og sosialministeren har vært i permisjon og han gjøken som liksom skulle ta seg av høyere utdanning var inne og stuntet, og fordi næringsministeren muligens hadde hatt godt av noen år i statsrådstolen uten pandemi for å bli varm i trøya, I don't know.

KUD ... Ja. Nei. De har noen flinke folk, bare synd at det forsøksvis gode arbeidet blir ødelagt av sjefen deres.

Finansdept føles trygt og stabilt og jeg er veldig glad for å ha Sanner som finansminister.

Statsministeren virker som hun er så drittlei av korona (ain't we all) at hun blir sleivete og fremstår ovenfra-og-ned, og det er ikke særlig tillitsvekkende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 21:33   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Åh! Og så har jeg lurt på en ting, kanskje dette er riktig tråd å spørre i?

Hvorfor har vi ikke et sweeper-departement? Jeg ser for meg at det burde vært en liten gruppe med folk pr departement, og så møttes de et par ganger i uken for en litta pow-wow. Kall det brainstorming.

Ser for meg noe sånt som dette:

Arbeidsdeptsweeperne: "Shit, nå har vi SJUKT mange permitterte folk ass! Hva skal vi gjøre med alle sammen?"
Jordbruksdeptsweeperne: "Ikke snakk! Vi har ikke noen folk! Mangler MASSE sesongarbeidere! Turnipsen råtner på rot!"
Arbeidsdeptsweeperne: "..."
Jordbruksdeptsweeperne: "..."

Eureka.

Det der hadde garantert løsna opp en del unødvendige byråkratiske knuter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 22:02   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

... for mer sylskarp politisk analyse, tune inn på min nye podkast «Maverick møter verden».

/

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 22:49   #25
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Jeg har en ting jeg er veldig misfornøyd med, men kan ikke si jeg har en løsning på. Det er behandlingen av studenter på høyskole og universitet. Jeg har ungdommer som har studert hjemme siden mars. Nå ble min også permittert fra jobben, men får ingen økonomisk støtte. Eller jo, de kan få mer studielån hvor 1/3 kan gjøres om til stipend. Min student har vært "heldig" og vært på skolen tja 7-8 dager siden august.

Jeg kjenner jeg er skikkelig negativ og oppleves sikkert som lite konstruktiv, men jeg sliter big time om dagen.
Jeg prøver å holde ungene "oppe", positiv ovenfor ansatte osv. men inni meg er jeg bare gaaaah.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 23:24   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Jeg er ikke fornøyd med prioritering av vaksinene, der skulle jeg ønsket de gjorde annerledes og prioriterte frontlinjen.
At det er blitt litt prøving og feiling synes jeg vi må bære over med. I ettertid er det lett å si at man skulle valgt annerledes. Er vanvittig glad jeg bor i Norge når dette først hendte. Man prøver å redde økonomier, og er lydhøre. Jeg er drittlei, men ser at i det store bilde er vi tross alt heldige.
I en region med mye arbeidsinnvandring og en del skriverier om importsmitte,synes jeg likevel verftene og kommunen har hatt overraskende god kontroll på smittesporingen, ikke mye smitte som er sluppet ut, om noe i hele tatt. Terningkast fem fra meg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 07:22   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Så langt har nær 80 prosent stemt 4 eller bedre, så dette må definitivt være tommel opp for regjeringens håndtering.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 07:29   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Ut ifra at dette er en ny og ukjent situasjon for alle så er jeg imponert over hvordan Norge har løst utfordringene. Det må nødvendigvis blir noe prøve/feiling, og det må nødvendigvis bli tatt avgjørelser som skaper uenighet og prioriteringsdiskusjoner.

Jeg skulle ønske støtteordningene/kompensasjonene var litt ryddigere, og at betydelig færre privatpersoner ble økonomisk rammet.

Men for å være den første pandemien i modere tid: Terningkast 5

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 07:33   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ser for meg noe sånt som dette:

Arbeidsdeptsweeperne: "Shit, nå har vi SJUKT mange permitterte folk ass! Hva skal vi gjøre med alle sammen?"
Jordbruksdeptsweeperne: "Ikke snakk! Vi har ikke noen folk! Mangler MASSE sesongarbeidere! Turnipsen råtner på rot!"
Arbeidsdeptsweeperne: "..."
Jordbruksdeptsweeperne: "..."

Eureka.

Det der hadde garantert løsna opp en del unødvendige byråkratiske knuter.

