Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sminke for en som ikke tåler sminke

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-21, 21:20   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sminke for en som ikke tåler sminke

De siste årene har jeg stort sett reagert på alt. Jeg får øyeeksem under øynene, og huden blir knudrete og sår av den minste ting.

Har kjøpt maskara som skal være veldig mild, men jeg gnir meg gjerne litt i øynene og da er jeg i gang. En dag med maskara, en uke med eksem og kortisonbehandling.

Så har jeg prøvd mineralpudder, tynne lag. Samme sak. Så kjøpte jeg en såkalt CC-krem. Det skal jo være nesten som hudkrem med litt dekkevne. Den kunne jeg bruke noen dager først, men nå reagerer jeg med en gang på denne også. Jeg er dratt under øynene også på grunn av dette, og av denne grunn hadde det vært fint å kunne dekke over i alle fall litt.

Er det andre med sensitiv hud som har produkter de kan anbefale? Hva med farging av øyevipper, er det noe jeg burde prøve? Eller vil det også smitte av? For da får jeg antakelig samme reaksjon?

Jeg bruker vanligvis lite sminke, men begynner å kjenne på at jeg har lyst på litt farge rundt øynene og litt jevnere hudfarge i ansiktet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 15:16   #2
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sminke for en som ikke tåler sminke

Farging av øyenvipper kan fungere, om du tåler det. Det kan svi litt. Jeg bruker å gjøre det før sommerferien slik at jeg kan skippe maskara og likevel få litt markerte øyne (er blond og blek). Ellers er det vel noen ansiktskremer som har litt farge i seg, som kanskje kan virke utjevnende. Jeg bruker helst flytende foundation (lancome for tiden) for jeg synes huden min ser tørr og flakete ut med mineralpudder.
Et tips som kanskje andre vet mer om: jeg fikk en prøve på en sånn tan drop som man kan dryppe i sin vanlige ansiktskrem, som skal gi mer glød og farge til huden. Har prøvd den litt, og den virker lovende.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 15:35   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke for en som ikke tåler sminke

Har du sjekket hva de har på apoteket? De har en del sminke som skal passe for sensitiv hud. Har ingen erfaring selv dessverre.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 19:47   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke for en som ikke tåler sminke

Skal Google den tandropen. Høres ut som noe som kan funke. Samt farge øyenvipper når bare Coronaen backer litt, jeg kan nok ikke gjøre det selv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 20:51   #5
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sminke for en som ikke tåler sminke

Jeg farger vipper og bruk hver mnd, og har gjort det nylig, så ikke alle sånne steder er stengt.
Ellers vet jeg ikke, jeg reagerer nesten som deg så jeg bruker ikke sminke.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 22:19   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sminke for en som ikke tåler sminke

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Skal Google den tandropen. Høres ut som noe som kan funke. Samt farge øyenvipper når bare Coronaen backer litt, jeg kan nok ikke gjøre det selv.

Både dråper og skum fra Sophie Elise sin Glød kan anbefales for å få farge. Når jeg bruker skummet får jeg mye kommentarer på at jeg ser så fresh ut.

Mange frisører farger vipper og bryn, og de er åpne så det er fullt mulig å få gjort det. Jeg gjør det hjemme selv, men får ikke til vippene like bra som de profesjonelle klarer.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 22:44   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke for en som ikke tåler sminke

Kjøpe Sophie Elise-produkter sitter langt inne altså. Må tygge litt på den.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 11:02   #8
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sminke for en som ikke tåler sminke

Min tan drop er fra James Read (fikk den i adventskalenderen fra Lyko), så det finnes mange andre merker altså.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no