Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-21, 09:24   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Ja, enig i at det er litt kronglete med bil, og spesielt nå når de har bygget om hele storgata og trikkesporene. Så ja til flere legevakter!

Er det ikke litt rart at vi ikke har "emergency rooms" knyttet til sykehusene, slik som i mange andre land?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 09:29   #42
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Jeg mente Sinsen da jeg skrev Løren lenger opp her, men Løren er vel heller ikke kjempelangt unna.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg lar meg ikke stresse av at det er en litt utrivelig del av sentrum. For det er det så absolutt på kveldstid.

Ikke jeg heller, men jeg forstår godt at noen gjør det.

Sist vi var på legevakta tok vi taxi selv om vi har egen bil, for å slippe å kjøre og parkere i området.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 09:52   #43
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Finnes det bare to kommunale legevakter i Oslo?
Bergen har vel en i hver bydel? Disse er ikke døgnåpne da, men åpne fra ca 16 til 22.

Dette overrasket meg i Oslo, at legevakta var åpen hele døgnet. Jeg er vant til at de åpner 1600, og stenger 0800. Alt utenom, går om fastlegen.

Så når Storebror lekte flyvende apekatt, og kuttet seg skikkelig opp da han var rundt året, så var jeg helt forvirret over at fastlegen ikke kunne ta han inn og sy, men at vi måtte på legevakta, det falt meg ikke inn og ringe de en gang. Jeg ventet faktisk til klokka bikket 08 (det skjedde vel i 0740 tiden) for å ikke "plage" legevakta med noe slikt, men dra til fastlegen.
Vi endte på legevakta da.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 09:53   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Jeg mener også at det må være mulig å parkere ved en akuttlegevakt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:00   #45
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.664
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Pga parkeringstrøbbel og generelt kjøre bil inn til sentrum drar vi ofte til Volvat om det haster.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:20   #46
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Jeg har vært noen ganger på legevakta de to siste årene. Det har alltid vært parkeringsplass å få, mulig jeg har vært heldig? Det koster en del, men uasett mye rimereligere en å kjøre taxi. Vi brukte en gang minst 1500,- på taxi frem og tilbake ved behov for legevakt med sykt barn kveld/natt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:23   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Siden det nå ser ut som om denne pandemien ALDRI går over, så er parkeringsproblemet løst. Det er mye mindre trøkk på legevakten, så EKSTREMT lett å få parkeringsplass. Har aldri opplevd å ikke få parkert, men alltid litt spennende og ofte litt sirkling.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:27   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Nå begynner det å bli noen år siden vi har vært på legevakta med bil, men det har aldri vært problem å parkere inne på plassen der? Koster en del, riktignok. Men det er jo trangt og kronglete og plutselig kommer det en ambulanse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:33   #49
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Parkeringen utenfor kan fremdeles være full, men det går fint å parkere i Anker p-hus rett over gata. Selv om holder på med trikkeskinnene utenfor er det fremdeles ganske enkelt å kjøre dit altså

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:35   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Jeg lurer på om jeg er på en annen legevakt enn resten jeg ass, for jeg skjønner ikke hverken hvorfor det skal være vanskelig å kjøre dit eller vanskelig å få parkert. Eller at det er særlig utrivelig, for den del. Rusbelastet strøk, for all del, men det er begrenset hvor mye det går utover de ikke rusbelastede som går gjennom der liksom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:40   #51
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Vi er på samme ihvertfall Synes heller ikke det er vanskelig å komme til Storgata hverken med bil eller kollektivt. At det ikke er noe hyggelig i området er jeg enig i

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:40   #52
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

For meg, som bur i gangavstand til Aker, er ikkje logistikken noko problem, men eg tenker jo at det betyr meir for folk i andre deler av byen, som må bytte for å komme på riktig T-banelinje og sånne ting. Eg foretrekker også Aker som medisinsk legevakt, fordi det er kortere ventetid der enn i sentrum.

Legevaktmottaket nå litt i den enden som er nærmast Bjerke, ja. Og det er kronglete å finne riktig gangvei og unngå bratte bakker på gangstiene mellom t-bane og legevakt. Men det er det gamle akuttmottaket på Aker som fungerer som legevakt. Som ein annan nevner over her, ligg nybygget ned mot Sinsen og relativt kort veg frå banen. Så det blir misvisande å sjå på avstand frå T-banen til inngangen på legevakta i dag. (Løren er eit stykke å gå).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:43   #53
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg lurer på om jeg er på en annen legevakt enn resten jeg ass, for jeg skjønner ikke hverken hvorfor det skal være vanskelig å kjøre dit eller vanskelig å få parkert. Eller at det er særlig utrivelig, for den del. Rusbelastet strøk, for all del, men det er begrenset hvor mye det går utover de ikke rusbelastede som går gjennom der liksom.

Eg synes generelt det er vanskeleg å køyre innafor Ring 2, eg då. Og kvar gong eg skal dit, har dei flytta på nokre enveiskøyringer, slik at eg må kjøre fem gonger rundt eit eller anna kvartal for å komme på rett spor igjen. Eksen min var veldig flink til å treffe på første forsøk, men eg klarer det aldri ...

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:54   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Jeg syns det er lett å kjøre til, men krøllete å kjøre fra. Men det er jo sånt man har google maps for.

Jeg vet ikke helt hvor mange som kommer med bil vs bane vs taxi vs til fots?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 10:59   #55
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg lurer på om jeg er på en annen legevakt enn resten jeg ass, for jeg skjønner ikke hverken hvorfor det skal være vanskelig å kjøre dit eller vanskelig å få parkert. Eller at det er særlig utrivelig, for den del. Rusbelastet strøk, for all del, men det er begrenset hvor mye det går utover de ikke rusbelastede som går gjennom der liksom.

Dette.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 11:04   #56
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det ikke litt rart at vi ikke har "emergency rooms" knyttet til sykehusene, slik som i mange andre land?

Det er det ellers i Norge, altså. Iallfall de stedene jeg har vært på legevakta.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 11:18   #57
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.394
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

I Stavanger ligger legevakten vegg i vegg med akuttmottaket til sykehuset, men med inngang fra hver sin side. Så tror det er vanlig der det bare er ett sykehus i området.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 11:24   #58
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Legevakt er ganske unikt for Norge. Ingen legevakter i Norge er organsisert som emergency room, men endel ligger i tilknyttning til sykehus, men med egen drift. Legevakten er fremdeles organisert under kommunehelsetjenesten, og noen steder er det slått sammen til interkommunale legevakter
Jeg syns det er helt toppers at det ikke er organisert som emergency-rooms, det sparer sykehusene for store utfordringer kapasitetsmessig

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 11:44   #59
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

I Stavanger ligger legevakten vegg i vegg med akuttmottaket til sykehuset, men med inngang fra hver sin side. Så tror det er vanlig der det bare er ett sykehus i området.



Mens her i Sandnes har vi ikke noe sykehus, så legevakten er samlokalisert med brannstasjonen

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 12:47   #60
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oslopolitikk - hva skjer med Legevakta?

Det har ikke vært lett å parkere ved legevakten det siste året. Veldig mye graving, og det er jo ganske så få plasser rett utenfor. Heller ikke trikken var kjempelett å ta pga uklart hvor trikkestoppene er denne uken. Siste gangene jeg var der, i våres, så var det korona telt på parkeringen og jeg måtte parkere i parkeringshus tvers over gaten. Med svært forkommen pasient, var det for kronglete og for langt å gå.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no