Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-21, 10:37   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Jeg har ikke Tik Tok (burde jeg?), men jeg leser rundt forbi om en matrett som visstnok har tatt helt av, fortrinnsvis i Finland(?)

Jeg har jo googlet, og jeg ser at det skal være tomater og feta eller ricotta som stekes sammen, og så ser det ut som det skal blandes med pasta til slutt.

Har noen en god oppskrift på dette? Jeg synes nemlig at stekt feta har en tendens til å bli gummi, men jeg er enormt glad i feta sånn generelt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 10:39   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

https://helloyummy.co/baked-feta-pasta-recipe/

Cherry tomatoes
Fresh chopped garlic
Block Feta
Olive oil
Dried Italian seasoning
Salt and pepper
Tomato sauce
Grated parmesan cheese
Fresh basil
Pasta



Vi snakket om den i går, jeg synes den ser helt fantastisk god ut, og har utfordret datter (15) til å lage til oss en dag.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 10:41   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Jepp, vi har rukket å ha TikTok-middag et par ganger allerede.

Jeg legger masse cherrytomater, spinat, hele hvitløksfedd og en blokk feta i en ildfast form, og risler godt med olivenolje over. Krydre med pepper, oregano og det du ellers måtte like. Inn i ovnen på 200 grader til det er godt og gyllenbakt (ca 20 min, kanskje?). Ut med formen, klem hvitløksfeddene ut av skallet, rør alt sammen og bland inn ferdigkokt pasta. Dryss over hakket basilikum om du vil.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 10:42   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Fetaen blir absolutt ikke gummi, bare kremete.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 10:42   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Hva slags blokk feta bruker du, zulu? Jeg har bare smakt en type blokk-feta og den likte jeg ikke (fant den på 10-kroners salg, sikkert ikke et kvalitetsstempel.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 10:44   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Jeg skal visstnok få dette servert i morgen. Av 16-åringen som mener dette er det aller hotteste på tiktok.

Jeg lurer på hvilken del av måltidet som skal stå for proteiner, men det er en vanlig problemstilling når hun lager mat.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 10:46   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva slags blokk feta bruker du, zulu? Jeg har bare smakt en type blokk-feta og den likte jeg ikke (fant den på 10-kroners salg, sikkert ikke et kvalitetsstempel.)

Apetina: https://www.arla.no/vare-merkevarer/...lock-200g-845/

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 10:59   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Takl for gode råd!

Jeg bruker også den osten, zulu. Det er ikke feta, da, men det ligner. Jeg liker den ganske godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:01   #9
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skal visstnok få dette servert i morgen. Av 16-åringen som mener dette er det aller hotteste på tiktok.

Jeg lurer på hvilken del av måltidet som skal stå for proteiner, men det er en vanlig problemstilling når hun lager mat.

Proteinene kommer fra fetaosten tenker jeg.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:05   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Proteinene kommer fra fetaosten tenker jeg.

Ja, det er sikkert det som er meningen. Men jeg strever litt med at en del av disse farsottene på tiktok metter lite i lengden. Snuppa lager ofte slik tiktok-mat, og selv om det smaker godt, så er det mye karbohydrater og lite annet.

Hun lagde VodkaPasta for et par uker siden, også inspirert av tiktok. Da tilsatte hun heldigvis kylling, og det ble både godt og mettende. (Vi humret litt i skjegget der vi lot 16-åringen håndtere vodka, men det kokte inn og ga god smak.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:05   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lurer på hvilken del av måltidet som skal stå for proteiner, men det er en vanlig problemstilling når hun lager mat.

Det er 20 gram proteiner i 100 gram kyllingfilet, og 14 gram i 100 gram fetaost. Det er riktignok også veldig mye mer fett i fetaost, og man spiser mindre av det enn kyllingbryst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:07   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Det er vel ikke noe i veien for å servere denne retten også med litt kyllingfilet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:09   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Jeg tror nok at vi foreslår å tilsette litt kylling denne gangen også. Hun pleier ikke å være så vond å be på akkurat det.

Jeg digger jo egentlig at hun tester ut nye ting som faktisk smaker noe.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:09   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Denne retten lages til lunsj nå som det er mye hjemmeskole. Kjempegodt, jeg får bare restene.

Det har tatt over for tik-tok-kaffen fra i vår,, den der med pisket pulverkaffe.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:13   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.


Det har tatt over for tik-tok-kaffen fra i vår,, den der med pisket pulverkaffe.

Ja, den ble også produsert i massevis. Vi måtte avtale at den piskinga ikke trengte å foregå midt i teamsmøtene til oss tre andre, slik at det ble satt av tidsslotter til "kaffelaging". Vi har nemlig kjøkken og spistestue/hjemmekontor i samme rom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:17   #16
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Jeg er fornøyd med at den inngår i kjøttfri middag-repertoaret vårt, jeg, og har ikke tenkt tanken på å tilsette kjøtt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:20   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg er fornøyd med at den inngår i kjøttfri middag-repertoaret vårt, jeg, og har ikke tenkt tanken på å tilsette kjøtt.

Vi spiser en del vegetarmiddager fra Adams matkasse, og der er de utrolig flinke til å tilsette ingredienser som virkelig metter slik at man forblir mett en stund. Jeg synes egg, linser og sopp gir bedre effekt der. Det savner jeg i en god del andre vegetaralternativer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 11:28   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, den ble også produsert i massevis. Vi måtte avtale at den piskinga ikke trengte å foregå midt i teamsmøtene til oss tre andre, slik at det ble satt av tidsslotter til "kaffelaging". Vi har nemlig kjøkken og spistestue/hjemmekontor i samme rom.

Jeg har heldigvis flyttet meg opp på eget rom etter hvert så nå kan de styre mer selv på kjøkkenet.

Vi måtte også snakke litt om mengden kaffe. Det gikk flere spiseskjeer pulverkaffe i hver porsjon.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 12:57   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Her står eldste for mye Tik Tok mat, hun ordner mest til seg selv. Hun på 178 cm har lest at koffein stagnerer vekst, og er ikke helt fornøyd med resultatet.
Men nå er det koffeinfri kaffepulver i skapet.

Grillost kan brukes, det er osteblokker med høyt proteininnhold, til å være ost, som kalles vegan og er egnet til varm mat og grilling. De er gjerne alternativ til Halloumi som både er svært dyrt og kommer fra landet med høyest antibiotika bruk i EU.

https://askoservering.no/vare/5581020

REMA har sin egen grillost. Og det kommer mer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 13:25   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Men halloumi har jo en helt annen konsistens enn feta, så da blir det en helt annen rette.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no