Dette var genialt, og jeg ser det så veldig for meg som en slags meme.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 07:35   #30
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

De har håndtert den så godt man kan forvente av en regjering med Høyre som største parti.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 08:02   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Vi har klart oss bra. Stemte 4, heller mot 5.


Synes vi «innenriks» har måttet lide i overkant pga litt svak grensehåndtering. Hvorfor er bygningsarbeidere viktigere enn andre ansatte?

Men alt i alt. Takk og lov for Oljefondet.

Er også enig i at studentene har måttet betale en høy pris både sosialt og økonomisk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 08:14   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Jeg føler at de har svært liten forståelse for hva disse, tildels svært inngripene, tiltakene faktisk gjør med folk.

Det bærer ofte litt preg av "la dem spise kake".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 26-01-21 kl 08:41.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 08:34   #33
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg føler at de har svært liten forståelse for hva disse, tildels vært inngripene, tiltakene faktisk gjør med folk.

Det bærer ofte litt preg av "la dem spise kake".

Det er jeg helt enig i.

Siste nye nå, at de åpner for at skolene kan ha digital undervisning på gult nivå, gjør meg gal. Skulle ønske Stortinget satte ned foten der også.

Og i dag har jeg blitt rasende hver gang NRK har gjentatt at "lærerne ønsker det". DET ER IKKE ALLE LÆRERE SOM ØNSKER MER DIGITAL UNDERVISNING!!!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 08:50   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er jeg helt enig i.

Siste nye nå, at de åpner for at skolene kan ha digital undervisning på gult nivå, gjør meg gal. Skulle ønske Stortinget satte ned foten der også.

Og i dag har jeg blitt rasende hver gang NRK har gjentatt at "lærerne ønsker det". DET ER IKKE ALLE LÆRERE SOM ØNSKER MER DIGITAL UNDERVISNING!!!

Jeg sitter hele tiden med følelsen at det er fagforeningen som ønsker dette og jeg blir helt i stuss på hvorfor. Hva er det de prøver å oppnå med det? Hvem representerer de egentlig?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 09:01   #35
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg sitter hele tiden med følelsen at det er fagforeningen som ønsker dette og jeg blir helt i stuss på hvorfor. Hva er det de prøver å oppnå med det? Hvem representerer de egentlig?

Ikke meg i hvertfall, men så er jeg heller ikke medlem av den foreningen som har bedt om det.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 10:06   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg sitter hele tiden med følelsen at det er fagforeningen som ønsker dette og jeg blir helt i stuss på hvorfor. Hva er det de prøver å oppnå med det? Hvem representerer de egentlig?

Det lurer jeg også på.

Jeg reagerte veldig på at de ville - og fikk gjennomslag for - å stenge mange skoler tidlig før jul, selv når det var gult nivå.

Utdanningsforbundet i Oslo har en representant som er veldig opptatt av smittefaren lærerne utsettes for.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 10:08   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Noen departement drar ned veldig, så jeg lander på en samlet firer, tror jeg. Samlet sett syns jeg ikke informasjonsarbeidet har vært godt. Pluss til gode pressekonferanser, med tegnspråkstolk og relativt enkelt språk. Pluss til å være tilgjengelige. Minus til sammensurium av skriftlig kommunikasjon på flere ulike plattformer, mye uten dato, mye flikket på og til dels motstridende. Minus til statsråder som blir høye på sin taleskrivers lyriske evner og legger mer vekt på det enn å bry seg om mottakerne. Minus til statsråder som ikke evner å være ydmyke og innse at man ikke kan alt. Minus til statsråder som bruker pandemien som en unnskyldning til å drive partipolitisk valgkamp. Men jeg gir dem også slækk for å være i en ekstremt krevende situasjon det er vanskelig å forutse utfallet av på forhånd.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 16:34   #38
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er jeg helt enig i.

Siste nye nå, at de åpner for at skolene kan ha digital undervisning på gult nivå, gjør meg gal. Skulle ønske Stortinget satte ned foten der også.

Og i dag har jeg blitt rasende hver gang NRK har gjentatt at "lærerne ønsker det". DET ER IKKE ALLE LÆRERE SOM ØNSKER MER DIGITAL UNDERVISNING!!!

Digital undervisning er jo drepen!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 20:25   #39
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Svarer det samme nå, som da jeg ble spurt i høst i en meningsmåling:
Høyeste poengsum til kommunen min, men under middels til regjeringen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 20:36   #40
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan syns du regjeringen har håndtert koronakrisen

Synes jevnt over det har vært håndtert bra.

Så er det sikkert mange ting man kan sitte å klage på i ettertid, når man har fasit og erfaringene....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no